۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آرامش و معنویت ارمغان انس با قرآن کریم/ بسیج، خار چشم دشمنان است
کد خبر: ۳۵۳۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دانش‌آموز نخبه بسیجی در مصاحبه با صبح قزوین عنوان کرد

آرامش و معنویت ارمغان انس با قرآن کریم/ بسیج، خار چشم دشمنان است

دانش‌آموز نخبه قرآنی و بسیجی گفت: بسیجی همواره به فکر مصالح مملکت و کشورش بوده و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر پشتیبانی و دفاع از نظام و انقلاب حرکت می‌کند؛ به همین دلیل از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، بسیج خار چشم دشمنان شده است.

آرامش و معنویت ارمغان انس با قرآن کریم/ بسیج، خار چشم دشمنان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ۸آبان ماه همزمان با روز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز "بسیج دانش‌آموزی" نام‌گذاری شده است. فاطمه اینانلو دانش‌آموز بسیجی از شهرستان بوئین زهرا و حافظ ۱۸ جز قرآن کریم است که در دوران حفظ خود موفق به کسب رتبه‌های استانی شده است؛ همچنین این دانش‌آموز بسیجی از مهارت روایتگری هم برخوردار است.

اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از دوران کودکی در زمینه حفظ قرآن استعداد زیادی داشتم و موفقیت‌هایم باعث شد بیش از پیش به فراگیری آیات الهی علاقه‌مند شوم.

وی افزود: تشویق‌های پدرم باعث شد در سن 11 سالگی همراه با تحصیل، در کلاس‌های قرآنی هم شرکت کنم و بدین منظور در موسسه قرآنی نوراثقلین با شور و اشتیاق شروع به حفظ جزء ۳۰ قرآن کردم و اولین نفری بودم که موفق به حفظ این جزء شدم و همین امر ذوق و شوقم را برای ادامه حفظ بیشتر کرد.

این دانش‌آموز نخبه بسیجی تصریح کرد: با وجود علاقه‌ای که به قرآن و حفظ آن داشتم؛ اما فشار برای خواندن دروس تحصیلی و قرآن به صورت همزمان خیلی زیاد شد و من مجبور شدم به صورت موقت حفظ قرآن را کنار بگذارم.

آرامش مهمترین ثمره حفظ قرآن است

وی گفت: از اینکه اکنون زمان کافی برای ادامه حفظ قرآن ندارم خیلی ناراحت هستم اما با عنایت الهی حتما در آینده خیلی نزدیک مجدد حفظ قرآن را ادامه داده و حافظ کل می‌شوم.

اینانلو درمورد اهمیت نقش خانواده در رسیدن به موفقیت عنوان کرد: حمایت و دلگرمی خانواده صد‌درصد در کسب موفقیت و محقق شدن اهداف فرد در زندگی موثر است، من نیز همواره از این موهبت بهره‌مند هستم.

وی ادامه داد: واقعا نمی‌دانم چگونه می‌توان پاسخگوی محبت و زحمات والدین باشم؛ چراکه پدر و مادرم در طول دوره حفظ قرآن بسیار مرا همراهی و کمک می‌کردند تا با انگیزه بیشتر در مسیر رسیدن به هدفم حرکت کنم و موفقیت‌های زندگی‌ام را مرهون محبت آنان هستم.

این دانش‌آموز بسیجی با بیان اینکه آرامش، زمینه ساز رسیدن به موفقیت در زندگیست؛ تاکید کرد: آرامشی که در نتیجه قرائت قرآن در وجودم ایجاد می‌شود مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ثمره‌ حفظ قرآن است به طوری که وقتی ناراحت هستم با قرائت قرآن به آرامش می‌رسم ضمن اینکه این امر موجب افزایش اعتماد به نفسم شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با لطف خدا و حمایت خانواده و تلاش‌ بسیار توانستم در عرصه حفظ قرآن به موفقیت‌هایی دست پیدا کنم که از جمله آن کسب رتبه استانی در مسابقات حفظ 5 و 10 جز است.

فعالیت بسیج در مسیر ارتقای سطح فکری و بصیرت افزایی دانش‌آموزان 

اینانلو بیان کرد: به نظر من همه آیات قرآن زیباست اما قرائت دو آیه 185 و 186 سوره بقره برایم حس عجیبی دارد "و اذا سألک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسیدند بگو من نزدیکم و دعای شخص دعاکننده را هنگام دعا اجابت می‌کنم".

وی افزود: هر وقت این آیه را زمزمه می‌کنم دلگرمی خاصی پیدا می‌کنم و درونم سرشار از اطمینان به عنایت الهی می‌شود، درست مثل زمانی که در بین غریبه‌هایی که ناگاه مادرت را می‌بینی و دلت قرص می‌شود.

این نخبه بسیجی قزوینی تصریح کرد: معتقدم انسان باید تک تک لحظاتی که در محضر قرآن است را قدر داشته و از آن استفاده کند؛ این را زمانی خوب متوجه شدم که به دلیل فشار دروس تحصیلی برای مدتی از فضای حفظ قرآن و حس و حال زیبا و دلنشین خواندن و شنیدن آیات الهی دور شدم.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از اهدافم برای آینده این است که بتوانم حافظ کل قرآن شوم و بتوانم در مباحثی که پیش می‌آید با مثال‌های قرآنی پاسخ دهم؛ متاسفانه فرهنگ انس با قرآن در بین جوانان به خوبی نهادینه نشده و در این راستا پدر و مادرها باید با فرزندانشان صحبت کنند و زمینه انس با قرآن را از همان دوره خردسالی در آنها ایجاد کنند.

وی بیان کرد: از نظر من تفکر بسیجی یعنی داشتن تفکر انقلابی و غیرمنفعلانه عمل کردن است؛ چراکه بسیجی منفعل نیست و چیزی را برای خود نمی‌خواهد و همواره به فکر مصالح مملکت و کشورش بوده و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر پشتیبانی و دفاع از نظام و انقلاب حرکت می‌کند؛ به همین دلیل است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، بسیج خار چشم دشمنان شده است.

دانش‌آموز نخبه بسیجی در پایان گفت: فعالیت بسیج بسیار زیاد و متنوع است که از جمله آن می‌توان به جذب دانش‌آموزان، زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا، طراحی و برنامه‌ریزی جهت اجرای اردوهای آموزشی به منظور ارتقاء سطح فکری، معنوی، اعتقادی، سیاسی و دوراندیشی و بصیرت دانش‌آموزان اشاره کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان