۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کرونا ورزش شنای قزوین را به نقطه صفر رساند
کد خبر: ۳۵۲۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۸ ساعت: ۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت شنای قزوین:

کرونا ورزش شنای قزوین را به نقطه صفر رساند/ آغاز فعالیت استخرهای قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

محمد داودی گفت: با اعلام خبر بازگشایی استخرها در صدد شروع فعالیت مدارس شنا و استخرها با رعایت پروتکل‌ها هستیم و طبق این پروتکل‌‌ها، تعداد شناگران برمبنای ابعاد استخرها تعیین می‌شود.

کرونا ورزش شنای قزوین را به نقطه صفر رساند
محمد داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، درباره وضعیت استخرهای شنا در دوران کرونا اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا متاسفانه حدود دوسال آسیب جدی به ناجیان غریق، مربیان شنا و سرمایه‌گذاران بخش ورزش شنا و استخرداران وارد شد و در بخش مسائل فنی هیئت نیز شناگران خود را از دست دادیم و ورزشکاران مکانی برای انجام تمرینات نداشتند.

وی افزود: هررشته ورزشی از لحاظ فنی باید در همان رشته فعالیت خود را داشته باشد تا بتواند رکوردها را بهبود دهد اما در رشته شنا استخری برای انجام تمرینات وجود نداشت و شناگران فقط توانستند ورزش بدنسازی را به صورت محدود انجام دهند.

رئیس هیئت شنای استان قزوین گفت: اخیرا دستور بازگشایی استخرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و ما نیز امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد و موج ششمی وجود نداشته باشد تا مردم در سلامت زندگی کنند، ورزشکاران بتوانند ورزش کنند و استخرداران بر سرکار خود بازگردند.

استخرداران در شرایط کرونا متضرر شدند
 
وی درباره بازگشایی استخرها بیان کرد: با اعلام خبر بازگشایی استخرها در صدد شروع فعالیت مدارس شنا و استخرها با رعایت پروتکل‌ها هستیم و طبق پروتکل‌‌ها، تعداد شناگران برمبنای ابعاد استخرها تعیین می‌شوند.

داودی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان وام‌هایی را برای قشر مربیان در نظر گرفته بود اما در هرصورت آن هم وام بود و بازپرداخت داشت و غیر از این هیچ‌کمک دیگری به این قشر نشد.

رئیس هیئت شنای قزوین ابراز کرد: شرایطی که کرونا به وجود آورد باعث شد بعضی از استخرداران که ملک اجاره‌ای داشتند آن را به صاحبان اصلی بازگردانند، مابقی استخرداران هم در این وضعیت قطعا متضرر شدند.

داودی گفت: شنای قزوین قبل از شیوع کرونا وضعیت خوبی داشت، درحال جابه جایی رکوردها بود و در قهرمانی کشوری نیز صاحب امتیاز شده بود، همچنین در شنا، واترپلو و شیرجه جز سه تیم برتر کشور قرار داشت.

ورزش قهرمانی را باید از صفر شروع کنیم

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه بخش خصوصی استخر را برای مدتی از انتفاع هیئت شنا بیرون درآورد که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نیز این بخش مجدد در اختیار هیئت گذاشته شد و جان تازه‌ای پیدا کرد.

وی افزود: امروز بعد از گذشت حدود دوسال باید ورزش قهرمانی شنا را از صفر و پایه شروع کنیم چراکه تعدادی از مربیان مشغول فعالیت‌های اقتصادی دیگری شده اند اما با این وجود ما از مربیان دعوت کرده‌ایم تا برای آینده هم‌اندیشی کنیم و در بخش بانوان نیز وضعیت به همین شکل است.

رئیس هیئت شنای استان قزوین تاکید کرد: درآینده مسابقاتی پیش رو داریم که به تاکید اداره کل ورزش و جوانان باید این مسابقات را پیگیری کنیم؛ فعلا درحال برنامه‌ریزی و ایجاد انتظامی هستیم که بتوانیم شناگران را برای المپیاد جمع‌آوری کنیم اما نمی‌توانیم پس از دوسال تعطیلی و پراکندگی قول مدال بدهیم.

شهریه‌ها افزایش می‌یابد

داودی درخصوص برنامه‌های آینده هیئت شنا ابراز کرد: ایجاد مدارس شنا، استعدادیابی، جذب نیرو، ارتقاء سطح آگاهی مربیان در رشته‌های شنا و آموزش به شناگران از برنامه‌های ما است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدعه‌های ما اعتماد به استخرها است چراکه با وجود این شرایط بعضی از والدین رسیک نمی‌کنند که فرزندانشان به استخرها بازگردند، اما از آنجایی باید پروتکل‌ها رعایت شود و افراد در حال واکسینه شدن هستند نیز به وضع موجود امیدوار هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای شهریه‌ها باید کمیته نرخ‌گذاری از طرف اداره کل وررش و جوانان تشکیل شود اما تا به امروز شهریه‌ها به دلیل تورم با کمی افزایش روبه رو بوده است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان