۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جذب و پرورش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی با جدیت دنبال شود
کد خبر: ۳۵۲۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۶ ساعت: ۱۵:۴۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

جذب و پرورش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی با جدیت دنبال شود

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: جذب و پرورش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی با جدیت دنبال شود.

جذب و پرورش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی با جدیت دنبال شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه خیر و برکت، اظهار کرد: ربیع الاول ماه خاصی است که غسل و دعای مخصوص دارد و خدا را به عزت، تحول آفرینی، به قوت و اینکه صاحب نعمت های بی کران است قسم می دهیم و در این دعا از خدا می خواهیم برکات، ذخایر و خوبی های ارزشمند این ماه را به ما نشان بده و به ما نسبت به آن درک عنایت کن.

وی افزود: در دعای ماه ربیع الاول از خدا می خواهیم ما را از خیرهای این ماه برخوردار کند که یکی از آن‌ها میلاد نبی مکرم اسلام(ص) است، یعنی نبوت، رسالت و قرآن و خیر دیگر در این ماه میلاد امام صادق (ع)، یعنی امامت و ولایت است و از خدا می خواهیم ما را از این خیرات برخوردار کند و هر شر و بدی را از ما دور کند و اینها گوشه ای از دعای ماه ربیع الاول است و ان‌شاءالله خودمان را در این ماه از این دعای بابرکت بهره مند گردانیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بیان کرد: رسول اکرم(ص) فشار بسیاری را از سوی کفار و مشرکات تحمل کردند و هنوز منافقین را پرورش نداده بودند تا به جان پیامبر بیندازند اما تاخت و تاز جدی منافقین در مدینه بود، همانطور که در زمان امام خمینی(ره) منافقین حضور فعالی مانند پس از دوران امام راحل نداشتند و بعد از رحلت امام خمینی(ره) بیشتر جولان دادند و ترورهای خود را آغاز کردند.
 
امام جمعه قزوین افزود: منافقین ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند که شهید چگینی از جمله آنها در استان قزوین است و شهید مطهری، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهدای حزب جمهوری اسلامی شهید بهشتی توسط منافقین به شهادت رسیدند که همگی از جمله فعالان و اندیشمندان جامعه بودند.

وی بیان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) مکه را به سمت مدینه ترک کردند که این هجرت پایه پیروزی ها و پایه نشر و صدور رسالت نبوی به سایر نقاط دنیا می شود و این هجرت برکات بسیاری داشته است و تحولات بسیاری در پی داشته است و ائمه اطهار(ع) نیز این هجرت های با برکت را داشته اند.

آیت الله عابدینی افزود: هجرت امام خمینی(ره) یکی از با برکت‌ترین هجرت ها بود که امروز برکات آن را می بینیم و این گسترش انقلاب و مقاومت اسلامی بسیار تحول آفرین شده است.
 
خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: یکی از مسائل در باب هجرت این است که انسان از گناه و معصیت هجرت کند، آدمی که عادت کرده به غیبت کردن، از آن هجرت کند و آدمی که به ظلم، هوس های شیطانی و غفلت عاده کرده به یاد و ذکر خدا هجرت کند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) به دلیل تعقیب کفار و مشرکان، این هجرت را مخفیانه انجام دادند و امام علی(ع) برای اینکه این موضوع آشکار نشود، تصمیم گرفتند در جای پیامبر(ص) بخوابند چرا که ۴۰ نفر از نمایندگان اقوام مختلف می خواستند حضرت را به قتل برسانند و امیرالمومنین(ع) از جان خود گذشتند تا رسول گرامی اسلام(ص) در امان بمانند و بتوانند هجرت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدای متعال امیرالمومنین(ع) را حفظ کرد و لطف خدا شامل حال مردم شد تا برکات امام علی(ع) برای مردم باقی بماند. امام علی(ع) باید می ماندند تا اگر مردم گرفتاری دارند حضرت آن را حل و فصل کند و بعد هجرت کند. امیرالمومنین(ع) قرار بود کارها را مدیریت کند و کار خاندان پیامبر(ص) را که قرار بود بعد از پیغمبر(ص) هجرت کنند را انجام دهد و با آنها همراه شود و هجرت کند.
 
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پست اظهار کرد: پست سابقه دیرینه ای دارد که از دیرباز و از صدر اسلام ارسال نامه برای انتقال پیام استفاده می شده است و این ها برای عزیزان فعال در این عرصه دلگرم کننده است.
 
وی با اشاره به روز کودک تصریح کرد: در احادیث داریم از ما نیست کسانی که بزرگان را حرمت نگه ندارند و آنهایی که به کوچک ترها رحم نمی کنند چرا که دین و جامعه ما دین و جامعه عطوفت و مهربانی است.
 
آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبر فرزانه انقلاب گفت: از کشورهای مختلف دنیا در قم کسانی می آیند تحصیل می کنند و در کشورهای خود مبلغ دین می شوند و کار بسیار موثری است که نمونه آنها شیخ ابراهیم زکزاکی و سید حسن نصرالله هستند.
 
خطیب نماز جمعهه قزوین اضافه کرد: در استان قزوین به خاطر برخورداری از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ظرفیت های بسیار زیادی در تربیت دانشجویان غیر ایرانی که ده ها سال است رفت و آمد دارند، وجود دارد. در دولت قبل این مسیر بسیار تضعیف شد و بسیار تنزل پیدا کرد چرا که برای صدور انقلاب اسلامی انگیزه ای وجود نداشت.

وی عنوان کرد: در اساس نامه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آمده است که این دانشگاه باید ۲۴ هزار دانشجو جذب کند که دو سوم آن ها باید دانشجویان غیر ایرانی باشند و باقی دانشجویان نیز باید به گونه ای جذب شوند که مربی و الگوی دانشجویان غیر ایرانی قرار گیرند اما این آرمان محقق نشده است و امیدواریم در دولت کنونی این آرمان تحقق یابد و در مذاکراتی با عزیزان مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفته ایم اگر آنها آمادگی داشته باشند بتوانیم یک حوزه یا مدرسه ای با این عنوان راه اندازی کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز وفات حضرت سکینه بنت الحسین(ع) یادآور شد: به روح آن بانوی مصیبت دیده و مکرم درود می فرستیم و علو درجات را برای ایشان از خدای متعال مسئلت داریم.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به بزرگداشت روز حافظ تاکید کرد: خیلی ها تلاش می کنند تا سرمایه های معنوی از جمله حافظ و مولوی را از ما بگیرند و آنها را دور از قرآن و دین معرفی می کنند در حالی که این دو شاعر بزرگ همه دارایی خود را از قرآن و دین معرفی کرده اند و اشعار آنها پشتوانه های معنوی دارد.
 
وی اظهار کرد: این روزها روز کاهش بلایای طبیعی است و باید عقلا، مدیران و مسئولان پیش از آنکه سیل و زلزله بیاید فکر کنند که با چه راهکارهایی می توانیم آسیب های بلایای طبیعی را کاهش دهیم و اینها شدنی است. یکی از کارهای خوبی که در کشور و استان ما صورت گرفت، بسیج مساجد با محور ائمه جماعت بوده که در آسیب هایی نظیر بیماری کرونا نیز بسیار راهگشا بود و همواره باید با کمک گرفتن از نیروهای مردمی در آسیب ها و بلایای طبیعی دست مردم را بگیریم.
 
آیت الله عابدینی انتخابات مجلس در کشور عراق را بسیار سرنوشت ساز دانست و گفت: آنجا رقابت های جدی وجود دارد و آمریکایی ها و صهیونیست ها خیلی تلاش می کنند تا کرسی های مجلس را به دست بگیرند و از خدای متعال درخواست می کنیم که کمک کند تا به داد مردم عراق برسد تا از مشکلات رهایی یافته و این انتخابات به عزت و اقتدار مقاومت اسلامی و مردم مظلوم عراق بینجامد و توطئه ها را خنثی کند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین افزود: یکی از بزرگ ترین امیدهای ما این است که مجلسی که با این انتخابات شکل می گیرد، اخراج آمریکایی ها را به جد و فوریت تحقق ببخشد تا شاهد اخراج این اشغال‌گران بی رحم و غارت گر باشیم و این جایزه صبوری مردم برای آنها باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان