۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سوتی ربات‌های فوتبالیست در ربوکاپ آزاد ایران!
کد خبر: ۳۵۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سوتی ربات‌های فوتبالیست در ربوکاپ آزاد ایران!

تعداد گل به خودی‌های ربات‌های فوتبالیست انسان‌نما در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران به دلیل تغییر ویژگی‌ دروازه‌ها بالاتر رفته است!

  سوتی ربات‌های فوتبالیست در ربوکاپ آزاد ایران!
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، مرتضی عباس‌زاده، عضو کمیته فنی لیگ ربات‌های انسان‌نما این دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران درباره‌ی علت این موضوع گفت: در مسابقات امسال رنگ دروازه‌های تیم‌های شرکت کننده با رقبای آنها کاملا یکسان است و این موضوع باعث شده است تا ربات‌ها دروازه‌ها را بیش از سالهای قبل اشتباه بگیرند.
  ربات‌هایی که در لیگ ربات‌های انسان‌نما شرکت کرده‌اند باید تمام حرکات را به صورت خودکار انجام دهند و سازندگان آنها حق کنترل از خارج زمین را ندارند و این کار را برای شرکت کنندگان بسیار مشکل می‌کند.
  عباس‌زاده در ادامه درباره‌ی ویژگی‌های ربات‌های انسان‌نما خاطرنشان کرد: تمام رفتارهای این ربات‌ها باید به صورت خودکار انجام شود یعنی آنها باید خودشان ببینند شتاب حرکت خود را کنترل کنند توپ را به طرف دروازه شوت کنند و حتی اگر زمین خوردند بتوانند از جای خود برخیزند و به مسابقه ادامه دهند.
  وی درباره‌ی دلیل یکسان شدن رنگ دروازه‌ها در لیگ امسال گفت:‌ هر چه مسابقات پیش‌تر می‌رود ربات‌ها باید ویژگی‌های بیشتری شبیه به انسان داشته باشند و باید بتوانند تشخیص دهند کدام سمت زمین آنها و کدام طرف زمین رقیب آنهاست.
  ربات‌های شرکت کننده در لیگ ربات‌های انسان نما در سه رده کودک( 30 تا 60 سانتی‌متر)، نوجوان (90 تا 120 سانتی‌متر) و بزرگسال (130 تا 180 سانتیمتر) در دو بخش مسابقات رقابتی و مسابقات فنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
  مسابقات فنی این ربات‌ها شامل حرکاتی مانند پرتاب اوت و دیریبل زدن است.
  به گفته عضو کمیته فنی لیگ ربات‌های انسان‌نما دو تیم این لیگ از کشورهای مکزیک و هندوستان شرکت کرده‌اند و 7 تیم دیگر ایرانی هستند.
  نتایج لیگ ربات‌های انسان‌نما مانند سایر لیگ‌های هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران فردا در مراسم اختتامیه‌ی این دوره از مسابقات اعلام خواهد شد.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان