۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کرونا صنعت سینما را نابود کرد
کد خبر: ۳۵۲۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۲ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سینمادار قزوینی:

کرونا صنعت سینما را نابود کرد/ مجبور به تعدیل نیرو شدیم

کامران بصیری اصفهانی با بیان اینکه دولت هیچ‌ حمایتی از سینماداران ندارد، گفت: درسال جاری‌ نیز با اینکه سینما بازگشایی شد اما فروش بسیار کم است؛ درواقع سینما در گذشته ضعیف بود و با آمدن کرونا نابود شد.

کرونا صنعت سینما را نابود کرد
به گزارش صبح قزوین؛ صنعت سینما این روزها اسیر دست کروناست و کمتر مورد استقبال طرفدارانش قرار می‌گیرد، بااینکه امروز سینمای ایران با ۱۲۱ سال قدمت بینندگان کمتری را به خود می‌بیند اما هیچگاه نمی‌توان انکار کرد که این جادوی تصویر از همان ابتدا آثار هنری را خلق کرد که قابل مقایسه با شاهکارهای نقاشی، موسیقی، ادبیات و تئاتر است.

کامران بصیری اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درخصوص وضعیت سینما اظهار کرد: سینما‌ها در سال ۱۳۹۹ کاملا تعطیل بودند؛ درسال جاری‌ نیز با اینکه سینما بازگشایی شد اما فروش بسیار کم است؛ درواقع سینما در گذشته ضعیف بود و با آمدن کرونا نابود شد.

وی افزود: قبل از کرونا به دلیل اکران فیلم‌های طنز فروش خیلی خوب بود و به روزی یک و نیم میلیون تومان می‌رسید، اما کرونا به یکباره فروش روزانه را به زیر ۱۰۰ هزارتومان رساند، این شرایط باعث شد تعدیل نیرو کنیم و عذر دونفر از کارکنان سینما را بخواهیم.

فیلم‌های روی پرده مورد استقبال مردم نیست

مدیرسینما مهتاب قزوین گفت: سینما شاید جزو آخرین کالاهای سبد معیشتی مردم باشد با این وجود قبل از کرونا مردم کمی با سینما آشتی کرده بودند اما کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد؛ برای اینکه سینما به دوران اوج خود بازگردد به فیلم‌های طنز خوب نیاز داریم.

بصیری تصریح کرد: اگر یک خانواده سه یا چهار نفره بخواهند برای تماشای فیلم به سینما بیایند، باید برای خرید بلیت و تنقلات چیزی حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنند اما مشکلات مالی باعث می‌شود این هزینه را در جای دیگری خرج کنند؛ از طرفی فیلم‌های خوبی برای اکران وجود ندارد؛ مردم همه فیلم‌هایی که پخش می‌شود را در زندگی روزمره خود می‌بینند؛ به همین دلیل برای دیدن فیلم‌های غمگین استقبال نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: در این مدت یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت یک ساله برای سینماداران تعلق گرفت؛ اما زمانی که سینما تعطیل است، چطور می‌توانیم قسط‌ها را پرداخت کنیم!

کرونا ما را وادار به تعدیل نیرو کرد

این‌مدیرسینما بیان کرد: اگر حمایت نشویم و ماه به ماه ضرر بدهیم، مجبوریم سینما را تعطیل کنیم؛ در طی آن دورانی که سینما به دلیل کرونا کاملا تعطیل بود حدود ۶ ماه از حقوق کارکنان را پرداخت و لیست بیمه برایشان رد کردیم، بعد از این مدت از طرف بیمه برایمان اخطار آمد که چرا در زمان تعطیلی لیست بیمه رد کرده‌اید؟ دیگر کار به جایی رسید که مجبور به تعدیل نیرو شدیم.

بصیری ابراز کرد: ما باید از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شویم، اما در این یک سال حتی یکبار هم با ما تماس نگرفته‌اند؛ فقط هر از چندگاهی پیام می‌دهند و روزهایی که باید تعطیل کنیم را یادآوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: به ما پیام دادند که در روز سینما نیم‌بها باشید، در سال ۱۳۹۳ نیز در روز سینما، بلیت را رایگان کردند؛ همه اینها برای سینمادار ضرر و زیان است؛ این پولی است که از جیب سینماداران می‌رود؛ دولت هیچ‌پولی برای نیم‌‌بها یا رایگان بودن بلیت سینما تخصیص نمی‌دهد؛ با این وضعیت روز سینما معنا ندارد.

مدیر سینما مهتاب در پایان گفت: هرسال در روز سینما حرف‌هایی زده می‌شود و بعد از آن همه چیز تا روز سینمای سال بعد تمام می‌شود.

انتهای پیام/ ۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان