۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تولیدکنندگان بیشترین ضربه را از منفعت‌طلبی دلالان می‌بینند
کد خبر: ۳۵۳۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت: ۱۶:۵۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تولیدکنندگان بیشترین ضربه را از منفعت‌طلبی دلالان می‌بینند

هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: ما در کنار یک سرمایه‌گذار متعهد، بخشی هم داریم که مانند زالو به دنبال منافع بیشمار هستند و اینها که در نقش واسطه‌گرها و دلال‌ها ظاهر می‌شوند همیشه برای دولت، مردم و سرمایه‌گذار تهدید تولید کرده‌اند.

تولیدکنندگان بیشترین ضربه را از منفعت‌طلبی دلالان می‌بینند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای استاندارد استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه امروز پول نفت، کشور را از مالیات و عوارضی که بخش تولید متحمل می‌شود بی‌نیاز کرده است اما اگر بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم، دولت و همه عناصر دولت به نوعی مواجب‌بگیر بخش تولید ‍‌می‌شوند.

وی افزود: بخش تولید برای هر دولتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه ما می‌دانیم که تولید یکی از مولفه‌های مهم امنیت ملی هر کشوری است؛ درواقع اگر تولید آسیب ببیند امنیت ملی کشور دچار مسئله می‌شود و خسارات جبران‌ناپذیری بر کشور وارد می‌کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: طبق بررسی‌هایی صورت گرفته می‌بینیم که بسیاری از آسیب‌هایی که دیده‌ایم از قشر بیکار جامعه است و یقینا اگر این افراد اشتغال داشتند، بعضی از آسیب‌ها ایجاد نمی‌شد بنابراین این مسئله اهمیت تولید در تداوم امنیت یک جامعه را نشان ‌می‌دهد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در طی 15 سال اخیر اتفاقات خوبی در کشور ما رقم خورد و باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم که سیاست‌های کلی نظام را بر پایه اقتصاد بدون نفت گذاشته‌اند و درآمدهای نفتی کشور را به سوی ساخت زیربناها در کشور هدایت کرده‌اند و برای همین هم صندوق توسعه ملی رقم خورد که تمام درآمدهای نفتی در این صندوق جمع‌آوری می‌شود و در خدمت توسعه کشور قرار می‌گیرد.

جمالی‌پور تصریح کرد: هرچند دولت گاهی به دلیل شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها مجبور می‌شود با اجازه مقام مغظم رهبری از اعتبارات صندوق ذخیزه ملی برای کشور بهره بگیرد اما حتما در یک شرایط مناسب که تحریم نباشد، بار اداره کشور بر روی تولید و بار ساختن کشور و ایجاد زیربناها بر عهده نفت خواهد بود.

وظیفه اصلی دولت حمایت از تولیدکنندگان است

وی ابراز کرد: تولیدکنندگان دغدغه بزرگی به نام عزت مملکت و خدمت به کشور و نظام را دارند که این بسیار ارزشمند است و ما باید در خدمت چنین تفکری باشیم زیرا این تفکر با ارزش؛ تداوم و حیات یک جامعه را رقم می‌زند و در کنار آن امنیت جامعه را هم ایجاد می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد: دولت وظیفه‌ای جز خدمتگذاری به تولیدگنندگان را نمی‌تواند داشته باشد و اصلا دولت برای این ایجاد می‌شود که بخش خدمتی را برعهده بگیرد و بتواند با برنامه‌محوری و تدوین استراتژی مسیرها را روشن کند و تسهیل‌گر باشد.

جمالی‌پور گفت: ما در کنار یک سرمایه‌گذار متعهد، بخشی هم داریم که مانند زالو به دنبال منافع بیشمار هستند و اینها که در نقش واسطه‌گرها و دلال‌ها ظاهر می‌شوند همیشه برای دولت، مردم و سرمایه‌گذار تهدید تولید کرده‌اند.

وی تاکید کرد: من مدیری را که در نظام تولید اعمال سلیقه شخصی کند یک روز تحمل نمی‌کنم و آن را برای خدمت‌گذاری به مردم صالح نمی‌دانم؛ بنابراین همیشه توصیه من به دستگاه‌ها این بوده است که رویکرد حمایتی داشته باشند و به همین دلیل آسان‌ترین تصمیمات، در سیستم اقتصادی استان گرفته می‌شود.

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: باور من این است که باید در این روزهای سخت دست به دست هم بدهیم و تمام ظرفیت‌های خود را برای عبور از بحران‌‌ها به کار بگیریم چراکه این جنگ بسیار سخت‌تر از جنگ نظامی است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان