۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین روحانی کجاست؟ شمال یا اتریش؟
کد خبر: ۳۵۲۹۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۷ ساعت: ۱۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

روایات‌ درباره حسن روحانی؛

روحانی کجاست؟ شمال یا اتریش؟

تاکنون از او جز دو پیام، یکی تسلیت به مناسبت درگذشت علامه حسن زاده آملی و دیگری تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در جام جهانی طی روز چهارشنبه گذشته، هیچ خبری از روحانی نه حتی در محافل سیاسی و نه سایر تشکیلات است.

روحانی کجاست؟ شمال یا اتریش؟
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان؛اواخر شهریور ماه "جهان" در گزارشی با عنوان «چله‌نشینی و روزه سکوت رئیس جمهور سابق در خانه‌اش/ روحانی، در انتظار محاکمه یا حکم مسئولیت؟» به بررسی اوضاع رئیس جمهور سابق پرداخت که سعی کرده است دوران بعد از ریاست جمهوری را در سکوت پشت سر بگذارد. 

دولت سیزدهم در این مدت کوتاه، همه تلاش خود را به کار گرفته تا فشار‌های اقتصادی وارد شده به مردم را کاهش دهد. علیرغم اینکه دولت سیزدهم خیلی مایل نیست همچون روال گذشته، برخی روسای جمهور همه مشکلات را به دولت قبل (دولت اعتدال) نسبت دهد، عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم به ویژه در بعد اقتصادی علاوه بر آنکه باعث ناراحتی جدی مردم شده، بر همه فعالیت‌های دولت جدید سایه سنگینی انداخته است، به گونه‌ای که برخی کارشناسان مسائل سیاسی اعتقاد دارند روحانی یک دولت مین‌گذاری شده را به رئیسی تحویل داده است.

با اینکه دولت «روحانی» به پایان رسیده، انتقادات و گلایه‌ها از دولت وی، همچنان ادامه دارد. انتقادات به دولت و عملکرد او هم مختص به موضوع خاصی نیست؛ از وضعیت اقتصادی و نرخ ارز گرفته تا برجام و کوتاهی در واردات واکسن کرونا اما آنچه که اکنون سبب ایجاد یک علامت سوال بزرگ شده، غیبت حسن روحانی است.

* آخرین باری که حسن روحانی مشاهده شد
در همین باره سایت تابناک در گزارشی پیرامون اوضاع فعلی روحانی ادعا کرده است: پانزدهم مردادماه سال جاری همزمان با مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در پارلمان (مجلس شورای اسلامی)، آخرین باری بود که رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم مشاهده شد.

تاکنون از او جز دو پیام، یکی تسلیت به مناسبت درگذشت علامه حسن زاده آملی و دیگری تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در جام جهانی طی روز چهارشنبه گذشته، هیچ خبری از روحانی نه حتی در محافل سیاسی و نه سایر تشکیلات است؛ که همین مساله باعث شده گزاره‌های مختلفی در خصوص او مطرح شده و به گوش برسد!

*روایات‌ درباره حسن روحانی
تابناک در ادامه نیز مدعی شده است: با اینکه حسن روحانی گفته بود پس از پایان مسئولیت خود به کار فرهنگی و علمی مشغول خواهد شد، همچنان تحرکی از سوی وی مشاهده نمی‌شود که البته برخی از روایات‌ حکایت از این دارد که رئیس جمهور سابق مدتی برای استراحت به شهر‌های شمالی کشور سفر کرده و در منزل شخصی خود به استراحت مطلق می‌پردازد و اجازه دیدار و حضور نیز به کسی نمی‌دهد. در عین حال، روایتی هم در خصوص سفر وی به کشور اتریش و استراحت در منزل دخترش در این کشور وجود دارد.

این رسانه همچنین مدعی شده است: برخی روایات‌ هم حکایت از این دارد که حسن روحانی جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده است. این گزاره در حالی مطرح می‌شود که طرح محاکمه رئیس دولت اعتدال به یکی از موضوعات داغ چندی پیش فضای سیاسی کشور تبدیل شد و واکنش‌هایی را نیز از سوی مخالفان، منتقدان و طرفداران روحانی به دنبال داشته است.

در بین همه این روایات، «محمد قوچانی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و دبیر دفتر حفظ و نشر آثار «حسن روحانی» از دیدار با رئیس جمهور سابق خبر داده بود که البته به جز طرح یک نکته طنز، جزییات دیگری از این دیدار اعلام نکرده است.

بر خلاف سنوات گذشته که روسای جمهور بعد از پایان مسئولیت خود با پیشنهاد رهبر انقلاب در مجمع تشخیص عضویت می‌یافتند، این پیشنهاد در مورد حسن روحانی تاکنون نفیا و اثباتا چیزی اعلام نشده است. در عین حال، این سوال اکنون برای کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی به وجود آمده که رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم ـ که انتقادات به او همچنان ادامه دارد ـ اکنون کجاست و مشغول چه فعالیتی است؟

به نظر می رسد که حسن روحانی با توجه انتشار اینچنین اخباری در فضای مجازی و برخی رسانه ها باید جهت تنویر افکار عمومی به سکوت خود پایان بدهد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان