۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دولت در حمایت از بازار بورس و سرمایه اقدام جدی کند
کد خبر: ۳۵۳۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۶ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

تحلیلگر و مدرس بازارهای مالی در مصاحبه با صبح قزوین:

دولت در حمایت از بازار بورس و سرمایه اقدام جدی کند/ روند ریزشی شاخص بورس ادامه دارد

رحیم قاسمی گفت: توجه به تجربه تلخ سال گذشته، اکنون بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد چون بسیاری از سرمایه‌گذاران اطمینان لازم را ندارند و برخی دیگر نیز جذب بازارهای دیگر نظیر ارز دیجیتال شده و سرمایه های خود را منتقل کرده‌اند.

دولت در حمایت از بازار بورس و سرمایه اقدام جدی کند
رحیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به تجربه تلخ سال گذشته، اکنون بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد چون بسیاری از سرمایه‌گذاران اطمینان لازم را ندارند و برخی نیز جذب بازارهای دیگر نظیر ارز دیجیتال شده و سرمایه‌های خود را منتقل کرده‌اند.
 
وی افزود: متاسفانه از آنجایی که دولت نیز حمایت‌های لازم از بازار سرمایه را ندارد روند ریزشی شاخص همچنان ادامه دارد.
 
تحلیلگر و مدرس بازارهای مالی بیان کرد: اکنون بازار سرمایه از لحاظ ارزندگی وضعیت بسیار خوبی دارد درحالی که سال گذشته بسیاری از متقاضیان دقیقا طی زمانی که بازار ارزندگی مناسبی نداشت وارد بازار بورس شده بودند اما هم اکنون با توجه به کاهش قیمت سهام و در مقابل افزایش قیمت محصولات شرکت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها قیمت مناسبی دارند.
 
قاسمی ادامه داد: با توجه به افزایش متداوم حجم نقدینگی (که بر اساس آخرین گزارشات بانک مرکزی سالیانه بیش از ۴۰ درصد بوده است)؛ انتظار افزایش بیشتر تورم و در نتیجه رشد بازار وجود دارد اما متأسفانه با توجه به عکس‌العمل سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، عدم حمایت دولت از بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران به بازارهای دیگر؛ اکنون بازار رمق لازم را ندارد اما قطعا روزی این بازار شتاب خواهد گرفت.

سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه عجله نکنند
 
وی اذعان کرد: توصیه ما به سرمایه‌گذارانی که تاکنون در این بازار سرمایه‌گذاری نکرده و قصد ورود به بازار را دارند این است که صبر کنند تا بازار به حالت پایدارتری برسد و ترجیحا افرادی که تجربه کافی ندارند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام برای سرمایه گذاری اقدام کنند.
 
تحلیلگر و مدرس بازارهای مالی ابراز کرد: زمانی که بازار سهام ریزش پیدا کرد بیشترین ضرر شامل افرادی شد که جذب سهام‌های حباب‌دار شده بودند، سهم‌هایی که گاها بیش از 80 درصد از ارزش خود را طی یک‌سال گذشته از دست دادند؛ در حالیکه سهام‌های خوب ریزش چندانی نداشتند و در مقابل بسیاری از آن‌ها بخشی از زیان خود را جبران کردند.  
 
قاسمی در پایان گفت: توصیه دارم که افراد تازه‌کار از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس که کارنامه مثبتی در عملکرد خود دارند، اقدام نمایند چون سال گذشته صندوق‌هایی را داشتیم که طی سال 1399 بیش از ۲۰۰ درصد بازدهی داشتند و بسیاری از سرمایه‌گذاران توانستند ۲ تا ۳ برابر سرمایه خود بازدهی داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان