۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین «پراید» دارای بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی/ کاهش ۵ درصدی قربانیان حوادث رانندگی
کد خبر: ۳۵۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

«پراید» دارای بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی/ کاهش ۵ درصدی قربانیان حوادث رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، گفت: آمارها نشان می‌دهد شمار کشته‌های سرصحنه تصادفات در نوروز امسال پنج درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

  «پراید» دارای بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی/ کاهش ۵ درصدی قربانیان حوادث رانندگی
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، سردار دکتر اسکندر مومنی با اشاره به اینکه طرح نوروزی که از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و روز جمعه به پایان رسید، گفت: آمارها نشان می‌دهد پرترددترین شهر در نوروز امسال شهر مقدس مشهد بوده و بیشترین سفرها نیز به استان مازندران انجام شده است.
  به گفته وی بیشترین حجم سفرهای نوروزی به شهرهای زیارتی و شهرهای شمالی کشور و استانهای اصفهان و فارس انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم تردد در محورهای کشور در آزادراه‌های تهران – کرج و تهران – قم ثبت شده است افزود: خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب مردم سرعت متوسط در جاده‌های کشور در نوروز امسال کاهش داشته است.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای سر صحنه تصادفات میزان مرگ و میر و حوادث رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است افزود: فارس، اصفهان و مرکزی پر تصادف‌ترین استان‌های کشور و خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کم تصادف ترین استان‌های کشور در ایام نوروز بودند.
وی با اشاره به اینکه در میان شهرها بیشترین تصادفات درون شهری متعلق به شهر «تهران» بوده است تاکید کرد: در عین حال بیشترین کاهش تصادفات در استان های خوزستان، لرستان و مازندران ثبت شده که این استان‌ها توانسته اند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیشترین کاهش تصادفات را داشته باشند.
  رییس پلیس راهور ناجا درخصوص پرخطرترین خودرو در نوروز امسال، گفت: آمارها نشان می دهد بیشترین کشته‌های تصادفات در نوروز امسال در پراید بوده است.
  وی میانگین سنی رانندگانی را که در نوروز امسال تصادف کردند، 36 سال عنوان کرد و گفت: در عین حال بیشترین واژگونی‌ها متعلق به رانندگان بالای 40 سال سن، بیشترین سبقت و انحراف به چپ متعلق به رانندگان 30 تا 40 سال سن و بیشترین سرعت غیر مجاز متعلق به جوان‌ها یعنی افراد زیر 30 سال بوده است.
رییس پلیس راهور ناجا به مهمترین علت تصادفات نوروزی اشاره کرد و به ایسنا گفت: خستگی و خواب آلودگی منجر به واژگونی با 38 درصد، تجاوز به چپ با 22 درصد و سرعت غیرمجاز با 20 درصد مهمترین علت تصادفات نوروز امسال بوده است.
وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروز امسال طی سه هفته انجام شد، تاکید کرد: با توجه به حجم بالای سفرها، همکاری خوبی را از سوی مردم شاهد بودیم.
وی در خصوص تلخ ترین حادثه نوروز امسال گفت: مرگ 6 تن که بر اثر خستگی و خواب آلودگی در محور خواف خراسان رضوی رخ داد تلخ‌ترین حادثه نوروز بوده است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان