۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهرداری قزوین در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری سرش کلاه رفته است
کد خبر: ۳۵۲۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۰ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

اسلامی‌صدر:

شهرداری قزوین در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری سرش کلاه رفته است

غلامحسن اسلامی‌صدر با اشاره به اینکه شهرداری قزوین در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری سرش کلاه رفته است، گفت: متاسفانه برخی پروژه‌های شهر قزوین کاریکاتوری‌ترین پروژه در سطح ملی است.

شهرداری قزوین در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری سرش کلاه رفته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه فوری شورای اسلامی شهر قزوین با حضور کاندیداهای تصدی پست شهردار، صبح امروز در صحن علنی شورا برگزار شد.
 
غلامحسن اسلامی صدر، گزینه بومی تصدی شهرداری قزوین به عنوان اولین کاندیدا به سوالات اعضای شورا پاسخ داد.
 
اعضای شورا سوالاتی را با موضوعات مختلف از جمله نحوه اولویت بندی در پروژه‌ها، افراد کلیدی و شاخص‌های افرادی که او را همراهی خواهند کرد، مهمترین مشکل ساختار شهرداری، گلوگاه‌های فساد و نحوه جلوگیری از آن، نحوه تعامل با دستگاه‌های بالادستی و پایین دستی مطرح کردند. 
 
اسلامی صدر در پاسخ به این سوالات اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر قزوین ترافیک شهر است که در سال‌های گذشته اقدامات جسته و گریخته‌ای انجام دادند اما به نتیجه نرسیده لذا تکمیل رینگ ترافیک شهری می‌تواند مهمترین پروژه ملی در شهر قزوین باشد.

سرپرست شهرداری نباید تغییر در مدیران داشته باشد
 
وی اجرای پروژه شهر هوشمند را از دیگر اولویت‌های مهم دانست که باید در طول چهار سال تصدی شهرداری قزوین به سرانجام برسد، افزود: ما همواره شعار تعهد، جهادی بودن را همه جا عنوان می‌کنیم تا از مردم رای بگیریم اما نمی‌توانیم عملیاتی کنیم.
 
کاندیدای تصدی شهرداری قزوین ادامه داد: فرآیندی که در جذب نیروهای شهرداری تاکنون اتفاق افتا‌ده است قابل افتخار نیست؛ من در انتخاب مدیران و تعیین نیرو از روش شایسته سالاری به صورت صدور فراخوان جذب نیرو با اولویت نیروهای داخلی شهرداری استفاده خواهم کرد.
 
اسلامی صدر در پاسخ به اینکه نظرش درباره انتصابات اخیر شهرداری قزوین توسط سرپرست بیان کرد: تغییرات اخیر در مدیران شهرداری قزوین بی‌سابقه بوده و دومی ندارد و در هیچ شهری اتفاقی نیفتاده است؛ در واقع مبنا این است که سرپرست هیچ تغییری در مدیران مگر در صورت ضرورت انجام ندهد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها و عناوین مدیریت‌ها نباید ابزاری برای کسب منافع قرار گیرد افزود: این هم نمونه فساد است به طوری که در یکی از انتصابات اخیر شهرداری قزوین نیز حتی کسی که منصوب شده می‌گوید که من را صبح خواستند و نمی‌دانستم چه خبر است! 
 
کاندیدای تصدی شهرداری قزوین اذعان کرد: تغییرات در مدیران شهری را با حفظ شئونات و جایگاه افراد انجام خواهم داد و اولویت هم با همین نیروهای موجود در شهرداری است.
 
اسلامی صدر تاکید کرد: قزوین تقریبا در همه پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سرش کلاه رفته و مغموم واقع شده به طوری که در بسیاری از پروژه‌ها از جمله کامان و زرشک حتی اگر زمین را حفظ می‌کرد سود بیشتری عایدش می‌شد.

عدم شفافیت، گلوگاه اصلی فساد در شهرداری است
 
وی اذعان کرد: برای مثال اسناد پروژه کامان و زرشک نشان می‌دهد که نحوه سرمایه‌گذاری آن آشفته و بدون قاعده انجام گرفته و حتی صورت‌های مالی مشخصی نداشته است.
 
کاندیدای تصدی شهرداری قزوین بیان کرد: برخی شرکت‌ها در شهرداری تاسیس شدند که بیشتر برای شهرداری آسیب زا هستند تا اینکه کمکی برای آن باشند‌؛ این شرکت‌ها حسابرسی‌های شهرداری را با مشکل مواجه کرده و بستر تخلف را فراهم کرده است.
 
وی اضافه کرد: برخی پروژه‌های شهر قزوین از نظر من کاریکاتوری‌ترین پروژه ملی است که بسیاری از بودجه شهرداری قزوین را بلعیده است.
 
اسلامی صدر در پایان با بیان اینکه عدم رعایت قانون برای کسب سود بسترساز فساد است، گفت: عدم شفافیت در واقع گلوگاه اصلی فساد در شهرداری است که یک ابزار قوی در اجرای شفافیت نیز اجرای برنامه شهر هوشمند است، باید ضابطه پویا برای شهر تعیین شود و برون سپاری خدمات شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان