۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مبارزه درون سازمانی با فساد در اولویت دستگاه قضایی است
کد خبر: ۳۵۲۷۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۸ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رییس قوه قضاییه در شورای اداری استان قزوین:

مبارزه درون سازمانی با فساد در اولویت دستگاه قضایی است / هیچ خط قرمزی برای مبارزه با مفسدان نداریم

غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه قوه قضائیه برای مبارزه با فساد در داخل و خارج سازمان خود همواره تلاش می‌کند، افزود: هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداریم و بدون مماشات با متخلفان برخورد خواهیم کرد

مبارزه درون سازمانی با فساد در اولویت دستگاه قضایی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، غلامحسین محسنی اژه‌ای در شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم استان در مجلس و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، گفت: حقیقتا استان قزوین با قدمت و پیشینه تاریخی و چهره‌های برجسته علمی و همچنین شهدای گران قدری همانند شهیدان بابایی،رجایی و لشگری در آسمان اسلام و تاریخ کشور از درخشش خاصی برخوردار است و هیچ گاه کم فروغ نخواهد شد.

وی افزود: حالا ما میخواهیم به این عقبه بزرگ تاریخی و مردم شریف این خطه خدمت کنیم؛ مردمی که قبل و بعد از انقلاب در همه صحنه‌ها حضور پر شور داشته و حضور ایثارگران و جانبازان و شهدا در این استان گویای این مهم است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: خداوند به ما توفیق داده که به این مردم خدمت کنیم؛ امروز استان قزوین با بیش‌از سه هزار واحدذ صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های برتر صنعت کشور مطرح است؛ این استان دشتهای وسیع کشاورزی دارد و اگر ما مدیران نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم و نتوانیم از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای گره‌گشایی کار مردم قدم برداریم آیا بعدا حجتی داریم؟ آیا این خسران و زیان نیست؟

وی ادامه داد: مسئله آب از مهم‌ترین مسائل کشور و البته این استان است؛ باید مدیران بنشینند و ببینند چطور می‌شود این مشکل را حل کنیم؛ دولت جدید برای مدیریت آب در مصارف کشاورزی و صنعت برنامه ریزی جدی و اقدامات مهمی برای استفاده بهینه از آن در درست اقدام دارد.

محسنی اژه‌ای مسئله محیط زیست، زمین، وقف و مسایل مربوط به آن را از مشکلات کنونی استان دانست و تصریح کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی و اعتیاد و مواد مخدر هم از موارد مسائل مهم این استان است که ذهن آدمی را به خود مشغول می‌سازد؛ آیا مدیران نمی‌توانند این مسایل را به کمک یکدیگر و با یاری مردم حل و فصل نمایند؟!

این مقام مسئول با بیان اینکه باید از ظرفیت مردمی در حل مسائل استان استفاده کنیم، گفت: هر موردی که به حقوق عامه مربوط می‌شود باید دادستانی کارگروه مربوطه به آن را تشکیل دهد و در سایر موارد هم باید کارگروه‌ها و شعبات خاص تدوین شود به عنوان مثال برای بعضی مسایل همانند وقف، زمین و آب نیاز به کارگروه‌های تخصصی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی استان در حل مسائل و مشکلات استفاده کنیم ، اذعان کرد: قوه قضائیه کاملا این آمادگی را دارد که قبل از اینکه به مرحله پیاده کردن قانون مجازات و اعاده دادرسی برویم با تشکیل کارگروه های تخصصی و استفاده از ظرفیت متخصصان و مشورت با آن‌ها به حل و فصل موانع برسیم.

وی بیان کرد: در سایه وحدت و همدلی می‌توان تا پایان سال جاری چند مسئله مهم استان را مرتفع ساخته که البته این امر نیازمند یاری همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.

اژه‌ای عنوان کرد: با حضور بیش از ۴۷هزار دانشجو و آمار بالای طلبه و اساتید در استان قزوین، طبیعی است که نقطه نظرات و جریانات سیاسی متعدد در این استان وجود داشته باشد لذا باید با وجود اختلاف نظرها ظرفیت‌ها را به نفع مردم پایه ریزی کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما از کسانی که در جهت رفع تبعیض و فاصله طبقاتی و اجرای عدالت تلاش می‌کنند و حرفی برای گفتن دارند استقبال کرده و‌ با آغوش گرم آنها را پذیرا هستیم و انتقادات و پیشنهادات را می‌پذیریم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: دشمنان همواره برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش می‌کنند و در این میان مرفهان نیز برای ایجاد شکاف در بین مردم و کسب منافع بیشتر دشمن همکاری کرده و به دنبال برهم زدن آرامش جامعه هستند؛ وظیفه ما در این بین تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و رفع تبعیض است؛ مردم فقر را می‌توانند تحمل کنند اما تبعیض را هرگز!

وی در پایان تصریح کرد: قوه قضائیه برای مبارزه با فساد در داخل و خارج سازمان خود همواره تلاش می‌کند و در برخورد با افراد مماشاتی ندارد؛ ابتدا با تذکر و در غیر این صورت با شمشیر عدالت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

برهان / ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

هفت سنگان

هادی رحمانی / ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

لطفا پیگیری کنید . هفت سنگان و کسانی که هنوز بر سر قدرت هستند تکلیفشان چه میشود

احمدی / ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

جناب آقای اژه ای رسیدگی به قضیه هفت سنگان اقدام انقلابی و قاطع می خواهد
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان