۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مشکلات دانشگاه پیام‌نور آبیک در شورای تامین استان رسیدگی می‌شود
کد خبر: ۳۵۲۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۸ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان آبیک در مصاحبه با صبح قزوین:

مشکلات دانشگاه پیام‌نور آبیک در شورای تامین استان رسیدگی می‌شود/ مخالف تعطیلی دانشگاه هستیم

شهرام احمدپور با بیان اینکه مخالف تعطیلی دانشگاه پیام نور واحد آبیک است، گفت: این مشکل امروز در شورای تامین استان رسیدگی خواهد شد تا به رفع مشکلات پیرامون دانشگاه نیز از تعطیلی آن جلوگیری کنیم.

مشکلات دانشگاه پیام‌نور آبیک در شورای تامین استان رسیدگی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دانشگاه پیام نور واحد آبیک یکی از دانشگاه‌های استان قزوین است که حدود 10 سال از تاسیس آن ‌می‌گذرد اما طی این مدت در یک مکان استیجاری به فعالیت خود ادامه داده است و تاکنون هیچ اقدامی جهت ساخت یا خرید یک ساختمان اختصاصی برای این فضای آموزشی صورت نگرفته که اکنون مشکلاتی را برای دانشگاه و دانشجویان به وجود آورده است.

طبق اعلام ریاست دانشگاه پیام نور استان قزوین، باتوجه به استیجاری بودن دانشگاه پیام نور آبیک و کمبود تعداد دانشجویان در این دانشگاه، ادامه فعالیت آن مقرون به صرفه نخواهد بود و تصمیم به انتقال و ادغام آن با سایر دانشگاه‌ها را دارند که همین موضوع موجب نگرانی بسیاری از دانشجویان در این زمینه شده است.

جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آبیک در تماس تلفنی با پایگاه خبری صبح قزوین؛ ضمن گلایه و ابراز نگرانی از این موضوع خواستار پیگیری آن از فرماندار شهرستان آبیک شدند.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره آخرین وضعیت تعطیلی دانشگاه پیام نور شهرستان آبیک اظهار کرد: ریاست دانشگاه پیام نور استان در این زمینه اعلام کرده است که با توجه به کمبود تعداد دانشجویان و مشکلاتی که در بحث انتخاب رشته‌ وجود دارد، دایر کردن این دانشگاه مقرون به صرف نخواهد بود.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته که این دانشگاه تأسیس شده هیئت امنای وقت تعهد کرده که فضای دانشگاه را گسترش و ساختمان‌هایی جهت برگزاری کلاس و فضای ادارای ایجاد خواهد کرد که این امر تحقق نیافته و اکنون مکان این دانشگاه به صورت استیجاری است که برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

200دانشجو در دانشگاه پیام نور آبیک تحصیل می‌کنند 
 
فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه اکنون این دانشگاه ۲۰۰ دانشجوی ترم بالایی و در حال تحصیل دارد، ابراز کرد: متاسفانه امسال کد دانشگاه آبیک از دفترچه کنکور حذف شد و پذیرش دانشجوی جدید صورت نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: سیاست کلی دانشگاه پیام نور استان این است که با توجه به کمبود دانشجو، تداخل واحدها، نبود ساختمان و فضای استیجاری؛ این فضا را تعطیل و با دانشگاه البرز و قزوین ادغام کند که بنده، استاندار و نمایندگان استان مخالف صددرصد این موضوع هستیم.
 
احمدپور اذعان کرد: امروز این موضوع در شورای تامین استان قزوین مطرح خواهد شد و بنا است که رئیس دانشگاه پیام نور استان در شورای تامین حاضر و تصمیم‌گیری نهایی در مورد حفظ دانشگاه در شهرستان و تعیین تکلیف شدن دانشجویان در حال تحصیل گرفته شود.
 
فرماندار شهرستان آبیک عنوان کرد: در هر صورت بنده و اعضای شورای تامین با توجه به تعداد دانشجویان حاضر به طور صددر صد مخالف بسته شدن و ادغام دانشگاه هستیم  و در این راستا گزارش‌هایی به معاون سیاسی استاندار، امام جمعه و نمایندگان مجلس ارسال کردیم.

مخالف تعطیلی دانشگاه هستیم

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجایی که عمده دانشجویان از اقشار کارمند و کارگر هستند و با توجه به بحث هزینه‌های تردد و خطرات مسیر، مخالف تردد دانشجویان هستیم که امیدواریم امروز با ریاست دانشگاه پیام نور استان به توافق برسیم تا بتوانیم دانشگاه را حفظ کنیم.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد ساختمان دانشگاه نیازمند اعتبارات بالا است و دولت پروژه جدیدی را آغاز نکرده فعلا توانمندی لازم درمورد ساخت دانشگاه یا خرید آن وجود ندارد اما در بحث ساختمان استیجاری می‌توانیم حمایت لازم را داشته باشیم تا این موضوع حل و فصل شود.
 
احمدپور در پایان گفت: در نهایت تصمیم نهایی با مسئولین دانشگاه استان است اما بنده به دانشجویان و خانواده‌هایشان قول می‌دهم که تمام تلاش را به کار ببندیم تا بتوانیم دانشگاه را در سطح  شهرستان حفظ کنیم.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان