۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دانشگاه صنعتی شریف در جمع برترین‌های جهان
کد خبر: ۳۵۲۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۶ ساعت: ۱۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در جدیدترین رتبه بندی موضوعی پایگاه تایمز ۲۰۲۲؛

دانشگاه صنعتی شریف در جمع برترین‌های جهان

دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه بندی موضوعی پایگاه تایمز ۲۰۲۲، در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

دانشگاه صنعتی شریف در جمع برترین‌های جهان
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف، در جدیدترین رتبه بندی موضوعی پایگاه تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در حوزه مهندسی و فناوری و علوم کامپیوتر رتبه اول را در میان دانشگاه‌های کشور بدست آورد.

رتبه بندی موضوعی پایگاه تایمز ۲۰۲۲ در دو موضوع علوم مهندسی و علوم کامپیوتر منتشر شد، نکته قابل توجه این است که در حوزه مهندسی و فناوری نام ۴۱ دانشگاه ایرانی در میان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنیا مشاهده می‌شود و در حوزه علوم کامپیوتر ۱۲ دانشگاه ایرانی موفق به کسب رتبه شده‌اند.

رتبه بندی پایگاه تایمز از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه ۲۰۱-۲۵۰ در حوزه مهندسی و فناوری و رتبه‌ای مشابه در حوزه علوم کامپیوتر موفق شد مانند سال گذشته رتبه اول دانشگاه‌های کشور را در این حوزه‌ها کسب کند، با بررسی امتیازات دانشگاه‌ها مشخص می‌شود که دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های آموزش و پژوهش که بیشترین اهمیت را در میان شاخص‌های رتبه بندی پایگاه تایمز دارند، بالاترین امتیازات را در میان دانشگاه‌های کشور بدست آورده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان