۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کشتی قزوین در شرایط کرونایی زانو زد
کد خبر: ۳۵۲۹۴۶ نویسنده: محمود حیدری تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۹ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت کشتی قزوین:

کشتی قزوین در شرایط کرونایی زانو زد/ مسئولین استان برای تقویت کشتی آستین بالا بزنند

محمود حیدری گفت: رتبه فنی کشتی قزوین در سال ۱۳۹۸ به یازدهم کشوری ارتقاء پیدا کرده بود و با برگزاری مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک دورخیز کرده بودیم که این وضعیت را بهتر نیز کنیم اما با شیوع کرونا و تعطیل شدن باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی هیئت کشتی در مقابل مشکلات زانو زد.

کشتی قزوین در شرایط کرونایی زانو زد
محمودحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین،  درباره وضعیت کشتی استان اظهار کرد: از اواخر سال ۱۳۹۸ و شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ورزشی مانند کشتی که خطرآفرین بودند، تعطیل شد و تا به امروز که محدودیت‌های شدید کرونایی وجود داشت فعالیتی نداشتیم.

وی افزود: رتبه فنی کشتی قزوین در سال ۱۳۹۸ به یازدهم کشوری ارتقاء پیدا کرده بود و با برگزاری مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک دورخیز کرده بودیم که این وضعیت را بهتر کنیم اما با پیش آمدن بحث کرونا و تعطیل شدن باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، هیئت کشتی در مقابل مشکلات زانو زد؛ ضمن اینکه دوره چهارساله هیئت کشتی در سال ۱۳۹۹ تمام شد و تا برگزاری مجمع وقفه‌ای افتاد، بنابراین یک سال دیگر را هم از دست دادیم.

رئیس هیئت کشتی قزوین گفت: قزوین به دلیل شرایط خاصی که داشت از همان روزی که هیئت کشتی را تحویل گرفتیم برای اصلاح زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضا‌های کاربردی مناسب جهت رشد و اعتلای کشتی در این استان تلاش کردیم و برگزاری مسابقات روزجهانی کودک نیز در همین راستا و برای استعدادیابی ایجاد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعطیلات کرونایی به کشتی قزوین بیشتر از استا‌ن‌هایی مانند مازندران که همیشه در کوران رقابت‌ها در رده‌های اول تا ششم کشور هستند و قهرمانان خودساخته دارند ضربه زد، با وجود این ما فعالیت‌ها را مسکوت نگذاشته بودیم اما این کار اثر تخریبی کرونا را کم نکرد و رتبه کشتی قزوین دچار سقوط شد.

استعدایابی و اصلاح زیرساخت‌های کشتی استان قزوین در دستور کار است

حیدری تاکید کرد: در این چندماهی که هیئت کشتی را تحویل گرفته‌ایم فعالیت‌هایی همچون مسابقات انتخابی استان در رشته نونهالان را با حفظ شرایط بهداشتی و به صورت محدود برگزار کردیم؛ اکنون با تزریق واکسن، شرایط برگزاری و حضور در مسابقات برای ما فراهم شده است.

وی افزود: بااینکه شرایط رو به بهبود است و تیم نونهالان فرنگی استان در مسابقات لرستان حضور دارد اما درمورد جلب نظر والدین باید تلاش بیشتری کنیم زیرا خیلی‌ها هنوز از بابت حفظ سلامتی فرزندانشان اطمینان خاطر پیدا نکرده‌اند.

رئیس هیئت کشتی استان بیان کرد: شرایط کرونایی باعث شده است که این روزها به عقب بازگردیم و به بحث استعدایابی و زیرساخت‌ها بپردازیم زیرا این یک واقعیت است که ما کشتی بزرگسالان، جوانان و امید نداریم و باید از پایه کار کنیم.

حیدری تاکید کرد: کشتی یک ورزش سخت، دیربازده و پرصدمه است؛ بنابراین ما به خانواده‌هایی که برای کشتی مراجعه می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم فرزندشان را ابتدا در ژیمناستیک ثبت‌نام کنند زیرا این ورزش باعث استحکام عضلات و اسکلت بدنی ورزشکار می‌شود.

پیشرفت کشتی قزوین همت استانی می‌طلبد

وی عنوان کرد: اکنون دو نفر از کشتی‌گیران جوان قزوینی در اردوهای تیم‌ملی حضور دارند و چندین ورزشکار نیز پشت درهای تیم‌ملی ایستاده‌اند اما بازهم نیاز داریم در این زمینه همت بیشتری داشته باشیم تا در بحث تیمی موفق عمل کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: صراحتا می‌گویم با وجود کمک‌هایی که اداره کل ورزش و جوانان کرده است، همچنان مشکل داریم چراکه بودجه محدود اداره‌کل ورزش و جوانان برای حمایت از تمام هیئت‌های ورزشی کفایت نمی‌کند، بنابراین فکر می‌کنم برای کشتی که ورزش سنتی و ملی ما است همت استانی نیاز داریم.

حیدری عنوان کرد: اگر حمایت شویم، مردم نیز از کشتی استقبال می‌کنند چراکه تقریبا در تمام شهرستان‌ها حداقل یک باشگاه برای تمرین کشتی وجود دارد و کشتی بانوان نیز در استان فعال است.

وی یادآور شد: کشتی قزوین افتخارآفرینی‌هایی همچون کسب رتبه یازدهم کشوری، حضور دوتن از کشتی‌گیران آزاد قزوینی در اردوی تیم‌ملی، حضور محسن کوچ‌نژاد در مسابقات جام بین‌المللی، و مدال‌آوری ۵ نونهال کشتی‌گیرقزوینی در مسابقات روز جهانی کودک سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت کشتی استان در پایان گفت: خواهشمندم مسئولین و اهل نظر کشتی، فضای استان را به سمت همدلی، همزبانی و همراهی سوق بدهند و به کشتی بیشتر از پیش توجه کنند تا موفق عمل کنیم؛ همچنین در آینده مصاحبه مفصلی درخصوص وضعیت کشتی، تگناها و بی‌توجهی به این ورزش با مسئولان ارشد استانی خواهم داشت.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان