۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی قزوین است
کد خبر: ۳۵۳۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱۰ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

عدم نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی قزوین است/ طرح صنایع تبدیلی در استان اجرا می‌شود

عیسی قبادی گفت: عدم نقدینگی واحدهای صنعتی مهم‌ترین چالش است چراکه بسیاری از این واحدها در فروش محصولات خود و تأمین مواد اولیه با مشکلاتی روبه‌رو هستند؛ برای حل مشکلات و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی درصدد دریافت کمک از بانک‌ها کمک هستیم.

عدم نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی قزوین است

عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به موقعیت اقتصادی استان قزوین، اظهار کرد: باتوجه به قابلیت استان قزوین در زمینه زیرساخت‌های مناسب، فعالیت‌هایی را در سه حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه گردشگری به واسطه راه‌اندازی بازار بزرگ به دنبال ایجاد فضاهایی برای گردشگری تجاری هستیم تا در این راستا هم قزوین به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود و هم این مراکز به عنوان محل توریست در نظرگرفته شوند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری استان ایجاب می‌کند این استان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور باشد، بیان کرد: راه‌اندازی بازار بزرگ پوشاک و نمایشگاه محصولات صنعتی را در دستور کار داریم و باید به حوزه گردشگری به عنوان بخشی که زمینه‌ساز توسعه استان می‌شود، توجه ویژه داشته باشیم.

به دنبال راه‌اندازی شهرک انرژی در استان هستیم

قبادی با اشاره به برنامه‌های صنعتی اذعان کرد: در این حوزه، به صنعت سبز و صنایع هایتیک تمرکز کرده‌ایم و به دنبال راه‌اندازی شهرک انرژی و ایجاد نیروگاه به واسطه راه‌اندازی شهرک رمز ارز هستیم تا از اتفاقات غیرقانونی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی را برای ایجاد پردیس‌های تولید روستایی و اشتغالزایی به واسطه آن در روستاها و البته توسعه روستاها در نظر داریم، تحقق این امر اثرات اجتماعی مناسبی مانند مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را به همراه دارد و می‌تواند الگویی مناسب برای استان‌های کشور باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: صنایع تبدیلی را در حوزه کشاورزی به صورت جدی پیگیری می‌‎کنیم چراکه 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود؛ باتوجه به اینکه 30 درصد مواد زائد از تولید محصولات کشاورزی حاصل می‌شود، با روش‌های صنایع تبدیلی می‌توانیم این میزان را کاهش دهیم.

طرح تاک در قزوین اجرا می‌شود

قبادی تصریح کرد: طرح تاک را در استان در دستور کار داریم و برای تحقق این امر باید بتوانیم آب استان را مدیریت کنیم و برداشت منفی از سفره‌های زیرزمینی نداشته باشیم؛ مذاکراتی را برای الگوی کشت مناسب با مسئولان جهاد کشاورزی انجام دادیم تا کشاورزی را به سمت بهره‌وری اقتصادی پیش ببریم.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش واحدهای تولیدی و صنعتی استان مطرح کرد: نقدینگی واحدهای صنعتی مهم‌ترین چالش است چراکه بسیاری از این واحدها در فروش محصولات خود و تأمین مواد اولیه با مشکلاتی روبه‌رو هستند؛ برای حل مشکلات و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی درصدد کمک از بانک‌ها هستیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در پایان گفت: تولید در کشور در شرایط فعلی بسیار مهم است و بومی‌سازی محصولات می‌تواند حمایت‌کننده بخش تولید و عدم نیازمندی به واردات باشد؛ این امر هم می‌تواند منابع مناسبی را برای واحدهای صنعتی و شکوفایی صنعت داشته باشد.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان