۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قطع درختان شهر دانسفهان برای اجرای پروژه زیباسازی است
کد خبر: ۳۵۲۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۱ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از یک مشکل شهری؛

قطع درختان شهر دانسفهان برای اجرای پروژه زیباسازی است/ گونه‌های مقاوم با اقلیم کاشته می‌شود

شهردار دانسفهان در واکنش به کلیپی که در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان منتشر شده است، گفت: قطع درختان مربوط به اصلاح و جابه‌جایی درختان مثمر و غیرمثمر در راستای زیباسازی شهری است.

قطع درختان شهر دانسفهان برای اجرای پروژه زیباسازی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، شب گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که از قطع درختان حاشیه خیابان و جدول در شهر دانسفهان شهرستان بوئین‌زهرا خبر می‌داد.

با انتشار این فیلم، خبرنگار صبح قزوین بلافاصله موضوع را از شهردار دانسفهان پیگیری کرده است.

محمد ادیب رامندی، شهردار دانسفهان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: این درختان مربوط به درختان سرو و کاج منابع طبیعی بوده که در گذشته به صورت سطحی کاشته شده و اکنون فرسوده شده است و این درختان را بازسازی می‌کنیم.

وی افزود: به علت کمبود آب و سطحی بودن ریشه‌های این درختان و خاک نامناسب، بسیاری از درختان خشک شده است و براساس مصوبه شورای شهر دانسفهان، درختان حاشیه خیابان و جدول قطع و درختان جدیدتری جایگزین آنها می‌شود.

قطع درختان در راستای اجرای پروژه زیباسازی شهر است

این مقام مسئول یادآور شد: درختان مثمر و سازگار با اقلیم و کم آب‌بر جایگزین و از دو روز آینده کاشته می‌شود چراکه شهر دانسفهان منطقه خشک است.

شهردار دانسفهان گفت: باتوجه به وجود مشکلات مختلف از جمله افتادگی درخت و قطعی برق در سطح جداول و حاشیه خیابان، آبیاری قطره‌ای و انتقال برق برای درختان از امروز آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: قسمتی از جداول برای کاشت گلدان و درخت با فواصل مختلف و قسمتی برای فضاسازی شهری پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین در راستای بازسازی درختان، جایگزینی درخت‌های بادام و اناب به جای درختان کاج و سرو در پارک جنگلی پیش‌بینی شده است.

ادیب رامندی بیان کرد: در مجموع کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده، مربوط به اصلاح و جابه‌جایی درختان مثمر و غیرمثمر در راستای زیباسازی شهری است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان