۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می‌کنند
کد خبر: ۳۵۲۳۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۴ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه جهش تولید و فروش فوری و هفتگی خودرو می‌تواند معضل گرانی خودرو در بازار را تا حدود زیادی سامان دهد، خودروسازان مقاومت کرده و تمایلی به فروش فوری ندارند.

خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می‌کنند

به گزارش صبح قزوین؛ روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره علت استمرار گرانی خودرو با وجود آمارهای خودروسازان درباره افزایش و جهش تولید اظهار داشت: واقعیت این است که به خاطر تورم عمومی حاکم بر اقتصاد ما همچنان هزینه‌های تولید خودرو رو به افزایش است و البته افزایش دستمزد کارگر و هزینه‌های جانبی دیگر هم به افزایش قیمت خودرو دامن زده است.

وی اضافه کرد: سال قبل پیشنهادی را برای عرضه خودرو از طریق بورس ارائه کردیم که البته پیگیر تبدیل شدن این پیشنهاد به طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستیم. با این حال عرضه خودرو در بورس به دلیل تجارب ناموفقی که از عرضه محصولات مختلف در بورس کالا داشته‌ایم، نیازمند کار کارشناسی دقیق‌تری برای اجرایی شدن است.

عباسپور با بیان اینکه طبق آخرین آمارها تولید خودرو در کشور ما حتی نسبت به سال‌های قبل از تحریم افزایش داشته است، ادامه داد: با این حال هنوز یک هیجانی در مردم برای خرید خودرو وجود دارد و تا زمانی که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مطرح باشد، آش همین آش و کاسه همین کاسته است.

وی در جواب این سؤال که چرا خودرو مانند چند سال قبل به صورت فروش فوری و هفتگی از طریق نمایندگی‌ها فروخته نمی‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه جهش تولید و فروش فوری و هفتگی خودرو می‌تواند معضل گرانی خودرو در بازار را تا حدود زیادی سامان دهد، خودروسازان مقاومت کرده و تمایلی به فروش فوری ندارند.

محافظه‌کاری خودروسازان در استفاده از طراحان داخلی

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو داخلی‌سازی کامل قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را راهکار اساسی مدیریت قیمت خودرو در کشور دانست و گفت: اگر بتوانیم قطعات را به طور کامل در کشور بسازیم، به تدریج می‌توانیم از تأثیر نوسان‌های ارزی در قیمت خودرو بکاهیم؛ به شرطی که به صورت موازی تورم عمومی را هم کاهش دهیم.

عباسپور افزود: در ضمن یک حلقه مفقوده در صنعت خودروسازی داریم و آن هم استفاده از ظرفیت طراحی استایل (ظاهر) خودرو از طریق طراحان داخلی است که در این زمینه با وجود تحولات بزرگ صورت گرفته، همچنان با مشکل محافظه‌کاری خودروسازان داخلی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/ 1300/ د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان