۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تا ۶ ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شود
کد خبر: ۳۵۳۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت در مجلس:

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تا ۶ ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شود

لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در حوزه محدودیت و فیلترینگ نقشی ندارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود جمع‌بندی و تعیین تکلیف این طرح تا ۶ ماه آینده طول بکشد.

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تا ۶ ماه آینده تعیین‌تکلیف می‌شود
لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی اظهار کرد: ایجاد محدودیت یا فیلترینگ، مهم‌ترین نگرانی برای کاربران در اجرای این طرح است.

 وی افزود: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در حوزه محدودیت و فیلترینگ نقشی ندارد بلکه اجرای آن به گونه‌ای است که کاربران بتوانند از ظرفیت قانونی در فضای مجازی بیشتر بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه بیان کرد: باتوجه به نظرات متفاوت نمایندگان مجلس درباره قانون صیانت از کاربران فضای مجازی، نمی‌توان تأیید یا عدم تأیید اجرای آن را پیش‌بینی کرد.

تعیین تکلیف طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تا 6 ماه آینده
 
سیاهکلی با اشاره به زمان تعیین تکلیف طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود جمع‌بندی و تعیین تکلیف این طرح تا 6 ماه آینده طول بکشد.

وی گفت: جلسات متعددی برای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی برگزار شده اما نتیجه خاصی به لحاظ قانونی در این بین حاصل نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات مقدماتی برای انتخاب رئیس و اعضای طرح، اولین جلسه کاری به موضوع آئین نامه داخلی کمیسیون فضای مجازی اختصاص یافت.

سیاهکلی تصریح کرد: کمیسیون فضای مجازی تقریبا شامل 23 نفر عضو است و اعضای آن از 10 کمیسیون معرفی شدند و آشنایی کامل با فضای مجازی دارند.

ایجاد محدودیت مهم‌ترین نگرانی کاربران فضای مجازی در طرح صیانت از کاربران
 
وی اذعان کرد: در جلسه کاری، تعدادی از مفاد و تبصره‌های آئین‌نامه داخلی تصویب و ادامه موضوع آئین‌نامه داخلی طی جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

 سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه در پایان گفت: هیچ فردی نظر مخالفی درباره قانون‌گذاری ندارد و بدون قانون نمی‌توان زندگی کرد؛ فضای مجازی باید دارای قانون باشد چراکه در این فضا ممکن است برخی افراد مورد ظلم واقع شوند، یا افرادی به دنبال سرمایه‌گذاری و پشتیبانی قانونی باشند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان