۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین افزایش ۲۳ درصدی سرقت‌های خرد در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۲۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۲ ساعت: ۱۷:۲۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد

افزایش ۲۳ درصدی سرقت‌های خرد در استان قزوین/ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده مواد مخدر تشکیل شد

سردار علی ابراهیمی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری افزایش ۲۳ درصدی سرقت‌های خرد اتفاق افتاده است و ۴۰۸ مورد سرقت خودرو انجام شده بود که با احتساب سرقت در سال‌های گذشته تا کنون ۴۹۲ دستگاه خودرو سرقتی توسط پلیس خوشبختانه کشف شد.

افزایش ۲۳ درصدی سرقت‌های خرد در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی استان برگزار شد؛ ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هفته ناجا به دلیل همزمانی با ایام رحلت رسول اکرم (ص) از ۱۷ تا ۲۳ مهر برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در هفته نیروی انتظامی برنامه‌های مختلفی اجرا می‎شود که اولین برنامه با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار خواهد بود و به طور کلی بالغ بر ۳۰۰ برنامه در کل استان به فراخور موضوعات، نامگذاری و در نهایت اجرایی می‌شوند.
 
فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با  نماینده ولی فقیه در استان، اجرای برنامه‌های اقتدار پلیس، قدردانی از خانواده پلیس از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت نیروی انتظامی است.
 
ابراهیمی تاکید کرد: همایش موتور سواران قانون مند، دوچرخه سواری همیاران پلیس، اجرای نمایشی عملیات در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.
 
وی ادامه داد: طرح هوشمند سازی پلیس از سال های گذشته شروع شده است و در این راستا نیز برنامه‌های ویژه‌ای در هفته نیرو انتظامی اجرایی خواهد شد.

رویکرد پلیس هوشمند، حفظ سرمایه‌های اجتماعی است
 
فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: معرفی پلیس تراز جمهوری اسلامی توام با اقتدار و مهربانی از جمله مواردی است که مورد توجه نیروی انتظامی قرار دارد و برای دستیابی به این هدف به مولفه‌هایی نیاز داریم که هوشمند سازی پلیس یکی از این موارد است.
 
ابراهیمی عنوان کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری اقتدار، امنیت، سرعت عمل، به‌روز بودن، ارتباط متقابل همواره سر لوحه پلیس بوده و این موضوعات تدوام دائمی خواهد داشت.
 
 این مقام مسئول تاکید کرد: نیروی انتظامی سهم بسزایی در ایجاد امنیت در کشور دارد چراکه ستون اصلی ایجاد امنیت در کشور "نیرو انتظامی" است.
 
وی ادامه داد: رویکرد پلیس هوشمند، حفظ سرمایه‌های اجتماعی است و مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که ما در هر لحظه  در راستای تحقق امنیت برای آنان تلاش هستیم.
 
فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: در کنار هوشمندسازی، چابک سازی و راه اندازی سیستم‌های دقیق نیز در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار گرفته است تا از نیروی کف خیابان کاسته شود و به صورت هوشمند رو به جلو حرکت کنیم.
 
ابراهیمی عنوان کرد: ویژگی‌های ساختاری در پلیس هوشمند به صورت راهبردنگری، فناوری محور و تحلیل محور است و در زمینه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم در استان قزوین
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در هفته نیرو انتظامی طرح‌های بسیار مناسبی در راستای ترخیص خودرو و ثبت نام به صورت آیین نامه‌ای صورت خواهد گرفت و پس از افتتاحیه به صورت کامل این موارد تشریح خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: صرفه جویی در انرژی، افزایش دقت، افزایش تنوع در خدمات به مردم و افزایش بهره وری در راستای رسیدن به اهداف مد نظر یکی از برنامه‌های مهم در موضوع هوشمند سازی است.
 
فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: به کارگیری روش‌های پیشگیری از جرم، کاهش مجرمین و بار زندان‌ها و جایگزینی پلیس نامحسوس از دیگر مواردی است که در این هفته مورد تاکید قرار خواهد گرفت.
 
ابراهیمی با اشاره به کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم تصریح کرد: در شش ماهه سال جاری در مجموع سه هزار و 959 سارق در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند که 150 سارق در عملیات‌های خارج از استان بودند و دستگیری 35 سارق  و اعتراف به 235 فقره نیز از موارد دیگر است.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: 36 طرح عملیاتی و ضربتی در شش ماهه سال 1400 در سطح استان اجرایی شد که در این طرح 854 فقره سرقت کشف و614 سارق دستگیر شدند که ارزش اموال 140 میلیارد ریال برآورد شد.
 
وی گفت: در حوزه سرقت احشام نیز امسال پلیس ضمن ثبت 90 فقره سرقت، موفق به شناسایی و دستگیری عوامل سه باند شد که بیشتر این افراد از سایر استان‌ها بودند.
 
فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: در شش ماهه سال جاری 2 هزار و 367 نفر در رابطه با حمل، نگهداری و فروش مواد مخدر در سطح استان قزوین دستگیر شدند که 437 نفر آنان قاچاقچی، 66 نفر توزیع کننده و یک هزار و 264 نفر نگهدارنده بودند و توانستیم هزار معتاد را جمع آوری کنیم.

249 طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر اجرایی شد
 
ابراهیمی افزود: 249 طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر اجرایی شد و به صورت کلی در سال جاری 2 هزار و 886 فقره پرونده مواد مخدر به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 300 کیلوگرم بوده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به کشف بیش از 76 درصد اموال سرقتی، بیان کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری افزایش 23 درصدی سرقت‌های خرد اتفاق افتاده است و 408 مورد سرقت خودرو انجام شده بود که با احتساب سرقت در سال‌های گذشته تا کنون 492 دستگاه خودرو سرقتی توسط پلیس خوشبختانه کشف شد.
 
وی اذعان کرد: پنج هزار و629 مورد نزاع و درگیری در استان قزوین به ثبت رسیده که 80 درصد این عوامل شناسایی و دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: استان قزوین در کشور رتبه 31 در سرقت به عنف، رتبه 26 در سرقت، امنیت رتبه 32، جرائم مالی رتبه 5، تصادفات رتبه 23 و جعل رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.
 
ابراهیمی در پایان گفت: طی شش ماهه سال جاری 40 هزار و 894 پرونده در پاسگاه و کلانتری‌های استان به ثبت رسیده که بالغ بر 70 درصد این پرونده‌ها توسط مشاورین حل و فصل شده و همچنین در پلیس فتا 721 پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان