۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین علت کمبود واکسن سینوفارم در قزوین چیست؟
کد خبر: ۳۵۲۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از یک مطالبه مردمی؛

کمبود واکسن سینوفارم به علت اولویت در تزریق نوبت دومی‌هاست/ محموله جدید امشب وارد استان می‌شود

محمدحسن ارداقیان گفت: ۵ الی ۶ هزار دز واکسن سینوفارم در استان موجود بوده اما باتوجه به اینکه سهمیه جدیدی به استان اختصاص داده نشده است، این تعداد واکسن برای افرادی که دز اول واکسن را دریافت کرده و نوبت دوم تزریقشان فرارسیده، در نظرگرفته شده است.

علت کمبود واکسن سینوفارم در قزوین چیست؟

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین،  سلامت شهروندان از جمله موضوعاتی بوده که در کنار شیوع بیماری‌هایی همچون کرونا مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و تزریق واکسن علیه این ویروس را می‌توان از ابزارهای مهم برای ایمن سازی مردم و حفظ سلامت جامعه دانست.

 هرچند روند واکسیناسیون تقریبا از چند ماه گذشته در استان قزوین بین گروه‌های سنی آغاز شده اما با موج شیوع ویروس کرونا در کشور، اخیرا تزریق و واردات واکسن به بسیاری از استان‌های کشور از جمله قزوین سرعت بیشتری به خود گرفته است.

تسریع در روند واکسیناسیون در استان قزوین به اندازه‌ای است که وزیر بهداشت در سفر چند روز اخیرش به این استان عنوان کرده بود که تا پایان شهریور ماه، 50 میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود و هیچ نگرانی از این بابت نداریم.

این وعده‌های وزیر بهداشت را می‌توان نشانی از عزم جدی و راسخ دولت جدید نسبت به پیگیری مسائل مردم در حوزه سلامت دانست اما با این وجود امروز برخی از شهروندان از نبود واکسن خارجی در استان گلایه‌مندند.

فعلا واکسن سینوفارم برای نوبت اول نیست

شهروندان قزوینی طی تماسی که با پایگاه خبری صبح قزوین، داشتتند، اذعان کردند: امروز به هر مرکزی که برای تزریق واکسن مراجعه کردیم با نبود واکسن سینوفارم مواجه شدیم.

این شهروندان بیان کردند: تنها واکسن موجود در مراکز، واکسن برکت است و گویا فعلا واکسن سینوفارم وجود ندارد.

محمدحسن ارداقیان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: 5 الی 6 هزار دز واکسن سینوفارم در استان موجود بوده اما باتوجه به اینکه سهمیه جدیدی به استان اختصاص داده نشده است، این تعداد واکسن برای افرادی که دز اول واکسن را دریافت کرده و نوبت دوم تزریقشان فرارسیده، درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود واکسن سینوفارم عصر امروز به استان وارد شود، افزود: به محض اختصاص سهمیه جدید واکسن، تزریق نوبت اول آن از سرگرفته می‌شود.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه ورود سهمیه اختصاصی واکسن به صورت متوالی است، نمی‌توان میزان سهمیه این دوره از تزریق واکسن سینوفارم به استان را بیان کرد.

ارداقیان در پایان گفت: هم‌اکنون نوبت اول و دوم واکسن برکت و نوبت دوم واکسن سینوفارم و آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان