۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد مسئولین در حفظ آثار شهدا رضایت بخش نیست
کد خبر: ۳۵۲۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین:

عملکرد مسئولین در حفظ آثار شهدا رضایت بخش نیست

محسن کریمی گفت:علت اینکه مسئولین مرتبط به دغدغه‌مندان و عاشقان شهدا مجال خدمت نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند گزارش عملکرد خودشان از بین برود و یا اینکه نشان ارگان خود در کار وجود نداشته باشد.

عملکرد مسئولین در حفظ آثار شهدا رضایت بخش نیست
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به نقل از مهر ؛محسن کریمی  در خصوص لزوم دقت و توجه بنیاد شهید در حفظ و نگه‌داری از آثار به‌جامانده از شهدا اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی آثار به‌جامانده از شهیدان ۸ سال دفاع مقدس را در مخازن مرغوبی که برای نگهداری صحیح تهیه‌کرده نگهداری می‌کند اما برخی آثار دیگر را در فضایی به نام موزه شهدا و در یک بافت فرسوده نگه داری می‌کند.

وی افزود: این موزه به‌طور غیر کارشناسی ساخته‌شده و ساختمان در برابر باران و… مقاوم نیست و همین موضوع هم سبب شده ساختمان با مشکلاتی نظیر نم گرفتن روبه‌رو شود و عوامل این‌چنینی به برخی آثار به‌جامانده آسیب وارد کرده است.

وی در خصوص آسیب‌ها موزه شهدا تصریح کرد: آب باران و آب آبیاری چمن‌های اطراف ساختمان باعث شده تا نم و رطوبت با توجه به بافت فرسوده فضا به داخل ساختمان نفوذ کند و اکنون علی‌رغم وجود اعتراضات مردم، تنها به رنگ‌آمیزی بنا بسنده شده است.

کریمی ادامه داد: زنجیره نمایشگاهی این موزه باید تکمیل شود و از افراد توانمند فرهنگی و جوانهایی که عطش کار مخلصانه برای شهدا دارند باید استفاده شود تا شاهد تحول در این موزه باشیم.

وی در خصوص بازدهی این یادگاری‌های ارزشمند از شهدا اظهار کرد: تا امروز هیچ خروجی و تولیدات هنری مناسبی از این آثار شهدا تولید نشده، درحالی‌که می‌توان از آن فرآورده و خوراک فرهنگی تولید کرد.

این مسئول فرهنگی تأکید کرد: ایجاد آرشیو تخصصی از این آثار با مشارکت افراد دغدغه‌مند و رساندن این تولیدات به خروجی‌های هنری به شیوه‌های مختلف مانند فیلم‌نامه، مستند، فیلم و سریال و… می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و همین آثار را به یک رسانه برای درک مفاهیم دفاع مقدس بدل کند.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به اینکه مسئولین مذکور فرصت خدمت به شهدا را به جوانان مشتاق نمی‌دهند بیان کرد: علت اینکه مسئولین مرتبط به دغدغه‌مندان و عاشقان شهدا مجال خدمت نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند گزارش عملکرد خودشان از بین برود و یا اینکه نشان ارگان خود در کار وجود نداشته باشد.

این فعال فرهنگی علت مشکلات کنونی گلزار شهدای قزوین را این‌گونه عنوان کرد: مدیران حاکم بر گلزار شهدا قزوین و مزار شهدا گمنام باراجین، نگاه سازمانی و اداری به این فضای فرهنگی دارند حال آن‌که در چنین اماکن متبرک فرهنگی کار باید به بخش خصوصی و یا به گروه‌های جهادی مخلص و مردمی واگذار شود تا با یک نگاه نوآورانه و خلاق در جهت اشاعه این فرهنگ قدم بردارند.
وی تاکید کرد: مدیر چنین مجموعه‌هایی باید با نگاه معرفتی پیشروی کند و این راه‌حل مشکلات گلزار شهدا نه تنها در قزوین بلکه در همه شهرها است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که مردم برای شهدا جان و مال خود را هزینه می‌کنند، مسئولین و ارگان‌ها اگر به دنبال تحول هستند، اجازه ورود نیروهای مردمی و فرهنگی را به این فضا بدهند.

کریمی اضافه کرد: برای رشد فرهنگی در چنین فضایی مجموعه‌های فرهنگی استان باید به دور از سازمان و فردگرایی قائل به تقسیم‌کار و پرهیز از موازی کاری باشند.

مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در پایان یادآور شد: افراد بالادستی باید تکلیف و وظیفه هر سازمان نسبت به گلزار شهدا را به‌طور واضح روشن کنند تا شاهد ادامه آسیب و فرصت سوزی نباشیم.

انتهای پیام/ 1404


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان