۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسیر تجاری سازی استارت‌آپ‌ها باید هموار شود
کد خبر: ۳۵۳۸۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۲۹ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

منتخب رویداد تولید محتوای بسیج استان قزوین:

مسیر تجاری سازی استارت‌آپ‌ها باید هموار شود/ حمایت‌ بسیج در رویداد پیشگام موجب استعدادیابی جوانان خلاق شد

محمد طاهری گفت: ایده جدید و مشخص نبودن نتیجه نهایی در بازار موجب می‌شود که سرمایه گذاری در جهت استارت‌آپ‌ها کار پر ریسکی محسوب شود، لذا برای راه‌اندازی این موارد حمایت مالی قطعا لازمه راه خواهد بود.

مسیر تجاری سازی استارت‌آپ‌ها باید هموار شود
محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، با اشاره به اینکه در مرحله استانی رویداد تولید محتوای بسیج استان قزوین مقام اول را کسب و به مرحله نهایی در رقابت‌های کشوری‌ راه پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: تیم ما تحت عنوان تیم الغدیر متشکل از یک گروه سه نفره است که من طراح توسعه اپلیکیشن، امید حسین‌آبادی طراحی رابط کاری و سهیل حاجی‌زاده توسعه بک‌اند و api اپلیکیشن را بر عهده داشتیم.
 
وی افزود: پس از همفکری تصمیم گرفتیم که یک موتور جستجو برای مشاغل آزاد از جمله نجاری‌ها، شیشه‌بری‌ها با هدف اینکه مردم و مشتری‌ها به هنگام نیاز به راحتی بتوانند به نام و آدرس مشاغل مورد نظر دسترسی پیدا کنند، بنویسیم.
 
مدیر گروه بخش نرم‌افزار در رویداد تولید محتوای بسیج استان قزوین بیان کرد: ما می‌توانیم با گردآوری اطلاعات لازم از قبیل نام، آدرس و توضیحات مختصری از نوع فعالیت این مشاغل این امکان را برای مردم فراهم سازیم که در زمان نیاز به راحتی بتوانند به اطلاعات کلی مشاغل مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
 
طاهری ابراز کرد: ایده ما به نام اپلیکیشن"مجما" مختصر شده "موتور جستجوی مشاغل آزاد" طی دو روز طراحی شد که برخی جزییات آن هنوز کامل نشده و قصد داریم با همکاری سایر اعضای تیم آن را تکمیل و قابل ارائه کنیم.
 
این جوان خلاق در مورد برگزاری سطح مسابقات اذعان کرد: خوشبختانه این رقابت‌ها در سطح بالایی طراحی شده بود که به همراه سایر اعضای گروه تلاش کردیم تا بتوانیم یک اپلیکیشن با قابلیت بالا و مورد نیاز مردم را طراحی کنیم.
 
وی عنوان کرد: برای طراحی یک ایده باید جنبه‌های مختلف موانع و پیشبرد‌های آن در نظر گرفته شود و مسیرهای‌ تجاری شدن و درآمدزایی آن نیز بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد تا به موفقیت برسد.
 
مدیر گروه بخش نرم‌افزار در رویداد تولید محتوای بسیج استان قزوین با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی موجب پیشرفت جوانان می‌شود، ادامه داد: در این رویداد توانستیم با افراد با تجربه‌ آشنا شویم تا در آینده با آن‌ها همکاری داشته باشیم و در آینده خدمات شایسته‌ای را برای مردم قزوین فراهم کنیم.
 
طاهری بیان کرد: استارت‌آپ‌ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای كنونی ایفا می‌كنند تا مردم به راحتی بتوانند به هرآنچه که نیاز دارند دستیابی پیدا کنند.
 
این جوان خلاق اضافه کرد: ایده جدید و مشخص نبودن نتیجه نهایی در بازار موجب می‌شود که سرمایه گذاری در جهت استارت‌آپ‌ها کار پر ریسکی محسوب شود، لذا برای راه‌اندازی این موارد حمایت مالی قطعا لازمه راه خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه ۲۲ سال سن دارد اذعان کرد: فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پیام نور قزوین هستم و بنا دارم که در آینده بتوانم یک کارآفرین موفق برای استان قزوین شوم.
 
مدیر گروه بخش نرم‌افزار در رویداد تولید محتوای بسیج استان قزوین ضمن تقدیر از سازمان بسیج به منظور برگزاری رویداد گفت: سازمان بسیج با برگزاری این رویداد ضمن ایجاد فرصتی برای دیده شدن جوانان، موجب شد تا ما جوانان برای پیشبرد اهداف خود با افراد دیگری آشنا شویم.
 
طاهری عنوان کرد: ارتباط بسیج با تیم‌ها موجب ایجاد انگیزه در اعضا شده است و امیدوارم بتوانیم در مسابقات کشوری نیز موفق شویم.
 
این جوان خلاق در پایان، تاکید کرد: هر اپلیکیشن یا استارت‌آپ برای شناخته شدن نیاز به تبلیغات دارد برای مثال استارت‌آپ تاکسی اینترنتی اگر شناخته نمی‌شد کسی از آن آگاهی نداشت در حالیکه امروز به عنوان یکی از موارد نیاز در زندگی روزمره مردم تبدیل شده بنابراین دولت و بخش خصوصی باید از اینگونه طرح‌ها جهت معرفی به مردم و بازار حمایت کند.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان