۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تحلیل اورشلیم پست از ارسال سوخت ایران به لبنان/ ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند
کد خبر: ۳۵۲۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۶ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

تحلیل اورشلیم پست از ارسال سوخت ایران به لبنان/ ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند

سث فرانتزمن (Seth Frantzman) در تحلیل خود تاکید دارد که ایران بازی شطرنج خاورمیانه و همسایگان شرقی را به خوبی اداره کرده و در حال کیش و مات کردن آمریکا و اسرائیل است.

تحلیل اورشلیم پست از ارسال سوخت ایران به لبنان/ ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛پایگاه خبری اورشلیم پست که متعلق به رژیم صهیونیستی است در گزارشی به تحلیل اتفاقات اخیر منطقه پرداخت. نویسنده گزارش این پایگاه اسرائیلی در تحلیل خود مدعی است که ایران در حال نهایی کردن پیروزی خود بر آمریکا و متحدانش در منطقه است.

سث فرانتزمن (Seth Frantzman) در تحلیل خود تاکید دارد که ایران بازی شطرنج خاورمیانه و همسایگان شرقی را به خوبی اداره کرده و در حال کیش و مات کردن آمریکا و اسرائیل است.

مهم ترین نمود پیروزی ایران بر آمریکا و متحدانش ارسال سوخت به لبنان از طریق سوریه است. از نظر اورشلیم پست، این اقدام ممکن است منجر به خروج آمریکا از لبنان شود و ایران را به طور کامل جایگزین آمریکا در این کشور نماید. نویسنده مدعی است دقیقا همین اتفاق در برخی مناطق دیگر هم افتاده و ایران توانسته از غفلت آمریکا استفاده کرده و جای پایش را در منطقه محکم کند.

نویسنده تاکید دارد سیاست ایران در لبنان همانند سایر سیاست های این کشور، پیچیده تر از آن چیزی است که رسانه های غربی از آن می فهمند یا نشان می دهند. نویسنده صهیونیست مدعی است صدور سوخت به لبنان توسط ایران فقط نوک یک کوه یخ است و ایران از طریق این سیاست، تصمیمات بزرگتری دارد.

اورشلیم پست به نقل از چند منبع خبری مدعی است ایران از طریق ارسال سوخت به لبنان باعث افزایش محبوبیت حزب الله در لبنان می شود و همین امر زمینه ساز افزایش مخالفت مردم با آمریکا و سیاستمداران لبنانی متحد غرب می گردد.

اورشلیم پست با اشاره به مقاله اخیر المیادین تاکید دارد که ارسال سوخت به لبنان در حقیقت، باعث افزایش قدرت محور مقامت یعنی ایران، حزب الله لبنان، حوثی های یمن (انصارالله)، و گروه های مقاومت عراقی (حشدالشعبی) می شود.

نویسنده تاکید دارد که مقدمه این اتفاق را خود آمریکا فراهم کرده است. او مدعی است آمریکا با تحریم سوریه و بنادرش باعث کاهش واردات سوخت به لبنان شد و با ضربه دیدن اقتصاد سوریه و منزوی شدن آن، لبنان هم دچار مشکل اقتصادی شد و ایران از این فرصت استفاده کرد و با کمک به لبنان توانست محبوب مردم شده و پیروز بازی و رقابتش با آمریکا و متحدانش شود.

3 گام بلند مقاومت که پروژه آمریکا ضد لبنان را در مراحل پایانی متوقف کرد

 نویسنده اورشلیم پست در انتها با اشاره به مقاله خبرگزاری تسنیم در رابطه با تاثیر ارسال سوخت به لبنان تاکید دارد که ایران با این اقدام سه گام مهم در رابطه با مسائل منطقه ای برخواهد داشت.

در گزارش تسنیم، امین محمد حطیط، تحلیلگر امور نظامی و کارشناس مسائل راهبردی منطقه در گزارشی نوشت: جبهه مقاومت در مقابله با طرح پامپئو و محاصره اقتصادی آمریکا ضد لبنان مجموعه ‌ای از مواضع و تصمیمات را اتخاذ کرد که مانع از دستیابی واشنگتن به اهداف اساسی استراتژیک خود شد که به برخی از این موارد اشاره می ‌کنیم:

ـ  موضع‌گیری در برابر تحریکات و اقدامات آمریکا و مهره‌های آن برای انفجار اوضاع امنیتی در لبنان و اعمال استراتژی صبر در سطح بالا و خودداری از افتادن در دام دشمن.

ـ  سازگاری و مقابله منطقی با فشارهای مالی و اقتصادی و تلاش برای توسعه سیستم همکاری و همبستگی و اتحاد اجتماعی؛ تا جایی که بتواند از دردها و بارهای مردم بکاهد.

ـ تلاش برای جلوگیری از تشدید خلأ سیاسی به روش‌های مختلف از جمله رد استعفای سعد حریری و سپس اقدام برای تسهیل روند تشکیل دولت جدید و پایبندی به دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین و در نهایت تلاش بی وقفه برای تشکیل دولت «نجیب میقاتی» و موفقیت آن.

در این مرحله مقاومت با همه توان خود برای پر کردن خلأ سیاسی لبنان و کمک به دولت تلاش کرد اما به دلیل وابستگی برخی احزاب داخلی به ایالات متحده و سیاست‌های آن این تلاش در کوتاه‌مدت نتیجه نداشت و بن‌بست سیاسی لبنان 13ماه ادامه پیدا کرد.

تحلیل و مطالب رسانه های خارجی تنها به منظور اطلاع  رسانی و آگاهی از برداشت آنان است و انتشار آن به منزله تایید محتوای آن توسط ما نیست.


انتهای پیام/1404

منبع: خبر فوری

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان