۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد ضعیف پرسنل از مشکلات کنونی شهرداری قزوین است
کد خبر: ۳۵۲۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۰ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست شهرداری قزوین:

عملکرد ضعیف پرسنل از مشکلات کنونی شهرداری قزوین است/عوارضات جز درآمد پایدار شهرداری است

سید مهدی کاظمی گفت: کمیت و کیفیت پرسنل از مهمترین مشکلات در ساختار شهرداری قزوین است که البته این امر از گلوگاه‌های فساد هم است؛ در واقع بدنه شهرداری متورم شده و بخش بالایی درآمد جاری را می‌بلعد.

عملکرد ضعیف پرسنل از مشکلات کنونی شهرداری قزوین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای شهر قزوین از چهار گزینه کاندیدای شهرداری قزوین پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورا برگزار شد.

سید مهدی کاظمی که هم‌اکنون سرپرست شهرداری قزوین است به عنوان دومین گزینه پس از اسلامی صدر، در مقابل اعضای شورا برای پاسخ به سوالات آن‌ها نشست.

وی مهمترین مشکل بودجه شهرداری را مسئله "حباب" دانست و‌ اظهار کرد: در حوزه مسکن و تملکات بیشترین حباب را داریم که بیشترین درآمدهای شهرداری هم در همین بخش است.

کاندیدای تصدی شهرداری قزوین ادامه داد: درآمد پایدار شهرداری مربوط به عوارضات است که تنها ۷درصد را شامل می‌شود؛ در بحث درآمدی بیشتر به املاک وابسته هستیم در این در حالی است که وقتی این بخش دچار مشکل می‌شود، درآمد پایدار شهرداری هم دچار اختلال می‌شود.

سرپرست شهرداری قزوین عنوان کرد: کمیت و کیفیت پرسنل از مهمترین مشکلات در ساختار شهرداری قزوین است که از گلوگاه‌های فساد هم است؛ درواقع بدنه نیروی ما متورم شده و بخش بالایی درآمد جاری را می‌بلعد.

وی بیان کرد: نیروهای جذب شده هم آموزش ضمن خدمت ندارند و برای آنها شرح وظایف ارائه نشده که باعث کاهش کیفیت نیروها شده است.

کاظمی عنوان کرد: در ابتدای شورای پنجم ۷میلیارد برای پرداخت حقوق در نظر گرفته شده بود که الان به ۴۰میلیارد تومان رسیده است و نشان می‌دهد که ورود نیروهای بدون ضابطه باعث افزایش حقوق پرداختی شدت است.

کاندیدای تصدی شهرداری قزوین با بیان اینکه اکنون ۲۱۰هکتار از املاک شهرداری قزوین سند ندارد، گفت: نسیم شمال مهمترین پروژه‌ای است که باید به سرانجام برسد و تعداد زیادی فرهنگ سرا و ایستگاه آتش‌نشانی داریم که نیمه تمام مانده و باید به زودی تکمیل شوند. 

وی با بیان اینکه ما در حوزه نظارت ضعیف بودیم، ابراز کرد: در طول ادوار ۶۰ تا ۷۰درصد بودجه محقق شده و نیاز داریم اندازه‌گیری واقعی برای بودجه صورت گیرد.

کاظمی عنوان کرد: در پرونده عظیمیه نمی‌توانیم عقب نشینی کنیم چون مردم ۲۷ سال است که بلاتکلیف مانده‌اند و باید این منطقه با استفاده از ظرفیت‌های درآمدی موجود در آن تکمیل شود و ما برای آن آبرو در میان گذاشتیم و ماشین‌آلات و تجهیزات را در آن مستقر کردیم.

سرپرست شهرداری قزوین با بیان اینکه در تعدیل نیروهای شهرداری سیاست برنده‌ای نخواهم داشت، گفت: اینکه اکنون نمی‌توانیم برای تصدی شهرداری حداقل ۱۰ گزینه از نیروهای داخلی داشته باشیم نشان می‌دهد که در نیروسازی ضعیف عمل کردیم که البته این امر در سطح کشور هم وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر امروز نمی‌خواهیم به یک عضو بدنه شهرداری اعتماد کنیم پس چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

کاظمی عنوان کرد: درواقع شهرداری کارپرداز یکسری از ارگان‌ها شده و این نشان می‌دهد که شهرداری برنامه‌ای برای این امر مهم ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان