۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعزام ۴۰ موکب قزوینی در قالب چهار قرارگاه به عراق
کد خبر: ۳۵۲۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۸ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین خبر داد

اعزام ۴۰ موکب قزوینی در قالب چهار قرارگاه به عراق

مهدی طاهرخانی گفت: ۴۰ موکب در قالب چهارقرارگاه از استان قزوین برای خدمات‌رسانی به زائران به عراق اعزام می‌شوند و اعزام ۷۰۰ نفر سهمیه درنظرگرفته شده است.

اعزام ۴۰ موکب قزوینی در قالب چهار قرارگاه به عراق
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مهدی طاهرخانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت اربعین حسینی در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات بعد از سقوط صدام در عراق، با درایت شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.

وی افزود: نقل شده است زمانی که حاج قاسم وارد حرمین در کربلا شدند، بعد از زیارت از وضعیت حرمین ناراحت می‌شود و از دوستان خود درخواست می‌کند که شروع به بازسازی عتبات کنند و این موجب بازسازی عتبات می‌شود که نتیجه آن را امروز در ساخت صحن حضرت زهرا(س) شاهدیم.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: ساخت و ساز در شهرهای عراق همزمان با کمک‌های مردم جهان اسلام شکل گرفت و امروز شاهدیم که بسیاری از حرم‌ها در حال بازسازی برای زائران است.

ساخت صحن شرقی حرم طفلان مسلم ادامه دارد

طاهرخانی اذعان کرد: طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و تلّه زینبیه در نقطه تلّه زینبیه شروع به ساخت شده است و شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی این صحن مقدس با کمک‌های مردمی هستیم و ساخت این پروژه ادامه دارد.

وی گفت: ساخت صحن شرقی حرم طفلان مسلم عملیات بعدی بوده که از سوی استان قزوین با مشارکت برادران عراقی از سه ماه گذشته آغاز شده و همچنان دنبال می‌شود و این صحن در حال ساخت است.

این مقام مسئول یادآور شد: پروژه‌های دیگری در کاظمین همچون لاغرسازی ستون و تعمیر و بازسازی گنبد امام حسین(ع) اجرا می‌شود و مردم قزوین با نذورات نقدی و غیرنقدی در بازسازی حرم‌های شریفه کمک می‌کنند چراکه مردم قزوین علی‌رغم مشکلاتی که دارند، کمک‌های خود را نسبت به ستاد بازسازی عتبات کم نکردند.


۹۰درصد موکب‌داران دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

طاهرخانی مطرح کرد: اربعین امسال با محدودیت بسیاری روبه‌رو شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات سهمیه‌ای را برای موکب‌ها درنظر گرفته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه مرزهای زمینی بسته است، ۴۰ موکب در قالب چهارقرارگاه از استان قزوین برای خدمات‌رسانی به زائران به عراق اعزام می‌شوند و اعزام ۷۰۰ نفر سهمیه در نظرگرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به اینکه تمام موکب‌ها در حین خدمات رسانی به زائران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: باتوجه به شرایط خاص اربعین امسال، موکب‌‌ها به نوعی کار جهادی را انجام دادند؛ در اربعین سال‌جاری همه عوامل موکب‌ها باید واکسینه شوند و توانستیم دز اول تمام خادمان اربعین را تزریق کنیم و ۹۰ درصد موکب‌ها نیز دز دوم را دریافت کردند.

طاهرخانی یادآور شد: موکب‌ها باید قبل از اعزام، آزمایش پی. سی. آر را ۷۲ ساعت قبل پرواز انجام دهند و این امر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ستاد محقق شده است.

وی مطرح کرد: برنامه ستادعتبات در سال‌جاری متناسب با جمعیت استان پیش‌بینی شده است؛ هر شهروند قزوینی اگر هر سال ۵ هزار تومان کمک کند، مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: طرح بنای نور از جمله طرح‌های سال‌جاریست و عزیزانی که علاقمند به بازسازی هستند از مبلغ ۲ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بدون بهره بانکی، ضامن و حضور در بانک با بازپرداخت ۶۰ ماهه دنبال می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰ پرونده تشکیل شده و بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در طرح بنای نور جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان