۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برخی مدیران دولتی در ماجرای زمین‌خواری الوند ذینفع هستند
کد خبر: ۳۵۳۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند در مصاحبه با صبح قزوین:

برخی مدیران دولتی در ماجرای زمین‌خواری الوند ذینفع هستند/ ساخت‌وسازها متوقف نشود مردم را به صحنه می‌آوریم

حجت الاسلام مسعود مهدوی گفت: در واقع پرونده‌ای مانند هفت‌سنگان در الوند رخ داده و شاهد قانون‌خواری در این ماجرا هستیم؛ مشکل از ابتداست که این زمین‌ها را به مالکیت دولت درآورده و به صورت قطعه قطعه به فروش رساندند.

برخی مدیران دولتی در ماجرای زمین‌خواری الوند ذینفع هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بالا بودن ارزش زمین در استان قزوین سبب شده تا در سال‌های اخیر شاهد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی برای دستیابی به ارزش افزوده باشیم که البته این امر بیشتر توسط افراد دارای نفوذ اتفاق می‌افتد که "هفت‌سنگان" نمونه بارز آن است.

چندی پیش زمین‌های کشاورزی اطراف شهر الوند در تیررس سودجویان قرار گرفته که همین امر سبب اعتراض امام جمعه مردمی و انقلابی این شهر شده و در خطبه‌های نمازجمعه هم به آن پرداخته است.
 
حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه در اطراف شهر الوند در چند قسمت زمین‌خواری و تصرف صورت گرفته، اظهار کرد: بخشی از این تغییرکاربری مربوط به زمین‌های معروف به "زمین‌های شلویری" به متراژ 70هکتار است که حدود 5سال پیش زمین کشاورزی بوده و مالک شخصی داشته است.

وی افزود: راه و شهرسازی با ترفندهایی این زمین‌ها را از مالکان گرفته و به اراضی دولتی تبدیل کرده؛ در آن زمان این زمین‌ها قطعه‌بندی شده و تعدادی هم به مالک آن که آقای شلویری بوده واگذر شده است.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: شورای شهر قبلی الوند با هماهنگی معاونت‌های استانداری و با موافقت‌ راه و شهرسازی زمین‌های کشاورزی را به مسکونی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: متراژی از این زمین‌ها به مردم واگذار شده، بهتر است بگوییم به دست دلال‌ها افتاده است؛ حدود سه هزار هکتار از این زمین‌ها نیز در تصرف تعاونی مسکن اوقاف استان بود که این زمین‌ها را در 16 قطعه به کارکنان خود اختصاص داده‌اند.

دادستانی ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی الوند را متوقف کند
 
وی یاداور شد: اخیراً برخی با جلب نظر شهرداری و شورای شهر به دنبال تصرف و تغییر کاربری مابقی زمین‌های کشاورزی بودند که البته با مخالفت روبرو شدند ولی هم‌اکنون شورای حل اختلاف رای به تغییر کاربری صادر کرده است.

امام جمعه الوند اذعان کرد: درواقع پرونده‌ای مشابه هفتسنگان در الوند در حال رخ دادن است و شاهد قانون‌خواری در این ماجرا هستیم؛ مشکل از ابتداست که این زمین‌ها را دولتی کرده و بعد به صورت قطعه قطعه به فروش رساندند.

مهدوی با بیان اینکه در چند سال اخیر این زمین‌ها تخریب شدند و اجازه کشاورزی هم در آنها داده نشده است، گفت: یکسری از رزمندگان و جانبازان هم در چند سال گذشته به خاطر اعتراضاتی که داشتند نیز بازداشت شدند.

وی عنوان کرد: شهرداری چندین بار اعلام کرده به این زمین‌ها مجوز ساخت نخواهد داد و از دادستانی خواسته شده که حداقل ساخت و سازها متوقف شود تا کارشناسی صورت گیرد.

مدیران دولتی در تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی الوند ذینفع هستند

امام جمعه الوند بیان کرد: متاسفانه ظاهرا معاونین استاندار هم در این ماجرا ذینفع هستند که به شدت عجله می‌کنند پیش از ورود استاندار جدید این زمین‌ها به مردم که البته بیشتر آشنایان خودشان هستند واگذار شود.

مهدوی افزود: زمین‌های کشاورزی به وسیله لودر تخریب و مسطح، جدول‌کشی و راه‌سازی می‌شوند؛ در نمازجمعه بارها متذکر شده‌ام چراکه بهترین زمین‌های کشاورزی بین قزوین و الوند در حال نابودی است.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد که دادگستری هم در این ماجرا خیلی جدی نیست و در چند سال گذشته هم ورود چندانی نکرده و مانع این تخلف نشده درحالی که دادستانی باید حکم توقف بزند اما چنین اتفاقی نیفتاده است.

ساخت‌وسازها متوقف نشود، مردم را به صحنه می‌آوریم

امام جمعه قزوین با بیان اینکه براساس تاکید مقام معظم رهبری نباید محیط زیست را تخریب کرد، تصریح کرد: اولین قدم ما آگاه سازی مردم نسبت به تخلفات بود که این رسانه‌ای شدن در تریبون نمازجمعه اتفاق افتاد.

مهدوی با بیان اینکه فیلم این تخریب و تغییرکاربری‌ها را برای رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه هم ارسال کردیم، تاکید کرد: تا زمان تعیین استاندار جدید باید کلیه ساخت و سازها در این زمین‌ها متوقف شود و مسئولین باید مانع تخریب زمین‌های کشاورزی الوند شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم از این تخلفات و زمین‌‎خواری‌ها ناراحت هستند، گفت: اگر اقدامی برای توقف در این ساخت وسازها صورت نگیرد، مجبوریم که مردم را به صحنه بیاوریم تا از نزدیک شاهد تخلفات آقایان باشند.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان