۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاپیتولاسیون یک بخشنامه لازم‌الاجرا از سوی آمریکا برای شاه بود/ شهردار قزوین با عهد و پیمان با شهدا کار خود را آغاز کرد
کد خبر: ۳۵۳۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۳۰ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کاپیتولاسیون یک بخشنامه لازم‌الاجرا از سوی آمریکا برای شاه بود/ شهردار قزوین با عهد و پیمان با شهدا کار خود را آغاز کرد

آیت الله عابدینی گفت: کاپیتولاسیون یک قرارداد نبود بلکه یک بخشنامه آمریکایی بود و شاه هم نفهمید و دستوری از سوی آمریکا بود که باید اجرا می‌شد.

کاپیتولاسیون یک بخشنامه لازم‌الاجرا از سوی آمریکا برای شاه بود/ شهردار قزوین با عهد و پیمان با شهدا کار خود را آغاز کرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال فرمود امت، امت واحده است و همه زمینه هایی که با هم باشیم وجود دارد؛ قبله، کتاب، نماز و ولایت و امامت ما یکسان است و حتی از نگاه عزیزان اهل سنت شرایط برای یکپارچگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده فقط مرا عبادت کنید و اگر همه، خداوند را عبادت کنیم، اختلافی پیش نمی آید اما اگر هوا و هوس را عبادت کنیم، اختلاف ایجاد می شود و به تعداد آدم ها اختلاف پیش می آید.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در آیه دیگر خدا فرمود عبادت شما را به تقوا ارتقا می بخشد و به تقوا می رسید و در سوره آل عمران فرمود وقتی به تقوا رسیدید مرد میدان جامعه می شوید چرا که انسان بی تقوا برای کار جمعی توانایی ندارد و دزدی و فساد مرتکب می شود.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: اولین نماز جمعه توسط رسول اکرم (ص) در مدینه در این ایام اقامه شد، وقتی به مدینه رسیدند رعب و وحشت و تهدید کفار و مشرکان کم شد و مردم آماده استقبال از پیامبر (ص) شدند و حضرت نماز جمعه را اقامه کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از پایان دوران تبعیدشان وقتی وارد کشور شدند، جزو اولین اقداماتشان برپایی نماز جمعه بود.
 
خطیب جمعه قزوین با تبریک ولادت امام صادق (ع) تصریح کرد: یکی از ویژگی های امام صادق علیه‌السلام این است که بیشترین روایات را از آن امام داریم و آن چه که فرصت نبود از زبان پیامبر(ص) و تبیین حقایق قرآنی گفته شود را از زبان امام صادق علیه‌السلام شنیده ایم و این سرمایه عظیم معنوی ماست.
 
وی بیان کرد: در این ایام خبر شهادت حاج آقا مصطفی (ره) رسید و امام خمینی(ره) در نجف بودند و طلبه ها در قم و شهرهای دیگر آرام و قرار نداشتند و قزوین هم جزو شهرهایی بود که نسبت به این موضوع شجاعانه قدم برداشت‌.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دشمن نتیجه بدی از این اتفاق دید؛ آنها می‌خواستند راه امام راحل پایان پذیرد چرا که امام خمینی (ره) فرموده بود مصطفی آینده اسلام است و این آینده نورانی و دینی جایزه همان اتفاقات بود و انقلاب به پیروزی رسید.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز آمار و برنامه ریزی را داریم، هر کار موفقی باید مبتنی بر آمار دقیق باشد و باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم و مسئولان و مدیران باید دوره آمار ببینند تا در کارهایشان موفق باشند.
 
وی بیان کرد: مسجد مدینه در این ایام توسط پیامبر اسلام (ص) پایه گذاری شد که در سال اول هجرت بود و ان‌شاءالله همانطور که پیشینیان چنین کردند، با اخلاص بتوانیم کاری ماندگار انجام داده و در قزوین یک مسجد‌مصلی مناسب احداث کنیم.
 
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) در خصوص کاپیتولاسیون را در این ایام داریم که امام راحل در این خصوص توضیح دادند و این یک قرارداد نبود بلکه یک بخشنامه آمریکایی بود و شاه هم نفهمید و دستوری از سوی آمریکا بود که باید اجرا می‌شد.
 
خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: امام خمینی (ره) به موقع متوجه شدند و افشاگری کردند و آبروی آمریکا و نوکران منطقه ای آنها را بردند و عزت مردم را حفظ کردند و اگر امام راحل فریاد نمیزد، عزت جامعه زیر سوال می‌رفت و اینها پایه انقلاب اسلامی شد.
 
وی ادامه داد: قرارداد گلستان بین ایران و شوروی از قراردادهای ننگین دیگر بود که باید همواره نسبت به خسارت های این قراردادها آگاهی داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز شهادت دکتر فتحی شقاقی، اظهار کرد: این شهادت ها پیوند بین فرق اسلامی و زمینه ساز وحدت اسلامی و پیشرفت مقاومت اسلامی به حساب می آید.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روزهای گذشته شهردار جدید کار خود را آغاز کرد و در پیاده روی روز گذشته استاندار محترم، شهردار محترم و مسئولان استان حضور داشتند و بر سر مزار شهدای گمنام که شناخته شده ترین انسان‌ها هستند، حضور یافتیم و سردار صباغی با حال خوشی با شهدا عهد و پیمان بست تا به مردم خدمت کند و امیدواریم که قزوین آینده روشنی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: تکریم و معارفه فرماندهی قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین را در روزهای گذشته داشتیم که امیرسرتیپ حسین محمدشفیعی حضور یافتند و برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان