۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۱بیمار قارچ سیاه در قزوین بستری هستند/ فوتی‌های کرونا در استان قزوین تک رقمی شد
کد خبر: ۳۵۲۵۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۷ ساعت: ۱۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از ستاد کرونای استان؛

۱۱بیمار قارچ سیاه در قزوین بستری هستند/ فوتی‌های کرونا در استان قزوین تک رقمی شد

در پیک پنجم بالغ بر ۹۵ درصد بیماران مبتلا به سویه دلتا بودند اما خوشبختانه میزان مرگ و میر در استان قزوین به عدد تک رقمی رسیده است.

۱۱بیمار قارچ سیاه در قزوین بستری هستند/ فوتی‌های کرونا در استان قزوین تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛هدایت الله جمالی پور در ستاد استانی مقابله با کرونا که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه سیر نزولی در استان ایجاد شده است و از پیک پنجم عبور کرده‌ایم و اگر شرایط به این صورت پیش رود تا دو هفته آینده جزو استان‌های زرد خواهیم بود.

وی افزود: یکی از نکات مهم رعایت پروتکل‌ها است چراکه یکی از لازمه‌های عادی شدن شرایط رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی است؛ یکی از دلایل آغاز پیک پنجم سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌ها بود و باید در این زمینه توجه کنیم.

جمالی پور تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم توجه به پروتکل‌ها، پیک آینده شرایط سخت‌تری داشته باشد و به همین دلیل انتظار می‌رود نظارت بر واحدها به درستی انجام شود؛ اگر نظارت دقیق و برخورد جدی صورت گیرد قطعا بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون در استان قزوین مرز 51 درصد را گذراند و امیدواریم که تا پایان این هفته از مرز 60 درصد نیز عبور کنیم؛ به دلیل اینکه واکسن زیر 18 سال نوع و دوز متفاوتی دارد به محض تامین شرایط در استان واکسیناسیون این قشر از جامعه نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: مدارس به صورت مجازی دایر خواهند شد اما معلمین به صورت فیزیکی در مدارس حضور دارند و اگر نیاز باشد برای برگزاری کلاس رفع اشکال با تعداد محدود برنامه‌ریزی می‌شود.



50 هزار دوز واکسن سینوفارم به استان قزوین وارد شد

پیمان نامدار در ادامه جلسه با اشاره به واکسیناسیون قشر کارگری استان که جمعیت بالغ بر 160 هزار نفر است، اظهار کرد: خوشبختانه واکسیناسیون رده سنی 18 سال به بالا در شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال انجام است و اکنون به رکورد 29 هزار و 500 واکسن در روز رسیده‌ایم  و این آمار بسیار عدد بالا و منطقی است.

نامدار بیان کرد: امروز 50 هزار دوز واکسن سینوفارم به استان قزوین وارد شد و در این هفته 20 تا 30 هزار دوز واکسن مختلف هر روز یا یک روز در میان به استان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: خوشبختانه از پیک پنجم عبور کردیم و بیشترین آمار مرگ و میر و تست‌های مثبت در افرادی است که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

استفاده از ماسک در استان قزوین به 42 درصد رسیده است

وی ادامه داد: در پیک پنجم بالغ بر 95 درصد بیماران مبتلا به سویه دلتا بودند اما خوشبختانه میزان مرگ و میر به عدد تک رقمی رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بستری روزانه ما در استان به 300 بیمار رسیده بود که این آمار به بستری 90 بیمار در روز رسیده است و اکنون 618 بیمار بستری هستند؛ به طور کلی تا کنون 39 هزار و 126 بیمار کرونا در استان بستری شده‌اند.

نامدار بیان کرد: اکنون 134 بیمار در وضعیت بحرانی در بخش آی سی سیو هستند، 43 نفر به کمک دستگاه تنفسی نفس می‌کشند و یک نفر در انتظار آی سیو در استان وجود دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته هفت بیمار فوت شدند و در مجموع فوتی‌های تست مثبت قطعی به 2 هزار و 351 رسیده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: تمامی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز عبور کرده‌اند و رشد پذیرش بیماران افت معناداری پیدا کرده است.

نامدار با بیان اینکه بیش از 9 هزار خدمات پزشکی در منزل انجام شده است، گفت: علی رغم اینکه تعداد بستری به شدت بیشتر از پیک آبان ماه بود اما خوشبختانه تعداد فوتی‌ها بیشتر نبوده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: استان قزوین در حوزه رعایت پروتکل‌ها جزو 4 الی 5 استان اول کشور شمرده می‌شد اما متاسفانه اکنون میانگین استفاده از ماسک در استان قزوین به 42 درصد رسیده است و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

76 درصد واکسن تزریق شده در استان قزوین از نوع سینوفارم است

وی با اشاره به میزان استفاده از انواع واکسن‌ها دراستان گفت: 76 درصد واکسن سینوفارم، 12درصد آسترازنکا، 10 درصد برکت و 3 درصد واکسن اسپوتنیک و تعداد کمی بهارات در استان قزوین استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: بیشترین فوتی در سال 99 افراد بالای 80 سال بود که با شروع واکسیناسیون در سال 1400 فوتی بالای 80 سال کاهش پیدا کرده است.

نامدار تاکید کرد: در شهرستان تاکستان میزان بستری، شهرستان البرز میزان فوت و بستری در حال کاهش است و در شهرستان بوئین زهرا نیز در چند رو گذشته شاهد کاهش چشمگیر فوتی‌ها بوده‌ایم.

این مقام مسئول گفت: واکسیناسیون در استان قزوین از بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است و تاکنون تعداد تزریق واکسن به عدد ۳۲۱ هزار دوز رسیده است و پیش‌بینی ما این است که شهریور ماه را با تزریق ۳۷۰ الی ۳۸۰ هزار واکسن به پایان برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: درصد پوشش واکسیناسیون واجدین شرایط در استان برای کسانی که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند به ۲۱ درصد رسیده است.

فعالیت کافه و رستوران ها از فردا بلا مانع است

منوچهر حبیبی در ادامه جلسه با بیان اینکه تاکنون 52 درصد جمعیت واجد شرایط استان واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: انواع واکسن ها را در سطح پایگاه ها را وجود دارد و هیچ گونه اجباری برای تزریق نوع واکسن به افراد تعیین نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان بویین زهرا افزایش بیماران اتفاق افتاده است که لازم است این مورد بررسی شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: رستوران‌ها و کافه‌ها می توانند از فردا با پذیرش 30 درصد مشتری فعالیت خود را آغاز کنند اما نظارت دقیق بر این مکان‌ها انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: فعالیت استخرها از مهر ماه  با ضوابطی که دانشگاه علوم پزشکی تاکید می‌کند بلامانع است و مسئولیت اجرای ضوابط بر عهده اداره ورزش و جوانان است.

وی یادآور شد: با کمک طرح شهید سلیمانی و سپاه پاسداران، ۱۵  عدد دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران بستری در منزل تهیه شده است.

11بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین بستری هستند

علی اکبر کرمی در پایان جلسه اظهار کرد: موضوع کنونی بروز بیماری قارچ سیاه در استان است که در بیماران کرونایی و غیرکرونایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هم اکنون 11 مورد بیمار قارچ سیاه در بیمارستان ولایت استان بستری هستند و میزان مرگ و میر در این بیماران بسیار بالا است که در تلاش هستیم که میزان فوتی در این بیماری را به حداقل برسانیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: این بیماری به دلیل سطح پایین ایمنی در افراد بروز می‌دهد و اکنون 6 بیمار کرونایی همزمان مبتلا به قارچ سیاه هستند.

کرمی اذعان کرد: از 11 بیمار بستری شده مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت، 5 بیمار قبلا مبتلا به کرونا بوده‌اند اما اکنون فقط مبتلا به بیماری قارچ سیاه هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این 5 بیمار به دلیل ابتلا به بیماری دیابت پیشرفته و تزریق کرتون دچار بیماری قارچ سیاه شده‌اند؛ این بیماری قابل سرایت نیست اما اتاق بستری این بیماران جدا از بیماران دیگر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا 145 تخت ویژه در استان وجود داشت اما خوشبختانه اکنون به 230 تخت ویژه افزایش پیدا کرده است که از این میزان 52 تخت در بیمارستان بوعلی، 33 تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین، 31 تخت در بیمارستان شهید رجایی، 30 تخت در بیمارستان ارتش، 30 تخت در سالن اداره‌گاز، 30 تخت در بیمارستان رحیمیان، 23 تخت در بیمارستان ولایت و 2 تخت آن در بیمارستان شفا بوده است.

کرمی اذعان کرد: در طرح مراقبت در منزل در مجموع 50 هزار مورد تماس برقرار شده است که از این میزان 5 هزار و 409 مورد منجر به اعزام جهت ارائه خدمات اتفاق افتاده است و 4 درصد این آمار در بیمارستان‌‌ها بستری شدند.

این مقام مسئول در پایان گفت: آمار بستری موقت در پیک پنجم  3 هزار مورد ثبت شده است که 50 درصد افراد در درمانگاه پاکروان و 50 درصد دیگر در بیمارستان‌های بوعلی و رازی درمان شدند.

وی در پایان تاکید کرد: با اضافه شدن 29 دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های استان نیز امکان پذیرش روزانه هزار بیمار کرونایی وجود دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان