۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ساخت راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون راه استان قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۵۳۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۵ ساعت: ۱۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری قزوین:

ساخت راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون راه استان قزوین آغاز شد

جواد حق لطفی از آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان خبر داد.

ساخت راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون راه استان قزوین آغاز شد
جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر اظهار کرد: این روستا در منطقه صعب العبور و سنگی در الموت شرقی قرار دارد و پیش از این به هیچ راه ارتباطی دسترسی نداشت.

وی، طول راهی که برای این روستا احداث می شود را 14 کیلومتر عنوان کرد و افزود: امسال با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین مشروط بر رعایت موارد زیست محیطی کار ساخت این راه آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، هزینه ساخت راه روستای اواتر را بیش از 4میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این روستا در حال حاضر دارای 35خانوار است و احداث راه برای آن نقش زیادی در توسعه و رونق این روستا خواهد داشت.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی در استان قزوین گفت:این استان دارای 5هزار و 331 کیلومتر راه روستایی است که بیش از 2هزار و 700کیلومتر آن آسفالت بوده و 715کیلومتر شوسه و هزار و 917کیلومتر خاکی است.

حق‌لطفی در پایان گفت: از نظر جمعیت حدود 95هزار خانوار از 102هزار خانوار روستایی از راه آسفالتی برخوردار هستند که حدود 93درصد جمعیت روستاها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان