۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نیروگاه شهیدرجایی بیش از ۵۰درصد گاز استان را مصرف می‌کند
کد خبر: ۳۵۳۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۳۰ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

نیروگاه شهیدرجایی بیش از ۵۰درصد گاز استان را مصرف می‌کند/ ۸۹درصد روستائیان قزوین از نعمت گاز برخوردارند

اسماعیل مفرد بوشهری گفت: ۱۰۰درصد از خانوارهای شهری و ۸۹درصد از خانورهای روستایی تحت پوشش دسترسی به گاز طبیعی هستند و میزان مصرف گاز خانگی استان هم‌اکنون حدود ۱۵ میلیون متر مکعب در شبانه روز است.

نیروگاه شهیدرجایی بیش از ۵۰درصد گاز استان را مصرف می‌کند
اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به مصرف گاز استان در شش ماهه سال جاری اظهار کرد: مصرف گاز در این بازه زمانی با دو میلیارد و پانصدمیلیون متر مکعب در مقایسه با دوره مشابه سال 1399 تغییر محسوسی نداشته است.

وی با بیان اینکه 100درصد از خانوارهای شهری و 89درصد از خانوارهای روستایی استان قزوین تحت پوشش دسترسی به گاز طبیعی هستند، افزود: میزان مصرف گاز خانگی استان هم‌اکنون حدود 15 میلیون متر مکعب در شبانه روز است.

59 درصد از گاز استان توسط نیروگاه شهید رجایی مصرف می‌شود
 
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه نیروگاه شهیدرجایی حدود 59 درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان مصرف گاز نیروگاه شهیدرجایی طی شش ماه نخست سال جاری برابر با یک و نیم میلیارد مترمکعب بوده است.

بوشهری بیان کرد: در سطح استان تعداد 455 هزار مشترک شهری و روستایی از خدمت گازرسانی استفاده می‌کنند، همچنین در سال 1400 به 19 روستای دیگر گازرسانی انجام شده است و طبق شاخص‌های گازرسانی، روستاهایی که قابلیت اجرایی داشته باشند در برنامه‌های آتی شرکت گاز قرار می‌گیرند.

افزایش نرخ گاز در بخش صنعتی
 
وی با اشاره به اینکه نرخ گاز فقط در بخش صنعتی افزایش داشته است، افزود: براساس مصوبه هیات وزیران در سال 1399 در اجرای طرح بخشودگی، چانچه مصرف گاز مشترکین نسبت به سال‌های 1396 و 1397، حدود 10 درصد افزایش یابد، کل گازبها با 15 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، در عین حال اگر مشترکان نسبت به سال‌های 1396 و 1397، بیش از 15 درصد افزایش مصرف داشته باشند قیمت کل گاز مصرفی آنها 15 درصد افزایش می‌یابد.

بوشهری ادامه داد: در ایام سرد سال مشترکین گاز با مصرف کمتر از 200 متر مکعب گاز در ماه از تخفیف 100درصدی بهره‌مند خواهند شد و همچنین این سقف مصرف در ایام گرم سال کمتر از 45 متر مکعب در هر ماه خواهد بود که این طرح شامل سکونتگاه‌های دائمی درحال بهره‌برداری شهری، روستایی و عشایری می‌شود.

این مدیرمسئول تاکید کرد: هرسال با آغاز موج سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، برخی از مشترکین به دلیل کم توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی دچار حادثه می‌شوند؛ بنابراین رعایت نکات ایمنی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود که پیش از راه‌اندازی وسایل گرمایشی از باز نمودن مسیر دودکش، نصب کلاهک با شکل H و لوله‌های دودکش متناسب با وسیله گازسوز اطمینان حاصل نموده و با استفاده از بست و شیلنگ استاندارد، نسبت به اتصال وسیله مذکور به شیرگاز اقدام کنند و پس از تست عدم نشتی با استفاده از کف صابون، وسیله گازسوز را روشن نمایند.

بوشهری درپایان گفت: استفاده از روش‌های مختلف از قبیل پرده‌های ضخیم برای ورودی منازل و اتاق‌ها، لباس مناسب و دمای بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد برای منزل از جمله مواردی است که می‌توان با به کارگیری آن ضمن صرفه‌جویی از مصرف و کاهش هزینه گاز، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت خدادادی فراهم کرد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان