۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازگشایی مدارس مستلزم افزایش سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزان است
کد خبر: ۳۵۲۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۸ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان:

بازگشایی مدارس مستلزم افزایش سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزان است

منوچهر حبیبی گفت: روند واکسیناسیون دانش‌آموزان نسبتا مطلوب است و برای بازگشایی کلاس‌های درس نیازمند سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزان هستیم. 

بازگشایی مدارس مستلزم افزایش سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزان است
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دورکاری کارکنان ادارات منتفی شده است و باید طبق روال عادی گذشته در محل کار خود حضور یابند و دورکاری به واسطه کرونا برقرار نیست.

وی افزود: روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان مناسب بوده و ۷۷ درصد جمعیت این رده سنی واکسینه شده‌‌اند؛ همچنین روند واکسیناسیون دانش‌آموزان نسبتا مطلوب است و برای بازگشایی کلاس‌های درس نیازمند سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزان هستیم. 

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به اینکه سرعت واکسیناسیون در هر شهرستان با حضور رئیس بهداشت، آموزش و پرورش و فرماندار بررسی شود، بیان کرد: استقبال از واکسیناسیون کمتر از میزان مورد انتظار بوده و این مسئله نیازمند بررسی بیشتر است که توجه به این موضوع در رسانه و مطبوعات می‌تواند اثرگذاری بیشتری به همراه داشته باشد.

۹۸ درصد جمعیت فرهنگیان واکسینه شده‌اند

حبیبی با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت فرهنگیان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند؛ یادآور شد: واکسن اگر اجباری نیست اختیاری هم نیست چراکه سلامت عموم جامعه به واکسیناسیون همگانی وابسته است؛ دانش‌آموزی که تمایلی به دریافت واکسن ندارد باید از عدم ابتلایش به کرونا برای حضور در کلاس اطمینان حاصل شود یا هفته‌ای دوبار تست pcr انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های شبکه شاد اذعان کرد: این بستر ظرفیت مناسبی برای دانش‌آموزان و معلمان است که در همین راستا جلسه توجیهی با حضور معلمان و مربیان با هدف ارائه آموزش‌های با کیفیت مناسب به دانش‌آموزان در بستر شبکه شاد برگزار شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در مدیریت هوشمند کرونا، کمیته مربوطه تشکیل و در راستای آن جلسات با حضور اصناف، شبکه حمل و نقل، اداره ارشاد، استانداری و حمل و نقل به صورت یک روز در میان برگزار شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان