۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فقر زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۲۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۹ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در ستاد مقابله با کرونای قزوین مطرح شد

فقر زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان قزوین/ دولت با اختصاص وام ۲۰۰میلیاردی موافقت کند

مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در استان تاکید کردند و از وزیر بهداشت رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی استان را خواستار شدند.

فقر زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست ستاد مقابله با کرونای استان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد.
 
هدایت‌الله جمالی پور در این نشست اظهار کرد: از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کمبودهایی وجود دارد و این زیرساخت‌ها در شأن مردم قزوین نیست.
 
استاندار قزوین با بیان اینکه بیماران استان‌های دیگر در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند، گفت: در شرایط کرونایی در استان مردم با مسئولان همکاری خوبی داشتند.
 
استان قزوین در حوزه‌های بهداشت و درمان نیازهای ویژه‌ای دارد
 
وی با اشاره به اینکه استان قزوین در بخش درمان محروم است، عنوان کرد: از دولت خواستاریم تا با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان وام به استان موافقت کند.
 
فاطمه محمدبیگی در این جلسه با بیان اینکه اولین استانی بودیم که جهادگران به صورت ویژه وارد شدند، گفت: استان قزوین در حوزه‌های بهداشت و درمان نیازهای ویژه‌ای دارد و نیازهای فعلی جوابگوی استان نیست.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: یکی از کمبودهای ما در بحث اورژانس است چراکه با توجه به ترددهای بالا از جاده‌های استان اما پایگاه کافی نداریم.
 
تکمیل بیمارستان ۷۰۰تختخوابی تسریع شود
 
وی با بیان اینکه سهمیه جراح ارتوپد در استان ما کم است، عنوان کرد: برای تکمیل بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 
محمدبیگی ضمن گلایه از عدم اعطای مجوز داروسازی به استان خاطرنشان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین فقط ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای این موضوع خیلی پیگیری کردیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در قزوین ۷۰۰ شرکت در عرصه‌های غذایی و دارویی داریم، گفت: با تجهیز شدن پروژه چشمه نور می‌توانیم در سطح جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان را باید تقویت و کارها را به مردم واگذار کنیم.
 
رجب رحمانی با اشاره به نیازمندی‌های شهرستان تاکستان در حوزه بهداشت و درمان گفت: ضرورت دارد بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و ۹۶ تخت خوابی تاکستان هم برای رسیدگی به مردم این شهرستان تکمیل شود.
 
انتهای پیام/ ۴۰۰۱
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان