۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سعه صدر پیامبر اکرم(ص) موجب جهانی شدن دین اسلام شد
کد خبر: ۳۵۲۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۳ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی:

سعه صدر پیامبر اکرم(ص) موجب جهانی شدن دین اسلام شد

حجت الاسلام علی عباسی با اشاره سعه صدر پیامبر اسلام گفت: نبی اكرم اسلام (ص) در كنار سعه صدر و بردباری، با قاطعیت تمام به مبارزه با دشمنان ‌می‌پرداخت و توانست با تكیه بر اخلاق حسنه و بردباری در طول ۲۳ سال توانست اسلام را به خوبی میان اعراب جاهل تبلیغ كند و دین اسلام شکل بگیرد.

سعه صدر پیامبر اکرم(ص) موجب جهانی شدن دین اسلام شد
حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره ویژگی‌های خاص پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین شخصیت عالم است که حساب ویژه‌ای در میان خوبان دارد به طوری که بر اساس روایت داریم که از نور وجود روح آن حضرت مابقی موجودات خلق شده‌اند.

وی افزود: نجات بشر عصر جاهلیت از جهل و نادانی، بزرگترین معجزه نبی مكرم اسلام (ص) بود و خداوند در قرآن می‌فرماید که ای پیامبرخدا تو را فرستادیم که علاوه بر رحمتی برای شیعه، مسلمین و بخشی از کره زمین؛ رحمتی برای کل عالم باشی؛ به همین علت او را رحمة‌اللعالمین می‌نامند بنابراین مقام پیامبر عظیم الشان اسلام قابل توصیف نیست.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره سعه صدر پیامبر اسلام بیان کرد: نبی اكرم اسلام (ص) در كنار سعه صدر و بردباری، با قاطعیت تمام به مبارزه با دشمنان ‌می‌پرداخت و توانست با تكیه بر اخلاق حسنه و بردباری در طول 23 سال، اسلام را به خوبی میان اعراب جاهل تبلیغ كند و دین اسلام شکل بگیرد.

اخلاق پیامبر(ص) باید الگویی برای مسلمانان باشد
عباسی با اشاره به نقش محوری پیامبر اسلام در شکل‌گیری امت اسلام اذعان کرد: وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) و تمام حرکات و رفتارش به وحدت کمک می‌کند و همانگونه که قرآن می‌فرماید؛ پیامبر نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل دنیا الگوی اخلاقی است.

وی ادامه داد: پیامبر در تمامی مسائل برای ما یک الگو است و مهمترین نقش را در وحدت جامعه اسلامی ایفا می‌کند؛ حمایت از مظلومان، یتیمان، محرومان، درماندگان و مقابله با ظلم و ظالمان از ارزش‌های اخلاقی و دینی پیامبر اسلام است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: تغییر و تحول جامعه جاهلی به جامعه اسلامی که از اقدامات حضرت رسول بود نیز تاثیرات فراوانی در جامعه داشت و پیامبر اسلام به واسطه قدرت الهی موجب جذب مسلمانان می‌شد.

آموزه‌های اخلاقی پیامبر گرامی اسلام(ص)، جامع و کامل بود

عباسی همچنین با اشاره به ویژگی خاص امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) نیز مانند پیامبر اکرم(ص) دارای شرح صدر بودند و همین ویژگی موجب شد که با وجود اینکه به شهادت خود به دست همسرش آگاه بود، هیچ حرکتی نکند چون به مردم فرموده بود که همسرش هنوز مرتکب خلاف نشده است.

وی ادامه داد: درواقع این ویژگی نشان می‌دهد که امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ناهنجاری‌های خانه و خانواده صبر داشت و این درس بزرگی از پیامبر و اهل بیت است که باید سرلوحه زندگی‌های امروزی خود قرار دهیم.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های خاص پیامبراکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، حضرت زهرا و تمام ائمه اطهار این بود که از غم امت خود غمناک و از شادی آن‌ها خوشحال می‌شدند و با توجه به روایت " الجار ثم‌الدار" از حضرت زهرا ، ائمه اطهار همواره به فکر مظلومین و مسلمانان بودند؛ ما نیز باید با الگو گرفتن از زندگی ائمه برای نجات مسلمانان بویژه کشورهای اسلامی مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان پای کار باشیم.

عباسی در پایان با بیان اینکه پیروی از اخلاق پیامبر(ص) نیازمند شناخت دقیق است، گفت: آموزه‌های اخلاقی پیامبر گرامی اسلام(ص)، جامع و کامل بوده و به زمان خاصی محدود نمی‌شود و اخلاق پیامبر(ص) باید الگویی برای مسلمانان باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان