۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود به سینماها با کارت واکسن الزامی است
کد خبر: ۳۵۳۸۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور سینمایی قزوین:

ورود به سینماها با کارت واکسن الزامی است

میلاد حبیبی با اشاره به اینکه داشتن کارت واکسن لازمه ورود به سینما است، گفت: اکنون سینماها با ظرفیت ۵۰درصدی، الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی درحال فعالیت هستند و طبیعتا از ورود کسانی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند جلوگیری می‌شود.

ورود به سینماها با کارت واکسن الزامی است
میلاد حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی_هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه داشتن کارت واکسن لازمه ورود به سینما است، اظهار کرد: اکنون سینماها با ظرفیت 50درصدی، الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی درحال فعالیت هستند و طبیعتا از ورود کسانی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند جلوگیری می‌شود.

وی افزود: باوجود اینکه در استان مشکل کمبود سالن سینما داریم شیوع ویروس کرونا و کار با 50 درصد ظرفیت نیز باعث ضرر دوچندان سینماهای استان شد.

مدیر امور سینمایی قزوین با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا مردم ترس برای حضور در سینماها دارند، گفت: اخیرا سینماها جان تازه‌ای گرفته‌اند و در حال رشد هستند اما تا زمانی که واکسیناسیون به صورت کامل انجام شود و کرونا نیز از بین برود فروش مثل سابق نخواهد بود.

شهرستان‌های استان قزوین سالن سینمایی ندارند

این مقام مسئول درباره نبود سالن سینما در شهرستان‌های قزوین تصریح کرد: از آنجایی که استان قزوین یک استان فرهنکی و هنری است یکی از مشکلات عمده ما در این زمینه بحث نبود سینما در شهرستان‌های بزرگی همچون آبیک، بویین زهرا، و تاکستان است که از هیچ سالن سینمایی برخوردار نیستند.

مسئول سینما بهمن قزوین افزود: مردم و هنرمندان این شهرستان‌ها برای برخورداری از سالن سینما دغدغه دارند و قطعا باتوجه به اینکه شهرستان‌های محمدیه و الوند حدود 20 هزار نفر جمعیت دارند و در بین آنها نخبگان فرهنگی و هنری زیادی وجود دارد نیز از سالن سینمایی استقبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه موسسه بهمن سبز برای ساخت سینما آمادگی دارد، ادامه داد: ما آمادگی داریم که با همت و همکاری مسئولین، شهرداری یا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

حبیبی در پایان گفت: با وجود اینکه در زمان شیوع کرونا سینماداران یکی از مشاغلی بودند که بیشترین زیان را متحمل شدند، در سطح کلان حمایت‌های کوچکی از آنها انجام شد اما در سطح استان این اتفاق رخ نداد و به اجبار تعدیل نیرو کردند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان