۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۰عنوان کتاب حوزه شهدا در استان قزوین به چاپ رسید
کد خبر: ۳۵۳۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۳۰ ساعت: ۱۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین:

۱۰۰عنوان کتاب حوزه شهدا در استان قزوین به چاپ رسید

محمدحسین اسماعیلی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده و بیش از ۱۰۰عنوان کتاب در زمینه شهیدان، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و دفاع مقدس در استان قزوین به چاپ رسیده است؛ امیدوارم این مسیر با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

۱۰۰عنوان کتاب حوزه شهدا در استان قزوین به چاپ رسید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی ظهر امروز در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و مراسم تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب "تنها گریه کن" با گرامیداشت هفته بسیج و هفته کتابخوانی با بیان اینکه شهادت نه یک مرگ بلکه یک انتخاب است، اظهار کرد: شهید زیباترین زخم بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود؛ شهادت بیدادی را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه هر شهید سپیده‌ای است که در افق آسمان‌ها طلوع کرده و پیام‌آور صلح می‌شود، گفت: شهدا ستاره‌های هدایت و مرهم دردهای اجتماعی هستند.

این مقام مسئول با تصریح براینکه مادران شهدا بهترین الگوی زندگی هستند، ادامه داد: مادران شهدا نیز شاهدان بی‌ادعایی هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا(س) با خدا معامله کردند و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر نمودند؛ چنین مادرانی مقام و جایگاهی ارزشمند نزد خداوند متعال دارند.

جامعه امروز به مدل تربیتی مادران شهدا نیاز دارد

اسماعیلی تاکید کرد: مدل تربیتی مادران شهدا برای پرورش فرزندان خود، نیاز اساسی جامعه امروز ماست زیرا آنها با استفاده از مکتب اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا فرزندانی را تربیت کردند که شهادت را انتخاب نمودند.

وی با بیان اینکه شهادت مرگ در راه ارزش‌هاست، افزود: تکریم شهدا و خانواده‌های معظم آنها نه تنها موجب احیای ارزش‌های توحیدی و عدالت در جامعه می‌شود نیز تلاش مقدسی در برافراشتن پرچم‌ استقلال و آزادی از یوق زلت و اسارت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید، رسالتی ارزشمند و مقدس است که اهل قلم، نویسندگان و هنرمندان باید آن را برعهده بگیرند؛ درواقع نویسندگان متعهد در این حوزه نه تنها باید صدای شهدای کشورمان، بلکه راه شهدا در تمام دنیا را به گوش ملت‌ها برسانند.

قزوین خواستگاه بسیاری از سرداران و شهدا است

اسماعیلی ادامه داد: استان قزوین خواستگاه بسیاری از دلاورمردان بزرگ و سردارانی است که جان خود را در راه عزت و عظمت اسلام و ایران فدا کردند و خون پاک آنها درخت پربار انقلاب اسلامی را آبیاری کرد؛ بنابراین پرداختن به زندگینامه شهدا و شخصیت‌های برجسته یک فرصت کلیدی و موقعیت ارزشمند است که نصیب انسان‌های والا می‌شود و باید داستان فداکاری‌های این بزرگمردان به دست پرتوان این دیار به رشته تحریر درآید و در تاریخ ماندگار شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این عرصه افتاده و بیش از 100عنوان کتاب در زمینه شهیدان، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و دفاع مقدس در استان قزوین به چاپ رسیده است؛ امیدوارم این مسیر با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

*در پایان این مراسم از مادارن شهیدان: زکریا شیری، طاهر و محمد حنیفه احمدی، محمد بندرچی، محمدرضا فیاضی، رضا اکبری، ناصر ذوالقدر، مصطفی و محسن حاجی‌میری، وعلی میوه‌چین تقدیر به عمل آمد.

*همچنین از رسول ملاحسنی، رضا صمدیها، رضا فضلی، حسن شکیب‌زاده، کامبیز فتحی‌روشن، صبریه فلاح‌حسینی، رقیه زرآبادی و زهرا عبداللهی نیز به عنوان مولفان حوزه جهاد و مقاومت تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان