۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۳۵۲۴۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید در مدارس کمتر از ۷۰ نفر حضوری است.

نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید در مدارس کمتر از ۷۰ نفر حضوری و در مدارس پرجمعیت شهری، همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: ۵۴۸ مدرسه، کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز دارند.

اصغری تصریح کرد: دوره تحصیلی در ۱۰۲ مدرسه در ۱۰۲ نقطه روستایی استان قزوین به دلیل نداشتن اینترنت، به صورت حضوری برگزار شد.

به گفته اصغری، ۲۷ شهریور مانور بازگشایی مدارس برگزار می‌شود و از اول مهر مدارس آغاز به کار خواهند کرد.

وی افزود: روز سوم مهر بازگشایی مدارس با حضور تعدادی از دانش آموزان و والدین آن‌ها به صورت نمادین برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز با کمک خیران میزان دسترسی دانش آموزان به ابزار‌های هوشمند برای برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری، بهبود پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه اولویت اول ما سلامت دانش آموزان است، تأکید کرد: بسته بودن مدارس آثار منفی فراوانی برجای گذاشته است به طوری که در استان قزوین ۸ درصد به میزان چاقی و اضافه وزن و همچنین افسردگی و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان افزوده شده است.

اصغری با بیان اینکه ۶۰ درصد از دانش آموزان کشور در دوران کرونا دچار افت تحصیلی شده اند، گفت: بر همین اساس، معلمان برای توانمندتر شدن و بهبود نوع تدریس در فضای مجازی، تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تدریس غیرحضوری در شبکه شاد بهترین و امن‌ترین روش است، گفت: برخی از مدارس و معلم‌ها از نرم افزار اسکای روم یا سایر نرم افزار‌های موجود استفاده می‌کنند که ممکن است اطلاعات دانش آموزان به سرقت برود.

اصغری با اشاره به اینکه روز ۲۷ شهریور، نسخه جدید نرم افزار شاد منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از آن کاملاً رایگان خواهد بود و این قابلیت وجود دارد که مدیران ارشد آموزش و پرورش و یا مدیران مدارس با حضور سرزده در کلاس‌های درس، وضعیت معلم‌ها و دانش آموزان را بسنجند.

وی افزود: در ابتدای شروع آموزش‌های مجازی ۲۲ هزارو ۶۵۰ دانش آموز داشتیم که فاقد ابزار‌های نوین آموزش بودند و تا پایان سال تحصیلی این آمار به ۴ هزار نفر کاهش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه موانع ادامه تحصیل دانش آموزان در بستر فضای مجازی را برطرف می‌کنیم، تصریح کرد: امسال ۲۴ هزار نفر دانش آموز پایه اول داریم و همچنان نیازمند کمک خیران برای تأمین تبلت و گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان نیازمند هستیم.

وی افزود: ۶ دستگاه تبلت در یکی از مدارس، توسط معلمان خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

اصغری به موضوع واکسیناسیون کرونای معلمان استان قزوین اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مرحله اول بیش از ۹۸ درصد از معلمان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که استان قزوین در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان شهریور، همه معلمان، دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به واکسینه کردن اولیای مدارس که به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند، اقدام خواهد شد.

اصغری تأکید کرد: برخی از واکسن‌های تولید شده برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب است و امیدواریم پس از تأیید نهایی سازمان بهداشت جهانی و همچنین وزارت بهداشت، به دانش آموزان نیز واکسن کرونا تزریق کنیم تا مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: قرار بود لایحه رتبه بندی معلمان از طرف دولت به مجلس ارائه شود، اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به مطالبات بیشتری از فرهنگیان در این لایحه توجه کردند و با توجه به اینکه بار مالی اجرای این مصوبه افزایش پیدا کرده است، اجرای طرح رتبه بندی معلمان با تأخیر روبه رو شد.

وی افزود: بین مجلس و سازمان برنامه و بودجه بر سر افزایش حقوق رتبه بندی اختلافات اساسی وجود دارد و امیدواریم معوقه رتبه بندی معلمان، از فروردین ماه اعمال شود.

اصغری گفت: همه مطالبات فرهنگیان تا پایان سال قبل پرداخت شده و بخشی از مطالبات معلمان حق التدریس باقی مانده است که امیدواریم به زودی پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هزار و ۹۱ نفر از همکاران حق التدریس یا شاغل در نهضت سواد آموزی جذب آموزش و پرورش استان شدند، تأکید کرد: برخی از آن‌ها دوره‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده اند و از اول مهر ۱۴۰۰ قطعاً جزو نیرو‌های قطعی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وی افزود: ۵۴ هزار ساعت کسری معلم داریم که بخشی از مشکلات آموزشی استان از سوی معلمان بازنشسته برطرف شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، نیرو‌های ۳۰ ساعته نیز بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته، از مزایای بازنشتگی و افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان