۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نخستین رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۳۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۷ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان قزوین:

نخستین رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود

مرتضی امیری گفت: رزمایش تولید محتوای دیجیتال همزمان با سراسر کشور از ۱۲ هم آبان ماه آغاز و تا ۱۴ آبان به صورت شبانه روز ادامه دارد که داوطلبان در غالب تیم‌ها در سه بخش پویانمایی( انیمیشن)، نرم‌افزارهای تلفن همراه و بازی‌های موبایلی در سطح استان با هم به رقابت می‌پردازند.

نخستین رویداد استانی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود
مرتضی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ از برگزاری نخستین رویداد استانی تخصصی تولید محتوای دیجیتال خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش همزمان با سراسر کشور از ۱۲ آبان ماه آغاز و تا ۱۴ آبان به صورت شبانه روز ادامه دارد که داوطلبان در غالب تیم‌ها در سه بخش پویانمایی( انیمیشن)، نرم‌افزارهای تلفن همراه و بازی‌های موبایلی در سطح استان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: سال گذشته نیز اجرای این برنامه را در استان در دستور کار داشتیم که با توجه به تداخل در برگزاری برنامه‌ها، این رویداد فقط به صورت کشوری برگزار شد به همین دلیل این رویداد به عنوان نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج در استان قزوین در سال جاری است.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان بیان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای برتر در سطح استان در حوزه تولید محتوای دیجیتال، ایجاد فضای رقابتی سالم بین تیم‌ها و افراد تولیدکننده محتوا، ایجاد زمینه رشد و ارتقاء تیم‌ها و تولید حجم قابل توجهی از محصولات باکیفیت و فاخر پیرامون موضوعات اعلام شده است.

ثبت‌نام تا ۹آبان‌ماه ادامه دارد
 
امیری با بیان اینکه ثبت‌نام برای این رزمایش از چند روز گذشته آغاز شده و تا ۹ آبان ادامه دارد، ابراز کرد: هیچ محدودیتی از نظر نوع جنسیت و شرایط سنی وجود ندارد و از آنجایی که بسیج برگرفته از آحاد مردم است، ثبت‌نام برای عموم آزاد بوده و هر گروهی که توانایی تولید محتوا در حوزه‌های تخصصی انیمیشن، نرم‌افزار موبایلی و بازی‌های رایانه‌ای را دارد، می‌تواند در این رزمایش شرکت کند که با توجه به محدودیت غرفه‌ها و مکان، اولویت با افرادی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کرده‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در این رزمایش باید طی 48 ساعت بدون هیچ وقفه‌ای از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه تا ۹ صبح روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه به تولید محتوا پیرامون موضوعی که همزمان با سراسر کشور در روز افتتاحیه اعلام می‌شود به رقابت بپردازند.

وی اضافه کرد: اختتامیه این برنامه ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود که طی این مدت آثار و محصولات تولیدی، تیم‌ها توسط داورها ارزیابی و طی برنامه‌ای از نفرات برتر اول تا سوم هر رویداد تقدیر به عمل خواهد آمد.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان قزوین ابراز کرد: میانگین تعداد شرکت‌‌کننده‌ها در تیم‌ها با توجه به ظرفیت غرفه‌ها، در قالب تیم‌های سه نفره در نظر گرفته شده اما قابلیت اضافه شدن تا ۵ نفر نیز فراهم شده است.

امیری تصریح کرد: این برنامه در حسینه شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن (ع) شهر قزوین همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور تیم پزشکی مستقر، برگزار خواهد شد به طوری که از تمامی داوطلبان و عوامل برگزارکننده تست کرونا گرفته می‌شود و پس از گذراندن این مراحل به مرحله برگزاری این رویداد راه پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاع‌رسانی لازم برای برگزاری این رزمایش صورت گرفته است، اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد ‌می‌توانند به آدرس اینترنتی صفحه اینستاگرامی Qazvin_Event مراجعه کرده و یا با شماره تماس09192877662 که در تمامی پیام‌رسان‌ها فعال است ارتباط برقرار کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

داوطلبان تجهیزات لازم برای راحت در رویداد را همراه داشته باشند
وی تاکید کرد: داوطلبان برای شرکت در این رقابت‌ها حتما تجهیزات الکترونیکی لازم از قبیل تلفن همراه، لپ‌تاپ، مودم، هارد و هر آنچه که مورد نیاز است را با خود همراه داشته باشند چراکه عوامل برگزارکننده این رزمایش هیچ گونه مسئولیتی در قبال ارائه تجهیزات ندارند و تنها در بحث اینترنت، پشتیبانی لازم را خواهند داشت.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان افزود: در راستای برگزاری این رزمایش علاوه بر اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر که شامل مبلغ 5 میلیون تومان به همراه تندیس رویداد به تیم‌های اول در هر بخش، مبلغ 4 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر به تیم‌های دوم در هر بخش و مبلغ 3 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر به تیم‌های سوم هر بخش است با پارک علم و فناوری استان قزوین نیز رایزنی شده که حمایت لازم از تیم‌های برتر در قالب تسهیلات و توسعه بستر فعالیت را داشته باشند همچنین تیم‌های منتخب به مرحله کشوری رویداد که در هفته آخر آبان امسال در تهران برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

امیری عنوان کرد: این رزمایش با حضور مسئولین و فرماندهان لشگری برگزار می‌شود که در طول برگزاری رقابت‌ها، از روند فعالیت تیم‌ها بازدید به عمل می‌آورند که می‌تواند بستری برای جذب اسپانسر نیز باشد همچنین در مراسم اختتامیه نیز مسئولین بخش‌های خصوصی و دولتی نیز حضور خواهند داشت که گام مثبتی در بحث حمایت شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی در پایان گفت: تولیدات محتوای استانی حتما طی یک بستر مناسب در فضای مجازی استان و حتی کشور قابل نمایش خواهد بود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان