۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارزیابی ۱۹هزار دانش‌آموز قزوینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی/ مناطق خطرپذیر استان قزوین شناسایی شد
کد خبر: ۳۵۲۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۲۰ ساعت: ۱۶:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد؛

ارزیابی ۱۹هزار دانش‌آموز قزوینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی/ مناطق خطرپذیر استان قزوین شناسایی شد

از ۲۹۶ مدرسه استان قزوین، ۱۳۴ مدرسه برای اجرای طرح ملی نماد انتخاب شده است و ۱۹ هزار دانش‌آموز ابتدایی مورد پایش شده‌اند.

ارزیابی ۱۹هزار دانش‌آموز قزوینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی/ مناطق خطرپذیر استان قزوین شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مسائل اجتماعی عملکرد ضعیفی داشتیم، برای نمونه اگر اعلان جنگ شود همه افراد جامعه پای کار هستند اما در حوزه آسیب اجتماعی چنین نیست و عملکردها به صورت جزیره‌ای است.

وی افزود: آثار جنگ‌نرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار مخرب‌تر از جنگ سخت است لذا نسبت به خطراتی که وجود دارد یک عزم جدی باید در جامعه شکل بگیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر بخواهیم فعالیت اثرگذاری داشته باشیم باید در کنار هم باشیم؛ امروز در مسائل اجتماعی به عزم جدی نیازمندیم و هرفردی باید به نوبه خود نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 از ظرفیت‌های موجود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

جمالی‌پور اذعان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برای آگاه‌سازی از ظرفیت رسانه و آموزش و پرورش استفاده کنیم تا پیشگیری اثرگذارتر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه کشور گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی از موضوعات مهم و اساسی است که می‌طلبد توجه ویژه‌ای نسبت به آن صورت بگیرد.

حسنعلی اصغری در این جلسه اظهار کرد: پیشگیری مهم‌ترین راه مبارزه با کاهش آسیب‌های اجتماعی است، معتقدم به روش‌ها و اصول کافی این حوزه مسلط نیستیم و اتفاق نظری بین مسئولان در این بین وجود ندارد.

وی گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را در سه حوزه متمرکز کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به آگاه‌سازی دانش‌آموزان، تقویت‌ مهارت‌های افراد و اقدامات حمایتی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: طرح نماد در سال گذشته اجرا شد و به واسطه آن، همدلی بین مدیران شکل گرفت و بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با مداخلات جدی‌تر حل شد.

نقشه خطرپذیری مناطق استان شناسایی شده است

اصغری عنوان کرد: اجرای طرح یاری‌گران زندگی و ضرورت آموزش برای همسالان، راه‌اندازی صدای مشاور در مناطق ۱۴ گانه، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری برنامه یک روز صمیمی با پدر و برگزاری مسابقه در این خصوص و اجرای طرح نوجوان سالم از جمله اقدامات صورت گرفته در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی مطرح کرد: نقشه خطرپذیری مناطق استان را شناسایی و سعی کرده‌ایم فعالیت‌های جدی را در این حوزه داشته باشیم؛ اگر ارتباط اجتماعی موثر برقرار نشود قطعا حل تمام مشکلات دور از ذهن خواهد بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: از ۲۹۶ مدرسه استان، ۱۳۴ مدرسه برای اجرای طرح ملی نماد انتخاب شده است و ۱۹ هزار دانش‌آموز ابتدایی مورد پایش شده‌اند.

اصغری یادآور شد: در اجرای طرح کانون یاری‌گران زندگی، ۳۰ درصد مدارس استان میزبان این طرح با هدف ایجاد هم‌افزایی در سال‌جاری خواهد بود، به عبارتی طرح یاری‌گران در ۵۰۴ مدرسه در سال‌جاری اجرا می‌شود و امیدواریم خروجی مناسبی داشته باشیم.

اجرای ۲۵ بسته تحولی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای اجرای مصوبات استانی را داریم، گفت: ۲۵ بسته تحولی را برای سال گذشته اجرا کردیم که نتیجه آن کسب رتبه‌های برتر بوده است.

مریم‌بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: محلات حاشینه‌نشین شناسایی و به وزارت کشور اطلاع‌رسانی شده و آموزشگاه‌های رسمی فنی و حرفه‌ای و زنان سرپرست با همکاری کمیته امداد نیز شناسایی شده است.

وی یادآور شد: از مکان‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کردیم و اتباع می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان