۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مراسم تشییع شهیدکریمی به صورت خودرویی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۲۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول ایثارگران سپاه استان قزوین:

مراسم تشییع شهیدکریمی به صورت خودرویی برگزار می‌شود

حسینعلی شالی گفت: مراسم استقبال و تشییع شهید مرتضی کریمی، امروز ساعت ۱۷ به صورت خودرویی در شهر شال برگزار می‌شود.

مراسم تشییع شهیدکریمی به صورت خودرویی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، شهیدمرتضی کریمی یکی از فرماندهان مدافع حرم و فرمانده شهیدمجیدقربانعلی در سوریه و متولد 25 دیماه سال 1360 بوده که در زمان شهادت 34 سال سن داشت.

شهیدکریمی در گردان حضرت زهرا(س) لشگر 10 سیدالشهداء سپاه پاسداران محمدرسول الله تهران بزرگ خدمت می‌کرد؛ این شهید در 21 دیماه سال 1394 در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد و بعد از 6 سال به وطن برگشت.

حسینعلی شالی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی کریمی از شهدای مدافع حرم اظهار کرد: این شهید از شهدای تفحص شده منطقه خان طومان سوریه است که در سال 1394 به درجه شهادت نائل شد.

وی افزود: پیکر مطهر شهید کریمی مفقود بود که پیکر مطهرش بعد از گذشت چند سال از طریق «دی.ان.ای» در دو روز گذشته شناسایی شد؛ مراسم استقبال و تشییع امروز ساعت 17 در شهر شال به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

مسئول ایثارگران سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اینکه به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ برنامه‌ای در سطح استان برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: بعد از برگزاری مراسم در شهر شال، پیکر مطهر شهید به معراج‌الشهدای تهران منتقل و در روز جمعه برای طواف به شهر مقدس منتقل می‌شود و پیکر مطهر روز یکشنبه در تهران تشییع می‌شود.

شالی ادامه داد: برگزاری دعای کمیل در امامزاده حسین (ع) در جوار شهید پیش‌بینی شده بود اما این برنامه لغو شده و برنامه تنها در شهر شال برگزار می‌شود و این تصمیم به صورت استانی اتخاذ شده و ما مأمور به اجرای آن هستیم.

وی اذعان کرد: این شهید اصالتا مربوط به شهر شال اما متولد تهران بودند و پدرو مادر و همسر شهید ساکن تهران هستند، براین اساس پیکر مطهرشان در تهران تدفین می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان