۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین رایزنی برای ابقای استاندار فعلی قزوین کذب است
کد خبر: ۳۵۲۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۸ ساعت: ۷:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان در مصاحبه با صبح قزوین:

رایزنی برای ابقای استاندار فعلی قزوین کذب است/ سردار عراقی همچنان گزینه پیشنهادی برای تصدی‌گری استانداری

روح‌الله عباسپور بااشاره به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دیدار نمایندگان استان با وزیر کشور و رایزنی برای ابقای استاندار فعلی گفت: این موضوع کاملا دروغ محض و صدرصد کذیب بوده و بی‌تقوایی در این بین صورت گرفته است.

رایزنی برای ابقای استاندار فعلی قزوین کذب است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، انتخاب استاندار قزوین از موضوعات داغ این روزها در محافل سیاسی استان است که البته گمانه‌زنی‌ها برای این انتخاب، تنور محافل را حسابی داغ کرده است و گروه‌ها و فعالان سیاسی استان واکنش‌های خود نسبت به این موضوع را در فضای مجازی نشان می‌دهند.

هرچند، چند هفته‌ای از پیشنهاد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور مبنی بر انتخاب استاندار جدید قزوین می‌گذرد اما صحبت‌های ضّد و نقیض در این بین انتخاب استاندار جدید را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

در گذر همین فضا، شایعاتی مبنی بر دیدار نمایندگان استان با وزیر کشور برای ابقای استاندار فعلی به منظور حفظ منافع خود منتشر شد و انتشار همین مطالب کافی بود تا بازار اظهارنظرها در فضای مجازی بار دیگر رونق بگیرد و برخی کاربران نسبت به پاسخگویی به این ابهامات از نمایندگان مطالبه‌گری کنند.

رایزنی نمایندگان استان با وزیر کشور برای ابقای استاندار فعلی کاملا کذب است

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، بااشاره به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دیدار نمایندگان استان با وزیر کشور برای ابقای استاندار فعلی اظهار کرد: این موضوع کاملا دروغ محض و صدرصد کذب بوده و بی‌تقوایی در این بین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در قزوین برخی از عناصر سیاسی بی‌تقوایی بسیاری دارند و شایعه‌پراکنی می‌کنند، افزود: دیدارهای بسیاری با وزیر کشور داریم اما این دیدارها به منظور رایزنی و ابقای استاندار فعلی نبوده است و هیچ یک از نمایندگان استان در این باره نقشی نداشته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین مطرح کرد: استاندار توسط دولت انتخاب می‌شود و گاها ممکن است این انتخاب‌ها بدون نظر مجمع نمایندگان صورت بگیرد.

سردار عراقی گزینه اجماعی هرچهار نماینده مردم استان برای تصدی‌گری استانداری است

عباسپور اذعان کرد: مجمع نمایندگان استان در مشورت با نیروهای جریان انقلابی، سردار عراقی را به عنوان استاندار جدید قزوین به وزارت کشور معرفی و پیشنهاد داده است و هر چهار نماینده مجلس موافق این گزینه هستند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های لازم به صورت حضوری و غیرحضوری برای معرفی استاندار جدید صورت گرفت اما نسب به سردار عراقی کم لطفی‌هایی توسط برخی اتفاق افتاد و این افراد جوسازی کردند لذا ما از انتخاب گزینه خود و پایبندی به آن دفاع کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: باید منتظر نظر وزیر کشور درباره مشورت با نمایندگان بمانیم و میزان اثرگذاری این مشورت را مشاهده کنیم.

عباسپور با اذعان به اینکه سردار عراقی همچنان به عنوان گزینه مورد نظر مجمع نمایندگان استان برای استاندار جدید قزوین است، گفت: روند اعلام استاندار جدید بستگی به دولت دارد و تنها نظر مشورتی نمایندگان استان در وزارتخانه مطرح شده است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، نباید دخالتی در حوزه اجرایی آنها داشته باشیم.

اولویت مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار، گزینه بومی ملی است

وی با بیان اینکه روند انتخاب استاندار به کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: بستگی دارد انتخاب کدام استان‌ها برای دولت در اولویت باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس با اشاره به اولویت‌های نماینده‌ها در انتخاب استاندار جدید قزوین ادامه داد: سردار عراقی را به دلایل مختلفی انتخاب کردیم چراکه دارای روحیه جهادی، انقلابی و ولایی است و از سوی دیگر، اتفاق نظر بیشتری نسبت به وی در مقایسه با سایر گزینه‌ها وجود دارد، لذا سردار عراقی می‌تواند عامل وحدت و انسجام نیروهای جریان انقلاب باشد.

عباسپور مطرح کرد: سردار عراقی مدیری است که شرایط سخت را در دوران بحران تجربه و مدیریت کرده است و قطعا چنین شخصی می‌تواند مدیریت مناسبی در استان در شرایط عادی داشته باشد.

وی یادآور شد: اولویت دیگر مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار، گزینه بومی ملی بوده و سردار عراقی با اصالت قزوینی و دارا بودن جانشینی نیروی زمینی سپاه و فرماندهی لشکر در شهرهای مختلف در کارنامه خود، دارای این شرایط است و می‌‎تواند در حوزه‌های مختلف در استان موثر باشد.

به گزارش صبح قزوین، هرچند صحبت‌های رئیس مجمع نمایندگان استان از قطعی نبودن ابقای جمالی‌پور به عنوان استاندار حکایت می‌کند اما بازار شایعات همچنان داغ بوده و گویا انتخاب استاندار در هاله‌ای از ابهام است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان