۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گرانی‌های سریالی اقلام اساسی این بار به تخم‌مرغ رسید/ فروشندگان زیربار کاهش قیمت نمی‌روند
کد خبر: ۳۵۳۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

رصدی بر بازار قزوین؛

گرانی‌های سریالی اقلام اساسی این بار به تخم‌مرغ رسید/ فروشندگان زیربار کاهش قیمت نمی‌روند

در حالی که استان قزوین یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم‌مرغ است و به گفته مسئولین ۵۰ درصد از تولیدات استان نیز راهی استان البرز و تهران می‌شود اما از چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ در قزوین بودیم.

گرانی‌های سریالی اقلام اساسی این بار به تخم‌مرغ رسید/ فروشندگان زیربار کاهش قیمت نمی‌روند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ طی سال‌های اخیر گرانی کالاهای اساسی با زندگی مردم عجین شده به طوری که انگار بی قانونی در دولت اخیر همچنان در کشور حاکم است و از آنجایی که نظارتی بر اصناف وجود ندارد همچنان گرانی‌ها می‌تازد و مردم نیز به ناچار برای گذراندن معیشت خود مجبور به کنار آمدن هستند.

در حالی که استان قزوین یکی از قطب‌های تولید مرغ و تخم‌مرغ است و به گفته مسئولین ۵۰ درصد از تولیدات استان نیز راهی استان البرز و تهران می‌شود اما چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ بودیم.

اگر یک قشر کم‌درآمد تخم‌مرغ را به عنوان یک وعده غذایی خود محسوب کنند این روزها سفره‌هایشان بسیار کوچکتر شده است.

از شهریورماه امسال بازار کالاهای اساسی از جمله تخم مرغ با افزایش قیمت چشمگیری گیری روبه رو شده به نحوی که هر عدد تخم مرغ از ۱۳۵۰ به ۱۷۰۰ تومان رسید.

اکنون با کاهش قیمت تخم‌مرغ قیمت هر کارتن تخم مرغ از ۳۲۰ هزار تومان به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است که بر همین اساس هر دانه تخم مرغ در بازار از ۱۷۷۰ تومان به ۱۴۴۰ تومان به فروش می رسد.

به گفته سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی کشور از 17 مهر به طور گسترده تخم‌مرغ در سطح مراکز عرضه سراسر کشور با قیمت شانه‌ای حدود 42500تومان عرضه شد.

یکی از عرضه‌کنندگان تخم مرغ در بازار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ از تایید کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد و اظهار کرد: از روز دوشنبه شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در استان هستیم اما از آنجایی که ما تخم‌مرغ را با قیمت بالا خریداری کردیم، نمی‌توانیم بر اساس نرخ مصوب، آن را ارزان به فروش برسانیم چراکه این امر به ضرر فروشندگان است و تا اجرایی شدن آن حدود دو هفته زمان می‌برد.

وی افزود: همه مغازه‌داران و فروشگاه‌ها در سراسر استان تا خرید قبلی را با همان قیمت تهیه شده به فروش نرسانند، خرید جدید نخواهند داشت و ما که هر کارتن تخم‌مرغ را حدود 300 هزار تومان خریداری کرده‌ایم، نمی‌توانیم با نرخ جدید به فروش برسانیم.

این فروشنده بیان کرد: قبل از این مصوبه هرشانه تخم مرغ به قیمت 48 تا 65 هزار تومان به فروش می‌رسید که اکنون نیز کاهش قیمت چندانی نداشته است، و برای ما فروشندگان قیمت هر کارتن تخم‌مرغ به صورت آزاد 300 تومان و دولتی ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: تخم‌مرغ کالای پر مصرف مردم به شمار می‌رود که گرانی آن موجب گلایه و اعتراض مردم شده لذا انتظار می‌رود این کاهش قیمت مشهودتر باشد تا مردم نیز استقبال بیشتری داشته باشند.

یکی از شهروندان قزوینی درگفت‌وگو با شاخص، اظهارکرد: مردم از روند این مصوبه جدید دولت نیز گلایه دارند به دلیل اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در سال‌های گذشته بین 17 تا 22هزار تومان بود که با این حال باز مردم قدرت خرید به صورت شانه‌ای را نداشتند و به ناچار به تعداد نیاز خریداری می‌کردند.

این شهروند قزوینی عنوان کرد: اکنون که نه تنها قیمت‌ها دو برابر شده بلکه شیوع کرونا نیز وضعیت مالی مردم را دچار تنش کرده است به طوری که حتی خانواده‌هایی که مرد و زن هر دو شاغل هستند نیز قادر به خرید سبد غذایی در این روزها نیستند.

وی در پایان گفت: متاسفانه مردم هر روز شاهد گرانی‌ها هستند که از سال‌های گذشته تاکنون با زندگی آنها عجین شده و دیگر کاسه صبر مردم لبریز و صدای عموم جامعه در اعتراض به افزایش قیمت‌ها بلند شده است؛ چون روز به روز از قدرت خرید مردم کاسته می‌شود و مسئولین همچنان در خواب به سر می‌برند.

انتهای پیام/۱۹۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان