۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایستادگی مدافعان سلامت برگرفته از برکات دفاع مقدس است
کد خبر: ۳۵۲۷۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۰ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رزمنده قزوینی:

ایستادگی مدافعان سلامت برگرفته از برکات دفاع مقدس است

محسن مهدی‌آبادی گفت: در زمان جنگ رزمندگان با تمام وجود از همه چیز گذشتند تا از وطن دفاع کنند، اکنون نیز کادر درمان در این شرایط با جان و دل ایستاده‌اند تا مردم را درمان کنند.

ایستادگی مدافعان سلامت برگرفته از برکات دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ دفاع مقدس یکی از ماندگارترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و با وجود اینکه بیش از 40 سال از این حماسه شکوه می‌گذرد همچنان در سالروز این روز مقدس به خود می‌بالیم که رزمندگان کشورمان با وجود تمام سختی‌ها و کمبودها توانستند پیروزی افتخارآمیزی برای کشور به رقم بزنند.

جنگ تحمیلی و هشت ساله عراق علیه ایران هزاران شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و بسیاری از رزمندگان شجاع و دلیرمان نیز به افتخار جانبازی نایل آمده و عده‌ای از آنان هم به اسارت دشمن درآمدند.

محسن مهدی‌آبادی یکی از جانبازان اعزامی از قزوین است که در سن 16 سالگی به عنوان یک دانش آموز بسیجی به مناطق نبرد حق علیه باطل حضور یافته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه در یک خانواده مذهبی در یکی از محلات جنوب شهر قزوین متولد شده است، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس ایام همدلی و همراهی بود، جوانان و نوجوانان نمی‌توانستند نسبت به خاک و ناموس خود بی‌تفاوت باشند؛ از این رو با توجه به فرمان امام(ره) در سن نوجوانی تصمیم گرفتم به میدان نبرد بروم.

مهدی‌آبادی افزود: از آنجایی که تنها فرزند پسر خانواده بودم، ابتدا پدر و مادرم مخالفت کردند اما با توجه به شوقی که داشتم چندین بار مخفیانه و بدون اطلاع به خانواده همراه با رزمندگان دیگر به جبهه رفتم و در نهایت توانستم رضایت آن‌ها را کسب کنم به طوریکه در اعزام‌های بعدی به بدرقه‌ام می‌آمدند.

این رزمنده قزوینی با بیان اینکه در عملیات‌های بیت‌المقدس، کربلای 5 و برخی مکان‌های پدافندی در حضور داشته است، ابراز کرد: طی دورانی که در میدان نبرد بودم افتخار آشنایی با شهدای شاخص بسیاری نظیر شهید اکبری رضایی، شهید علیمردانی، شهید میرسجادی و شهید سیدجوادی و بسیاری از شهدای دیگر را داشتم لذا از خداوند می‌خواهم همواره دستگیرم باشد تا روز قیامت شرمنده شهدا نباشم.

وی درباره وضعیت جانبازی خود ادامه داد: با عنایت خداوند از ناحیه پا در عملیات بیت‌المقدس و از ناحیه کمر و شکم در عملیات کربلای 5 جانباز شدم، امیدوارم که توانسته باشم رضایت الهی را جلب نمایم.

این جانباز قزوینی اذعان کرد: عملیات بیت‌المقدس سال 61 که منتهی به آزاد سازی خرمشهر شد در سه مرحله صورت گرفت که در نهایت رزمندگان موفق شدند خرمشهر را با پیروزی همراه با سربلندی و سرافرازی آزاد کنند، اگرچه دوستان زیادی به درجه رفیع شهادت نائل و برخی جانباز و آزاده شدند اما مقدمه‌ای برای عملیات‌های پیروزمندانه بعدی شد.

مهدی‌آبادی بیان کرد: اینکه امروز از دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ یاد می‌کنند به دلیل ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در جبهه‌های حق علیه باطل از جان مایه گذاشتند.

لزوم ترویج برکات و جلوه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان

این رزمنده قزوینی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته در زمینه دفاع مقدس افزود: متاسفانه آنچنان که باید برکات و جلوه‌های دفاع مقدس برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین نشده است.

وی تصریح کرد: آثار دفاع مقدس باید برای نسل جوان ترویج داده شود تا شاهد برکات آن در جامعه باشیم ؛ نسل جدید می‌توانند از این قضایا درس گرفته و آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

این جانباز قزوینی اذعان کرد: نسل جوان به دنبال مبالغه و زیاده‌گویی نیستند بلکه اگر مسائل دفاع مقدس صادقانه مطرح شود و به جای رفتارهای نمادین نیز عمل‌گرا و پایبند به موضوعات باشیم، تمام اقشار بویژه جوانان و نوجوانان می‌پذیرند که در آن راستا گام بردارند.

مهدی‌آبادی با اشاره به شباهت اقدامات رزمندگان در دفاع مقدس با کادر درمان در شیوع ویروس کرونا ادامه داد: در زمان جنگ رزمندگان با تمام وجود از همه چیز گذشتند تا از وطن دفاع کنند، اکنون نیز کادر درمان در این شرایط با جان و دل ایستاده‌اند تا مردم را درمان کنند.

این رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: امروز هم روحیه همدلی و همراهی بین مردم وجود دارد چون ما کمک‌های فراوانی را در ایام کرونا به نیازمندان و کسانی که کار خود را از دست داده بودند، دیدیم همچنین شاهد بودیم که در روزهایی که کمبود ماسک داشتیم مردم در کنار هم برای تهیه ماسک در کارگاه‌ها فعالیت می‌کردند.

وی اضافه کرد: دشمن در اوایل شیوع کرونا ما را شکست خورده می‌دانست و چون کمبود امکاناتی نظیر مواد ضدعفونی، ماسک و شیلد داشتیم گمان می‌کرد که کارمان تمام است و درواقع مانند زمان دفاع مقدس در حال سمپاشی شایعات بود که خوشبختانه در کنار هم توانستیم به خیلی از مشکلات فائق آییم و اکنون نیز به همت جوانان نخبه به موفقیت‌های زبانزدی در بحث واکسن کرونا رسیده‌ایم.

درباره واردات واکسن حساب‌شده عمل کردیم

این جانباز قزوینی بیان کرد: درباره واردات واکسن به صورت حساب شده‌ نشان دادیم که خودمان توانایی تولید و پیشرفت داریم اما ازآنجایی که جان ملت در اولویت است هزینه می‌کنیم و از طرفی ما در رابطه با خود واکسن هیچ حساسیتی نداریم بلکه به کشورهای سازنده آن اعتمادی نداشتیم.

مهدی‌آبادی در پایان گفت: دلیل عدم اعتمادی که نسبت به کشورهای تولیدکننده واکسن خارجی داشتیم، این بود که دشمنان ما افرادی هستند که غلط عمل کرده و با ملت ما صادق نبودند لذا باید زیرکانه عمل کنیم، حتی اگر مواقعی بخواهند کمک‌های انسان دوستانه به کشور داشته باشند باید حواسمان باشد که از آن طریق به ما آسیب وارد نکنند.

انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان