۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رمزگشایی از سرنوشت عجیب ۶ انقلاب بزرگ دنیا، از امشب در تلویزیون
کد خبر: ۳۵۳۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۹ ساعت: ۱۶:۳۱ ↗ لینک کوتاه

تولید جدید شبکه مستند؛

رمزگشایی از سرنوشت عجیب ۶ انقلاب بزرگ دنیا، از امشب در تلویزیون

مجموعه مستند «رازهای آشکار» تولید جدید شبکه مستند درباره ۶ انقلاب بزرگ دنیا است که از امشب (پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه) ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

رمزگشایی از سرنوشت عجیب ۶ انقلاب بزرگ دنیا، از امشب در تلویزیون

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛مجموعه مستند «رازهای آشکار» به کارگردانی محمدمهدی خالقی تولید جدید شبکه مستند سیما است که از امشب روی آنتن می‌رود. 

محمدمهدی خالقی درباره سوژه این مجموعه گفت: مستند 6 قسمتی «رازهای آشکار» درباره 6 انقلاب بزرگ دنیا در سده اخیر است؛ انقلاب‌های آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، هندوستان و الجزایر در این مجموعه مستند مورد بررسی قرار گرفته و با نگاهی عمیق، تحلیل شده است. سؤال محوری که در این فیلم مطرح و بدان پاسخ داده می‌شود این است که آیا این انقلاب‌های بزرگ توانستند به شعارهای اصلی خود پایبند باشند یا در طول زمان دچار فرسایش، کاهش یا بازنگری شدند؟

وی درباره شکل‌گیری ایده ساخت این اثر گفت: فکر اولیه این مستند بعد از صدور بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بود. حدود دو سال پیش، مقام معظم رهبری به انقلاب‌هایی اشاره کردند که در کشور‌های مختلف و در 250 سال اخیر که دوران مدرن به حساب می‌آید اتفاق افتاده است. ایشان از جوانان درخواست کردند که این انقلاب‌ها را بشناسند، آنها را مطالعه کرده و اطلاعات کسب کنند. به همین دلیل سوژه ساخت چنین اثری به ذهنم رسید که در نهایت در شبکه مستند ساخته شد. 

این مستندساز درباره روند تولید این فیلم گفت: «راز‌های آشکار» مستند‌ی متکی بر آرشیو همراه با روایت‌های تحلیلی با استناد به تاریخ است. در این مستند علاوه‌بر پژوهش‌هایی به زبان فارسی، پژوهش به زبان کشور مقصد انقلاب هم انجام شده است. در حقیقت برای اینکه بتوانیم به اسناد دقیق‌تری دست پیدا کنیم، وارد منابع همان کشور مورد بررسی شدیم. تولید این اثر نزدیک به 2 سال زمان برده است.

مستند «رازهای آشکار»  پنجشنبه ها ساعت 22 پخش می‌شود و تکرار آن جمعه ها ساعت 10 است. 

مستند ,


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان