۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خانواده‌ها از مصرف موادمخدر فرزندانشان غافل هستند
کد خبر: ۳۵۲۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

خانواده‌ها از مصرف موادمخدر فرزندانشان غافل هستند

علی رحمانی گفت: براساس پژوهش صورت گرفته، تقریبا به صورت میانگین اولیا و خانواده‌ها بعد از پنج سال از استفاده فرزندان آنها از مواد مخدر، مطلع می‌شوند.

خانواده‌ها از مصرف موادمخدر فرزندانشان غافل هستند
علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از ظرفیت سپاه و بسیج در حوزه جلوگیری از توزیع مواد مخدر و شناسایی باندهای توزیع آن استفاده می‌کنیم.

وی ضمن تاکید به آگاه‌سازی و پیشگیری جوانان افزود: لازم است با تمام توان در این حوزه گام برداشت چراکه به واسطه آن جوانان از مخاطرات آگاهی یافته و تمایل کمتری نسبت به استفاده از مواد مخدر خواهند داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی اجرا شده در حوزه پیشگیری از مواد مخدر عنوان کرد: تدارک تولید ۲۸ برنامه تلویزیونی و ۲۸ برنامه رادیویی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر از جمله این برنامه‌هاست که البته اعتبارات لازم برای آن تامین شده است.

مشارکت مناسبی در مبارزه با موادمخدر توسط سپاه انجام شده است

رحمانی مطرح کرد: دستگاه‌های زیربط باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر احساس تکلیف داشته باشند تا به واسطه آن بتوانیم با استفاده از ظرفیت حداکثری و همه جانبه در کاهش استفاده از آن گام برداریم.

وی با اشاره به شیوع استفاده از مواد مخدر بین نوجوانان اذعان کرد: باید با برنامه‌های تبلیغاتی در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها قدم برداریم چراکه براساس پژوهش صورت گرفته، تقریبا به صورت میانگین اولیا و خانواده‌ها بعد از پنج سال از استفاده فرزندان آنها از مواد مخدر، مطلع می‌شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: مشارکت‌ مناسبی توسط برخی دستگاه‌ها همچون سپاه و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته که از موارد آن می‌توان به مبارزه با مواد مخدر به صورت محله‌ای اشاره کرد.  

رحمانی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت شبکه شاد گفت: از این فضا نیز می‌توان به شکل مناسب تری بهره‌مند شد چراکه مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان