۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین میخواهند استاندار آینده قزوین "وام‌دار" و "بله قربان‌گو" باشد
کد خبر: ۳۵۲۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۱ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

اصراری بر بومی یا غیر بومی بودن استاندار قزوین نداريم/ برخی به دنبال "استاندار بله قربان‌گو" هستند

آیت‌الله عابدینی گفت: برخی افراد به اشتباه به دنبال تصمیم‌سازی برای انتخاب استانداری خاص هستند، می‌خواهند استانداری را انتخاب کنند که هر چه آنها گفتند، بگوید چشم! این دیگر استاندار نیست بلکه نوکر آن جماعت است.

میخواهند استاندار آینده قزوین "وام‌دار" و "بله قربان‌گو" باشد
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های استاندار آینده قزوین اظهار کرد: استاندار به عنوان بالاترین مقام ارشد اجرایی باید نسبت به اولویت‌های استان و عوامل موثر‌ بر رفاه و آسایش مردم و آنچه که این امر مهم را برهم می‌زند کاملا اشراف داشته باشد.

وی اشتغال‌زایی را از وظایف مهم استانداران دانست و افزود: استاندار مسئولیت و نقش مهمی در تأمین نیازهای مردم و ایجاد امنیت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و... داشته و همواره باید در راستای حفظ کرامت و آبروی شهروندان تلاش مستمر داشته باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه استاندار باید برای استان چشم‌انداز داشته و به منظور بهبود وضعیت استان برنامه‌ریزی داشته باشد، ادامه داد: بحران آب یکی از مسائل حیاتی استان است که باید برای منابع و شرایط آبی استان تدبیر درستی اتخاذ نموده تا امنیت آب آینده مردم در خطر قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: تخریب محیط زیست و به ویژه فرونشست دشت قزوین از دیگر مسائلی مهمی است که این مدیر ارشد استان باید نسبت به حل آن اقدام جدی نماید.

استاندار آینده نباید اجازه ندهد فساد سازماندهی شده در استان ریشه بزند
 
وی تصریح کرد: فضاهای فرهنگی و زیرساخت‌های معنوی استان قزوین باید به نحوی پی‌ریزی شود که آینده فرهنگ مردم و میراث فرهنگی دستخوش تغییر نامانوس نشود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: استاندار باید دست ویژه‌خوران، رانت خواران، مفسدان اقتصادی و زمین‌خواران را کوتاه کند و مانع تعدی متخلفان به بیت المال شود و اجازه ندهد فساد سازماندهی شده در استان ریشه بزند.

عابدینی عنوان کرد: بحث تعارض منافع یکی از مسائلی جدی در کشور و استان است؛ استاندار باید مراقب باشد که امانت‌دار خوبی برای مردم باشد.

وی تاکید کرد: اصراری بر بومی یا غیربومی بودن استاندار آینده قزوین ندارم؛ معتقدم باید فردی توانمندی و اهل کار در این مسئولیت انتخاب شود هر چند اگر این فرد بومی باشد بیشتر خوشحال می‌شویم و اگر غیربومی هم باشد به طور یقین از وی حمایت می‌کنیم.

استاندار باید آزادانه و مستقل تصمیم بگیرد
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: مهم این نیست که استاندار بومی باشد یا غیر بومی بلکه مهم این است که وی دغدغه انقلاب و آرمان‌های شهدا را داشته با نگاه و اندیشه ولایت‌فقیه به دنبال رفع مشکلات مردم باشد؛ استاندار باید نسبت به آرمان‌ها و اصول انقلاب پایبند بوده و دغدغه قرآنی و خدمت به خلق خدا را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: برخی افراد به اشتباه به دنبال تصمیم‌سازی برای انتخاب استانداری خاص هستند، می‌خواهند استانداری را انتخاب کنند که هر چه آنها گفتند، بگوید چشم! این دیگر استاندار نیست بلکه نوکر آن جماعت است.
 
عابدینی در پایان گفت: استاندار باید آزادانه و مستقل تصمیم بگیرد و نباید دست نشانده و وام‌دار جریانات خاص باشد، این اتفاق به نفع مردم نیست؛ در این میان برخی افراد هم در پی انتخاب استانداری با شاخصه‌های انقلابی و توانمند هستند که البته این اقدام قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان