۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۷۴درصدی ارزش صادرات استان قزوین در سال‌جاری
کد خبر: ۳۵۳۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۱ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد

افزایش ۷۴درصدی ارزش صادرات استان قزوین در سال‌جاری/ درآمد استان ۱۷درصد افزایش یافت

عیسی قبادی گفت: میزان صادرات استان در ۶ ماه نخست سال‌جاری از کمرگ استان برابر ۲۲۹ میلیون دلار بوده که این میزان نشان دهنده افزایش ۷۴ درصدی ارزش صادرات در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته است.

افزایش ۷۴درصدی ارزش صادرات استان قزوین در سال‌جاری

عیسی قبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت صادرات استان قزوین اظهار کرد: در سال‌جاری تاکنون 9هزار و 193 فقره اظهارنامه برای صادرات در گمرک استان صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده افزایش 18درصدی تعداد اظهارنامه‌ها بوده و می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای صادرات باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون سایر استان‌ها متقاضی صادرات از کمرگ استان قزوین هستند، افزود: میزان صادرات استان در شش ماه نخست سال‌جاری از کمرگ استان برابر 229 میلیون دلار بوده که این میزان نشان دهنده افزایش 74 درصدی ارزش صادرات در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین همچنین به میزان واردات استان در شش ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: میزان واردات در این مدت برابر 474 میلیون دلار با کاهش 18درصدی همراه است.

افزایش درآمد استان در 6 ماه نخست سال‌جاری

قبادی یادآور شد: میزان درآمد استان در این مدت برابر دو هزار و 519 میلیون دلار بوده که با افزایش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.

وی اذعان کرد: عمده مقصد کشورهای صادرات مربوط به عراق، ترکیه، افغانستان، هند، ترکمنستان و 60 کشور مختلف بوده که بیشتر کالاهای صادراتی شامل میلگرد آجدار، مواد شستشو و پاک کننده، مفتول سیمی، روغن‌های نفتی و ورق فولادی سرد است.

این مقام مسئول با اشاره به ارزش ریالی صادرات ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری با در نظر گرفتن دلار 27 هزار تومانی، میزان صادرات استان بالغ بر شش هزار و 183 میلیارد تومان است.

صدور مجوز برای تردد به کشورهای همسایه

قبادی ضمن اشاره به تأثیرات کرونا بر روند صادرات استان مطرح کرد: به دلیل شیوع کرونا، ناوگان حمل و نقل کشور با کاهش تردد بنادر مواجه شد که این امر تأثیر بسیاری بر میزان صادرات کشور داشت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کشورهای همسایه نیز با بستن مرزهای خود از ورود کالاهای صادراتی کشورها به کشور خود خودداری کردند و این امر موجب کاهش صادرات شد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در پایان اذعان کرد: در حال حاضر با کاهش محدودیت‌های کرونایی و انجام واکسیناسیون، اجازه تردد به کشورهای همسایه صادر شده و با تسهیل در این امر، میزان صادرات رو به افزایش است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان