۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برپایی موکب اربعین حسینی در کربلا
کد خبر: ۳۵۲۴۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۰ ساعت: ۱۵:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبرداد

برپایی موکب اربعین حسینی در کربلا

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی از برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی در کربلا خبر داد و گفت: در این موکب در هر شبانه‌روز به ۵ هزار نفر اسکان داده می‌شود؛ همچنین پذیرایی از ۱۰ هزار زائر با غذای گرم انجام خواهد شد.

برپایی موکب اربعین حسینی در کربلا
حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مراسم اربعین امسال اظهار کرد: موکب‌‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سنوات قبل از کرونا در نجف با مدیریت اداره کل اوقاف و دیگری در کربلا با مدیریت آستانه مقدس امامزاده بی‌بی‌ زبیده(س) برپا می‌شد.
 
وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کنونی و دشواری‌هایی که در اعزام موکب وجود دارد تصمیم بر این شده که یک موکب واحد در کربلا با همت و مشارکت موکب لقاء الحسین کربلا برپا شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در موکب اداره کل اوقاف استان قزوین در هر شبانه‌روز به ۵ هزار نفر اسکان داده می‌شود و همچنین پذیرایی از ۱۰ هزار زائر با غذای گرم انجام خواهد شد.
 
اطعام ۱۰ هزار نفر و اسکان ۵ هزار زائر در موکب اوقاف قزوین
 
وی عنوان کرد: موکب اداره کل اوقاف استان قزوین در خیابان شارع بغداد، ضلع شمالی حرم حضرت عباس(ع)، حسینیه الكرادة الشرقية برپا خواهد شد.
 
مجیدی بیان کرد: این موکب از ۶ روز به اربعین مانده آماده پذیرایی و اسکان زائران خواهد بود؛ چراکه آنگونه که اعلام شده اعزام زائر برای مراسم اربعین از ۲۸ شهریور ماه خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: تمام خدام موکب اداره کل اوقاف، امامزاده بی‌بی‌زبیده خاتون(س) با هزینه شخصی عازم کربلا جهت خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) خواهند شد ضمن اینکه امسال اعزام زائران به صورت هوایی و هزینه رفت و برگشت و ایاب و ذهاب زائران قریب بر ۷میلیون تومان است.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته علاوه بر موکب اداره کل اوقاف از دو موکب دیگر استان قزوین شامل موکب سلامت و ستاد مردمی اربعین حمایت خواهیم کرد و این سه موکب با حمایت مجموعه موقوفات استان قزوین در مراسم اربعین عراق جهت خدمت رسانی برپا خواهد شد.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان