۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت استاندارانی را انتخاب کند که حرف و عملشان یکی باشد
کد خبر: ۳۵۲۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱۲ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دولت استاندارانی را انتخاب کند که حرف و عملشان یکی باشد/ مسئولیت‌ها به فرزندان و دلسوزان انقلاب سپرده شودد/ مسئولیت‌ها به فرزندان و دلسوزان انقلاب سپرده شود

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دولت استاندارن و مسئولان دیگر استانی را از کسانی انتخاب کنند که حرف و عملشان دوتا نشود.

دولت استاندارانی را انتخاب کند که حرف و عملشان یکی باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: در بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی معیارهایی درباره دولت اسلامی و مسئولان، مطرح شد و ایشان در ملاقات با دولت محترم درباره اینکه مسئولان چگونه باید باشند، مطالب مهمی فرمودند.
 
وی تصریح کرد: در بیان اخیر موضوع مهمی را تاکید کردند و فرمودند اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه دولت است و مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می آیند و کمکتان می کنند و این بزرگ ترین سرمایه برای دولت است تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البته این مهم متاسفانه مقداری آسیب دیده است.
 
نماینده ولی فقیه دراستان قزوین افزود: اتفاقاتی که مردم در دوران گذشته شاهد بودند، به اعتماد عمومی لطمه جدی وارد کرده است و آقا فرمودند باید آن را ترمیم کنیم و اعتماد مردم را به دولت برگردانیم و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولان یکی بشود.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: الان آغاز کار دولت کریمه است و مردم واقعا امیدوار هستند و مردم کثیری که به آیت الله رئیسی رای دادند، کارهای قبلی و زندگی ایشان را دیده بودند و باور کردند ایشان همان کسی است که آمده جلوی ظلم و ستم را بگیرد و در مقابل زیاده خواهان و زیاده خواران بایستد و این اعتماد باید حفظ شود و اعتماد از دست رفته برخی از مردم هم برگردد.
 
دولت استاندارانی را انتخاب کند که حرف و عملشان یکی باشد
 
وی ادامه داد: در بخش هیئت دولت الحمدالله دولت مستقر شد و وزرا با رای بالای مجلس حمایت شدند و مورد پذیرش مجلس که نمایندگان مردم هستند، قرار گرفتند و در ادامه دولت استاندارن و مسئولان دیگر استانی را از کسانی انتخاب کنند که حرف و عملشان دوتا نشود.
 
آیت الله عابدینی اضافه کرد: نباید باندبازی ها کسانی را به جان مردم بیندازد که بلد نباشند استانداری یعنی چه و نمی فهمند خدمت یعنی چی. کسانی که انگیزه خدمت به مردم ندارند و صرفا انگیزه میز و صندلی دارند و امیدواریم در کشور و استان قزوین مسئولیت ها به فرزندان انقلاب، دوست‌داران و دلسوزان انقلاب که جان و مالشان را برای انقلاب نثار می کنند، سپرده شود تا مردم شیرینی و حلاوت عدل امام علی(ع) که دغدغه اصلی رهبری است را مشاهده کنند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین روز بهورز و تعاون را گرامی داشت و بیان کرد: عزیزانی که در این عرصه به مردم خدمت می کنند از خدای متعال برایشان سربلندی و موفقیت درخواست می کنیم.
 
وی با تبریک به مدال آوران و قهرمانان پارالمپیک گفت: این عزیزان و ورزشکاران گرانقدر نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بلند کردند و بعضی از این قهرمانان ارزشمند مدالشان را نیز به سردار سلیمانی هدیه کردند که بسیار ارزشمند بود و این قهرمانی ها و مدال آوری ها را به همه ورزشکاران و مردم عزیز ایران تبریک عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز قیام 17 شهریور اظهار کرد: شاید در میان جماعت ما کسانی باشند که 17 شهریور را از نزدیک دیده باشند، بنده خودم شاهد این اتفاق بودم و هنوز مظلومیت آن مردمی که بی رحمانه هدف گلوله قرار می گرفتند از خاطرات من پاک نمی شود و هر موقع یادم می آید متاثر می شوم از صحنه تند و تلخی که رژیم منحوس آمریکایی شاه با حمایت آمریکایی ها به مردم ظلم کردند و هیچ موقع دغدغه مردم را نداشته و نخواهند داشت.
 
آمریکایی‌ها با ذلت و سرافکندگی افغانستان را ترک کردند
 
امام جمعه قزوین افزود: خوی روبه صفتی و گرگ صفتی آمریکایی ها را در اتفاقات اخیر افغانستان به خوبی مشاهده کردیم که اقدام به انفجار فرودگاه افغانستان کردند و معلوم شد عین روباه با ذلت، خواری، سرافکندگی، ننگ و سرشکستگی افغانستان را ترک کردند و ان‌شاءالله روزی را شاهد خواهیم بود که اثری از اینها در کشورهای اسلامی نباشد و افول و نابودی کفر و استکبار جهانی، آمریکا و هم‌پیمانانش و ولیده نامیمون آنها یعنی صهیونیست ها شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری و روز مبارزه با استکبار یادآور شد: تاریخ بیش از 100 سال گذشته ایران که انگلیسی ها دندان هایشان را تیز کرده بودند برای غارت ایران، امثال شهید دلواری به میدان آمدند و جانشان را به کف گذاشتند و مجاهدانه و خستگی ناپذیر استعمارگران را سر جای خودشان نشاندند و وقتی ریشه های پیروزی انقلاب را می بینیم، باید این شخصیت ها را به عنوان کسانی که به ما الهام بخشیدند و مقاومت آموختند را مدنظر قرار دهیم و بر روحشان درود بفرستیم.
 
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: درباره قضایای افغانستان نگاهی که رهبری داشتند بسیار آموزنده و ارزشمند است و ایشان تاکید کردند ما در افغانستان طرفدار مردم هستیم و مردم مظلوم افغانستان برای ما مهم است و هر کسی آمد و خادم این مردم شد، فقر را ریشه کن کرد، امنیت را برقرار کرد، تفرقه را از بین برد و تبدیل به امنیت و اقتدار کرد، ما او را تایید می کنیم اما اگر کسی با مردم میانه نداشت، ما هم با او میانه نداریم.
 
خطیب نماز جمعه قزوین افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما طرفدار مردم افغانستان هستیم، دولت ها می آیند و می روند و نوع رابطه ما با دولت ها نیز با نوع رابطه آنها با ما بستگی دارد و البته خیلی خدارا شکر می کنیم شکست مفتضحانه آمریکا در افغانستان را که همانند شکست آنها در سوریه، یمن و عراق بود و بخاطر اینها باید خدا را شاکر باشیم.
 
وی با گرامیداشت یاد شهید آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی گفت: ایشان شخصیت بزرگی بود که دستگاه قضایی را پایه گذاری کرد و شاگردانی که در مدرسه حقانی قم تربیت کرده بودند، بعد از انقلاب یاران او برای دستگاه قضایی در سراسر کشور شدند.
 
امام جمعه قزوین یادآور شد: سالگرد شهادت سرتیپ وحید دستجردی رئیس کل شهربانی کشور را در این ایام داریم که در سال 60 بود و یادشان را گرامی می داریم. درگذشت پدر فیزیک نوین در ایران، پروفسور محمود حسابی را نیز گرامی می داریم، این مرحوم با شهید مطهری رابطه بسیار دوستانه‌ی تعلیمی تعلمی داشتند با این که شهید مطهری خیلی جوان بود اما بخاطر رابطه معنوی و علمی که شهید مطهری داشت این ارتباط شکل گرفته بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت درگذشت حاج احمد خدایاوران بیان کرد: ایشان از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب و انسانی ولایت مدار و مومن در تمام طول زندگی بود که فقدانشان دل ما را دردمند کرد چرا که از یادگاران و بزرگان و فعالان قرآنی مانند مرحوم یزدان‌پناه بودند. هفته گذشته نیز مرحوم حاج آقای وحدانی که این صف های نماز جماعت شاهد حضور فعال ایشان بود و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی به رحمت خدا رفتند و برای همه آنها علو درجات و حشر با انبیاء و اولیاء الهی را مسئلت می کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اول صفر ورود کاروان اهل بیت امام حسین(ع) به شام است و از امام سجاد(ع) وقتی رنج سفر و مصائب کربلا را سوال می کنند، امام سه بار شام را به زبان جاری می کنند و وقتی کاروان را به سمت شام می بردند، دختر امام حسین(ع) از شمر می خواهد در ورود به شهر چند دروازه دارد، ما را از دروازه ای ببر که جمعیت کمتری دارد چرا که این نگاه ها آزارشان می داد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان