۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو در انتظار تأیید شورای نگهبان
کد خبر: ۳۵۲۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۳۰ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس عنوان کرد

سردار عراقی گزینه اصلی مجمع نمایندگان استان برای استانداری قزوین/اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو در انتظار تأیید شورای نگهبان است

روح‌الله عباسپور گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس یازدهم نهایی شده و بعداز اعلام نظر و تایید شورای نگهبان به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو در انتظار تأیید شورای نگهبان

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار کرد: این طرح توسط مجلس دهم مطرح و به شورای نگهبان ارسال شد اما شورای نگهبان آن را تأیید نکرد.

وی افزود: شورای نگهبان، طرح ساماندهی بازار خودرو را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع و با اصلاحاتی در ماده 4 این کمیسیون، شروطی از جمله صادرات خودرو و قطعات آن و عدم تعهد ارزی برای کشور را مورد توجه قرار داده است؛ براین اساس افراد واجد شرایط می‌توانند خودروهای هیبریدی و برقی را وارد کشور نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اینکه قطعا واردات خودرو نسبت به کاهش قیمت آن تأثیر منفی دارد، بیان کرد: شورای رقابت هر 6 ماه موضوع واردات خودرو را رصد می‌کند تا سقف ورود آن را درنظر بگیرد تا افراد بتوانند بر اساس نیاز کشور، خودرو وارد کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو سبب ایجاد رقابت در بازار می‌شود افزود: در واقع اساس رقابت به منظور ارتقای کیفیت است و اگر خودروسازان و واردکنندگان کیفیت را افزایش دهند می‌توانند حضور خود را در بازار حفظ و تثبیت نمایند.

عباسپور افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس یازدهم نهایی شده و بعداز اعلام نظر و تایید شورای نگهبان به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد شد.

سردار عراقی گزینه اصلی مجمع نمایندگان استان برای استانداری قزوین

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخاب استاندار جدید قزوین ادامه داد: براساس تصمیم وزیر کشور، تمام فعالیت‌های استان با مشورت مجمع نمایندگان استان دنبال می‌شود، مجمع نمایندگان استان قزوین نیز سردار عراقی را به لحاظ محبوبیت، مردمی بودن، قدرت مدیریت بحران و برخورداری از تجربه در فعالیت‎‌های اجرایی به عنوان استاندار قزوین معرفی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس اذعان کرد: سردار عراقی یکی از شخصیت‌هایی است که به عنوان عامل وحدت و محبوبیت درنظرگرفته‌ایم؛ البته نتیجه نهایی برای انتخاب استاندار باید از سوی دولت اعلام شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان