۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کتابخانه اختصاصی "مادر و کودک" در استان قزوین راه‌اندازی شود
کد خبر: ۳۵۳۸۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱ ساعت: ۱۷:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان قزوین:

کتابخانه اختصاصی "مادر و کودک" در استان قزوین راه‌اندازی شود

صدیقه ربیعی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی استان قزوین گفت: نیاز است کتابخانه‌ای تحت عنوان مادر و کودک در استان راه‌اندازی شود.

کتابخانه اختصاصی "مادر و کودک" در استان قزوین راه‌اندازی شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ صدیقه ربیعی در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار قلم قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در کنار رسیدگی به وضعیت سلامت جسمانی نیاز به پرورش و بالندگی روح انسان به موازات جسم است تا فرد را به تعالی و سعادت برساند که در این زمینه قطعا مطالعه و کتاب می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
 
وی با اشاره به نقش مهم و کلیدی مادران در پرورش فرزندان گفت: مهمترین رسالت مادران تربیت انسان‌هایی اهل دانش و تفکر است و برای اینکه مسائل و مشکلاتی که از آن تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی یاد می‌شود کنترل و مدیریت کنیم راهی جز هدایت انسان‌ها به سمت کتابخوانی و مطالعه و تفکر نیست تا با ارتقای سطح دانش افراد جامعه در حوزه‌های مختلف شاهد پیشرفت و اعتلای جامعه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: اقدامات اداره کل کتابخانه‌های استان در ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در شهرستان‌های مختلف استان قزوین کاملا مشهود است اما ضرورت دارد که تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مختلفی صورت گیرد تا فضاهای مورد نیاز استان در عرصه کتاب و کتابخوانی فراهم شود تا همه شهروندان بتوانند از خدمات مطلوب در این حوزه بهره‌مند شوند.

وی در پایان بیان کرد: در استان قزوین نیاز است که کتابخانه‌ای تحت عنوان مادر و کودک راه‌اندازی شود چراکه در استان‌های دیگر این فضا ایجاد شده اما در استان قزوین با برخورداری از یک پیشینه فرهنگی غنی، این فضا شکل نگرفته است که امیدواریم با تعامل و هماهنگی مسئولان ذی‌ربط این امر محقق شود.

پیگیر حل مشکلات نیروهای خدماتی کتابخانه‌ها هستیم

محمد احمدوند در این مراسم طی سخنانی که به صورت مجازی و در بستر اسکای روم انجام شد؛ اظهار کرد: سال گذشته موضوع کرونا روی همه شئون کاری نهاد کتابخانه‌های عمومی تاثیر گذاشت؛ اما با همکاری کتابداران و ستاد استان‌ها توانستیم نیاز مخاطبان را در حد توان محقق سازیم.

وی افزود: در ایام کرونا تلاش شد تا سرویس‌هایی که امکان ارائه در فضای مجازی دارند؛ در این بستر برای مخاطبان عرضه شود و بدین شکل در بسیاری مواقع از تعطیل شدن کتابخانه‌ها در شرایط غیرقرمز کرونایی جلوگیری شد، همچنین کتابداران و همکاران تلاش کردند با حضور خود در کتابخانه‌ها خللی در ارائه خدمات فرهنگی ایجاد نشود.

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در بحث منابع انسانی از سال گذشته تاکنون اتفاق خوبی که صورت گرفت موضوع اصلاح فوق‌العاده ویژه ماده ۶۸ بود که پس از تلاش‌های طولانی صورت گرفته و حمایت بودجه‌ای خوب مجلس توانستیم اندکی از زحمات کتابداران را جبران کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تلاش کردیم تا موضوع حداقل حقوق کارکنان را از میزان حداقلی که دولت تعیین کرده بود، بالاتر ببریم و با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی است با اختیارات هیئت امنا و دبیرکل پیشنهاد افزایش حداقل حقوق ابتدا در خصوص کارکنان ساعتی انجام شد و از ماه گذشته برای کارکنان خرید خدمت و قراردادی و پیمانی‌ها صورت گرفت.

احمدوند بیان کرد: همچنین تبدیل وضعیت ایثارگران به نتیجه رسید و بخش زیادی از این موضوع انجام شد؛ همچنین از دیگر اقداماتی که تا پایان سال انجام می‌شود موضوع حل مشکل نیروهای خدماتی است که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال این موضوع را حل کنیم.

انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان